به طور کلی انتخاب بهترین گل برای عیادت بیمار بستگی به بیماری و شرایط وی دارد. قطعا گل برای بیمارهای بخش‌های اورژانسی و تحت مراقبت‌های ویژه مناسب نیست. این هدیه می‌تواند برای بیماران منتقل شده به بخش و یا مرخص شده مناسب و زیبا باشد.

بهترین گل برای عیادت بیمار کدام است؟

به عیادت رفتن بیمار قطعا یکی از انسانی‌ترین و زیباترین سنت‌ها در تمام دنیا به شمار می‌رود. البته این کار آداب خاص خود را دارد که کسب اطلاعات از آن‌ها خالی از لطف نیست. معمولا افراد برای رفتن به عیادت بیمار هدایایی همچون میوه، آب میوه، کمپوت و دسته گل‌های زیبا همراه با خود می‌برند. این کار نه تنها سبب آرامش روانی و ایجاد حس شادی، بلکه به تسریع روند بهبودی بیمار کمک بسیار زیادی می‌کند. اما بهترین گل برای عیادت بیمار کدام است؟ آیا باکس و دسته گل برای عیادت بیمار ویژگی‌های خاصی دارد؟

در ادامه توضیحاتی در این خصوص به شما ارائه خواهیم داد.

چرا گل از بهترین هدایا برای عیادت بیمار محسوب می شود؟

قطعا دسته گل از بهترین و خلاقانه‌ترین هدایا جهت عیادت بیمار است؛ زیرا گل می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روحیه بیمار و تغییر فضا داشته باشد. از گذشته تا به اکنون گل و گیاه برای بهبود روحیه، تغییر فضا، احساس آرامش و نشاط، کاهش اضطراب و تنش مورد توجه مردم بوده است. به همین دلیل انتخاب دسته گل و یا یک گلدان کوچک می‌تواند حس شادی و روند بهبود روحیه بیمار را افزایش و دردهای وی را تسکین دهد.

نکات مهم در انتخاب گل برای عیادت بیمار!

در زمینه انتخاب گل برای عیادت بیمار باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در واقع این نکات می‌تواند در سلامتی بیمار و روحیه افراد تاثیر بسزایی دارد. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به بو، گرد، رنگ، مدل، سایز و طول عمر گل اشاره داشت. در ادامه به صورت مختصر توضیحاتی در مورد هر یک ارائه می‌دهیم.

بهترین گل برای عیادت بیمار کدام است؟

گل های معطر و حساسیت زا

قطعا گل‌های معطر و حساسیت‌زا مانند لیلیوم، سوسن و آفتابگردان و ... برای عیادت بیمار اصلا مناسب نیستند. گل‌های گرده افشان و معطر برای بعضی از بیماران (مانند بیماران تنفسی) آزاردهنده و خطرناک است. توصیه می‌کنیم از گل های بدون پرچم با گلبرگ‌های درشت و ساده و غیرمعطر متناسب با وضعیت بیمار انتخاب کنید.

گل هایی با رنگ شاد

انتخاب گل به عنوان هدیه معنای محبت، عشق، صمیمیت و همدردی است. هر چقدر که این گل ها رنگ های شادی (مثل: قرمز، نارنجی، ارغوانی، زرد و ...) داشته باشند، می‌توانند انرژی و نشاط بیشتری را به بیمار منتقل کنند. اگر تمایل به ایجاد فضایی آرامش‌بخش و امن دارید، می‌توانید از گل‌هایی با رنگ‌های ملایم سفید، صورتی و گلبهی خریداری کنید.

گل‌هایی با رنگ های سبز و سفید می‌تواند حس طراوت، سرزندگی و سلامتی را به بیمار منتقل کند. گاهی ترکیب تمامی این رنگ‌ها می‌تواند تبدیل به بهترین هدیه بیمار شود.

طول عمر مفید گل

بسیاری از گل نظیر: گل آلسترومریا، ارکیده، داوودی، میخک و ... در مقایسه با سایرین از طول عمر مفید بالاتری برخوردار هستند. این گل‌ها تا مدت‌ها می‌توانند تازه و زیبا باقی بمانند و انرژی مثبتی به بیمار منتقل کنند.

مناسب ترین سایز گل

سایز گل‌های مناسب عیادت بیمار اغلب کوچک و ساده است؛ زیرا فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند و نگهداری و جا به جایی آن‌ها راحت تر صورت می‌گیرد. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از دردسرهای احتمالی، از خریداری گل‌های بزرگ و دست و پا گیر و حساس خودداری کنید.

عدم خریداری سبد و دسته گل های بزرگ در پایه های سفالی و شیشه ای!!!

سبدها و دسته گل‌های بزرگ در پایه‌های شیشه‌ای و سفالی اصلا برای عیادت بیمار مناسب نیستند؛ زیرا امکان شکستگی آن‌ها در حین حمل و نقل و رسیدگی به آن‌ها وجود دارد. علاوه‌بر آن، این سبدهای گل فضای زیادی را اشغال می‌کنند و حمل نقل آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد.

کسب اطمینان از عدم وجود آفت و حشره در گل

در زمان خرید گل و گیاه برای عیادت بیمار، از عدم وجود آفت و حشره درون آن اطمینان حاصل کنید. آفت‎های موجود در گل‌ها در برخی مواقع می‌تواند مشکلات جدی برای بیمار به وجود بیاورد. علاوه‌بر آن زحمت زیادی جهت از بین بردن آن‌ها برای اطرافیان بیمار به همراه دارد.

راهنمای انتخاب بهترین گل برای عیادت بیمار

گل‌ها با تنوع و رنگ‌های گوناگون بسیار زیادی ارائه می‌شوند که هر یک از آن‌ها زیبایی خاص خود را دارند. همانطور که اشاره شد، گل‌هایی که سبب بروز حساسیت می‌شوند، برای بیماران اصلا مناسب نیستند. برخی از محبوب‌ترین و زیباترین گل‌های مناسب عیادت بیمار شامل: رز، میخک، داوودی می‌شود؛ زیرا گرده آن‌ها داخل گل وجود داشته و باعث آلرژی و حساسیت نمی‌شوند.

لیلیوم و گل‌هایی مشابه آن به دلیل امکان بروز حساسیت، برای بیماران مناسب نیستند. توصیه می‌کنیم در حین خرید از عدم وجود حشره و آفت در گل‌های مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه به بررسی بهترین گل برای عیادت بیمار می‌پردازیم.

گل آلسترومریا

گل آلسترومریا نمادی از دوستی، خوشبختی، اهمیت و ارزش است. این گل دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و با رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شود. توصیه می‌کنیم در حین خرید گل برای عیادت بیمار از گل آلسترومریا غافل نشوید.

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم به دلیل عدم ایجاد حساسیت، برای عیادت بیماران (به ویژه بیماران تنفسی و قلبی) یک گزینه عالی محسوب می‎شود. این گل نیز دارای رنگ‌های متنوعی بوده و هر یک، معانی خاص خود را دارند.

ارکیده

گل ارکیده با ظاهر خاص و رنگ‌های جذاب خود، می‌تواند توجه هر بیماری را به خود جلب کند. این گل از طول عمر بالایی برخوردار بوده و احساس شادی و نشاط را در افراد بیدار می‌کند. پس گل ارکیده، به ویژه رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌تواند هدیه‌ای زیبا برای بهبود روحیه بیماران باشد.

گل شیپوری

گل شیپوری، به ویژه رنگ سفید در دسته گل‌ها می‌تواند احساس آرامش و امنیت را در بیمار ایجاد کند. این گل از زیبایی خاصی برخوردار است و اغلب با نماد نگهداری، مراقبت و محبت شناخته می‌شود.

گل رز

گل رز در دسته محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گل‌ها قرار می‌گیرد. امروزه این گل با تنوع رنگی بسیار بالایی عرضه می‌شود و هر فردی مطابق با سلیقه خود و یا فرد مورد نظر از میان آن‌ها انتخاب می‌کند. از ویژگی‌های گل رز می‌توان به خواص ضد افسردگی، بهبود و درمان استرس، تسکین، آرامش‌بخشی و ... اشاره داشت.

به همین دلیل گل رز می‌تواند یک گل ایده‌آل برای عیادت بیمار و ابراز اهمیت و عشق به وی باشد.

بهترین گل برای عیادت بیمار کدام است؟

ژربرا

گل ژربرا اغلب با نماد پاکی، شادی، مثبت نگری و وفاداری و عشق شناخته می‌شود. به همین علت این گل می‌تواند هدیه بسیار خاصی برای افرادی که تغییرات بسیار بزرگی در زندگی خود داشته‌اند، نظیر بهبود بیماری‌های سخت و خطرناک باشد. بسیاری از افراد برای تحسین قدرت بیماران برای شکست بیماری خود، ژربرا صورتی به وی هدیه می‌دهند.

گل داوودی

گل داوودی در واقع یک گل آرامش‌بخش و جذاب جهت هدیه به بیماران است. این گل به نوعی نماد مثبت اندیشی، عمر طولانی و شادی و نشاط است. به همین دلیل گل داوودی با تنوع رنگی بالای خود می‌تواند در بهبود روحیه بیمار تاثیر فوق‌العاده داشته باشد.

گل ماگنولیا

این گل قطعا جزء بهترین و زیباترین گل‌ها برای عیادت بیماران به شمار می‌رود. گل ماگنولیا با تنوع رنگی زیادی در بازار عرضه می‌شود که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به رنگ سفید، صورتی، بنفش و ... اشاره داشت. هر یک از این رنگ‌ها معنا و مفهوم خاص خود را دارد. به عنوان مثال: ماگنولیا سفید به معنای پاکی و کمال، صورتی به معنای جوانی و اقبال بلند، بنفش به معنای سلامتی است.

ترکیب این رنگ‌ها با یکدیگر می‌تواند دسته گل بسیار زیبایی را تشکیل دهد.

گل میخک

گل میخک صد پر از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای روحیه دادن به بیمار، رنگ‌های شاد این گل نظیر: سفید، بنفش، صورتی و ... را خریداری می‌کنند. این گل بسیار زیبا و جذاب بوده و امکان استفاده از آن در باکس‌های گل نیز وجود دارد.

بهترین گل برای عیادت بیمار را از کجا خریداری کنیم؟

امروزه به دلیل مواردی همچون افزایش مشغله، کمبود زمان، ترافیک و شلوغی‌های شهر، وب سایت‌های فروشگاهی برای خرید آنلاین راه‌اندازی شده‌اند. سایت گلمون یکی از بهترین و معتبرترین وب سایت‌های فروشگاهی آنلاین خرید گل به حساب می‌آید. با ثبت سفارش خود در این وب سایت می‌توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین و باکیفیت‌ترین گل‌ها را مطابق با بودجه و مناسبت خریداری کنید.

بهترین گل برای عیادت بیمار کدام است؟

جمع بندی; انتخاب بهترین گل برای عیادت بیمار

به طور کلی انتخاب بهترین گل برای عیادت بیمار بستگی به بیماری و شرایط وی دارد. قطعا گل برای بیمارهای بخش‌های اورژانسی و تحت مراقبت‌های ویژه مناسب نیست. این هدیه می‌تواند برای بیماران منتقل شده به بخش و یا مرخص شده مناسب و زیبا باشد. گل‌های مناسب بیماران صعب‌العلاج به دلیل وحود حساسیت در شرایط روحی و روانی شامل: آنتریوم، داوودی و میخک صد پر می‌شود.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز هر مشکلی، پیش از خرید گل، از شرایط و وضعیت بیمار به خوبی مطلع شوید. سپس برای خرید گل مطابق با شرایط وی اقدامات لازم را انجام دهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید