کوین شیبا رمزارزی است که با الهام از دوج کوین ساخته شده است. حتی گاهی برخی آن را با دوج کوین اشتباه می‌گیرند اما جالب است بدانید که این ارز دیجیتال به عنوان قاتل دوج کوین شناخته می ‌شود.

میم کوین های (ارزهای محبوب) ایرانی ها کدامند؟

بازارهای مالی یکی از راحت ترین مسیرها برای کسب ثروت می باشد؛ برای مثال اگر شما در گذشته با بیت کوین آشنایی داشتید و از آن رمزارز میخریدید؛ صاحب پول بسیار زیادی می شدید و شاید سوالی که به ذهن شما می رسد این باشد که باز هم چنین فرصت هایی در بازار ارزهای دیجیتال که یکی از بازارهای مالی پرریسک محسوب می شود وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که میم کوین ها همان فرصت های پولساز هستند که می توان از آن سود بسیار زیادی کسب کرد.

میم کوین چیست؟

میم کوین های (ارزهای محبوب) ایرانی ها کدامند؟

اگر در بازار مالی فعالیت داشته باشید احتمال زیاد اسم میم کوین ها را شنیده‌اید. شاید برای شما هم رشد بالای این رمزارزها سؤال‌ برانگیز باشد. برای آن که بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم لازم است که این دسته از ارزهای دیجیتال را بهتر بشناسیم. چه می ‌شود که برخی از این نوع کوین ‌ها مانند دوج‌ کوین و شیبا اینو، محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند؟ آیا می ‌توان روی میم کوین برای بلندمدت، سرمایه‌گذاری کرد؟‌ به زبان ساده می ‌توان گفت میم‌ کوین ‌ها، ارزهایی هستند که با الهام از جوک‌ های اینترنتی در شبکه ‌های اجتماعی به وجود آمده و توسط اینفلوئنسرها شناخته شدند. این رمزارزها بسیار جامعه ‌محور هستند و به همین دلیل، اساساً نمی ‌توانند نوسانات پایداری داشته باشد؛ به همان ترتیب نیز می‌ توانند در مدت کوتاهی رشد زیادی داشته باشند. به همین دلیل معامله‌گران آن ‌ها می ‌توانند در کوتاه ‌مدت، سود زیادی را از این طریق به دست آورند.

یکی از نمونه‌ های معروف این میم کوین ها، دوج کوین است که در سال ۲۰۲۱ در طول ماه ژانویه تا نوامبر، رشد قابل توجه ۸۰۰۰ درصدی داشت. اگرچه این نمونه‌ ها می‌ توانند معامله‌گران را به وجد بیاورند اما باید در نظر داشت که ریسک بالای آن ‌ها می ‌تواند شما را به دردسر بیندازد. چه بسا که ممکن است تمام سرمایه خود را در این مسیر از دست بدهید؛ از آنجا که قیمت میم‌کوین ‌ها، نوسان زیادی را تجربه می‌کند، ممکن است کاهش قیمت زیادی را داشته باشد. در ادامه تاریخچه پیدایش این کوین‌ ها را بررسی می‌کنیم.

دوج کوین

میم کوین های (ارزهای محبوب) ایرانی ها کدامند؟

مهندسان نرم افزار، بیلی مارکوس و جکسون پالمر، Dogecoin را در اواخر سال 2013 ایجاد کردند. پالمر لوگوی این ارز دیجیتال را با استفاده از میم کوین معروف در آن زمان که کلمه doge را عمداً به صورت اشتباه املایی برای توصیف سگ شیبا اینو نشان می داد، علامت گذاری کرد.

در واقع دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. این ارز یک آلت کوین و یک میم کوین تقریباً طعنه آمیز در نظر گرفته می شد. دوج کوین همانطور که گفتیم تصویر یک سگ شیبا اینو را به عنوان لوگوی خود دارد. دوج کوین یکی از هزاران ارز دیجیتالی است که اخیراً به وجود آمده است اما برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر که برای حل یک مشکل ایجاد شدند، Dogecoin به معنای واقعی کلمه برای مسخره کردن بیت کوین و احمقانه خواندن خرید یک دارایی دیجیتالی که توسط هیچ دارایی یا جریان نقدی پشتیبانی نمی شد ایجاد شد؛ اما اکنون جدول ها تغییر کرده است و دوج کوین ارزش زیادی به دست آورده است.

فناوری زیربنایی آن از Litecoin مشتق شده است. ویژگی های قابل توجه Dogecoin که از الگوریتم رمزگذاری استفاده می کند، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است. پت وایت، مدیرعامل Bitwave گفت: دوج واقعاً شروع به مسخره کردن بیت کوین کرد. در روزهای اولیه، جامعه ‌ای از مشتاقان، شیرین ‌کاری‌های تبلیغاتی ترتیب دادند تا نام Dogecoin را بالا ببرند، به عنوان مثال، برای ارسال تیم باب سورت جامائیکا به المپیک 2014 یا حمایت مالی از یک راننده نسکار، بودجه جمع ‌آوری کردند.

امروزه Dogecoin شوخی نیست زیرا ارزش آن افزایش یافته و در سال 2021 بیش از 5000 درصد رشد داشته است. از جمله پشتیبان های آن، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا است که Dogecoin را ارز رمزنگاری مورد علاقه خود نامیده است. ماسک همچنین دوج کوین را «کریپتو مردم» نامید. تبلیغ و حمایت و یا یک خبر منفی از سوی هر فرد معروفی می تواند روی سرنوشت یک ارز دیجیتال اثرگذار باشد و آن را بالا و پایین ببرد. درست مانند اتفاقی که برای دوج کوین افتاد.

دوج کوین چگونه کار می کند؟

میم کوین های (ارزهای محبوب) ایرانی ها کدامند؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال است که مانند بیت کوین و اتریوم بر روی فناوری بلاک چین کار می کند. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده و امن است که تمام تراکنش های انجام شده با استفاده از یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را ذخیره می کند؛ همه دارندگان، یک کپی یکسان از دفتر کل بلاک چین دوج کوین دارند که به طور مکرر با تمام تراکنش های جدید در این ارز دیجیتال به روز می شود. مانند سایر ارزهای دیجیتال، شبکه بلاک چین Dogecoin از رمزنگاری برای ایمن نگه داشتن تمام تراکنش ها استفاده می کند.

شیبا اینو

میم کوین های (ارزهای محبوب) ایرانی ها کدامند؟

شیبا اینو (SHIBA INU) یا شیبا (SHIB)، یکی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال 2020 به وجود آمده است. شخصی به نام "ری اوشی" این رمزارز را ایجاد کرده است؛ شیبا اینو نوعی نژاد سگ ژاپنی است که از عکس آن برای نمایش دوج کوین، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال استفاده می ‌شود. جالب است بدانید که SHIBA یکی از کم ارزش‌ ترین دارایی ‌های دیجیتال است همچنین به دلیل قیمت پایینی که دارد، خرید ارز شیبا اینو برای اکثر افراد امکان‌پذیر است و می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد. بیشترین ارزشی که شیبا داشته است به 6 ام آبان 1400 برمی‌گردد که قیمت آن ۰.۰۰۰۰۸ دلار بوده است. به طور کلی ۵۸۹.۷۴ تریلیون واحد ارز شیبا وجود دارد که درصد بالایی از آن یعنی ۵۴۹.۰۶ تریلیون در گردش است. صرافی بایننس بیش از 16% از حجم معاملات این ارز را در اختیار دارد و فعال‌ترین صرافی خرید ارز شیبا محسوب می‌شود.

شیبا را بیشتر بشناسید

کوین شیبا رمزارزی است که با الهام از دوج کوین ساخته شده است. حتی گاهی برخی آن را با دوج کوین اشتباه می‌گیرند اما جالب است بدانید که این ارز دیجیتال به عنوان قاتل دوج کوین شناخته می ‌شود؛ زیرا روند صعودی بی سابقه ‌ای را در سال 2021 تجربه کرد و توانست از دوج کوین هم پیشی بگیرد. به همین دلیل به این شعار معروف شد که برای قتل دوج کوین به میدان آمده است. شیبا مانند بیت کوین، اتر و تتر نیست که ارزش چندانی داشته باشد؛ بلکه بیشتر جنبه سرگرمی داشته و در تعاملات مالی کم ارزش ‌تر و ... مورد استفاده قرار می‌ گیرد. شیبا اینو نوعی memecoin محسوب می ‌شود و این توکن بر روی شبکه erc20 می باشد.

ERC-20  مجموعه قوانینی است که باید روی توکنی پیاده ‌سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. توکن ‌هایی که با استاندارد ERC-20 پیاده ‌سازی می‌شوند به دلیل امکان استفاده در عملیات‌ های جذب سرمایه، بسیار پر کاربرد هستند. پروژه ‌های وابسته به بلاک چین می‌ توانند تا زمان ایجاد بلاک چین اصلی، با ایجاد توکن ERC-20 و برگزاری ICOها برای خود سرمایه جمع‌آوری کنند. به ‌علاوه، این توکن‌ ها را می‌توان روی تمام کیف‌ پول ‌های معتبر اتریوم انتقال داد یا ذخیره کرد؛ پس می‌توان گفت که ارز دیجیتال شیبا اینو برای مدیریت تراکنش‌ ها از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند و هزینه‌ انجام تراکنش‌های این رمزارز، نسبتا بالا است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید