در این مطلب طرز تهیه چیز کیک انار خوشمزه را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

آموزش درست کردن چیز کیک انار برای شب یلدا

طرز تهیه چیزکیک انار بسیار ساده و فوری است و شما میتوانید این دسر خوشمزه را به راحتی برای شب یلدا خود آماده کنید.

آموزش درست کردن چیز کیک انار برای شب یلدا

مدت زمان آماده‌سازی مواد چیزکیک انار: ۱ ساعت

مدت زمان آماده شدن چیزکیک در یخچال: ۴ الی ۵ ساعت

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم چیزکیک انار یخچالی: حدود ۳۲۰ کیلوکالری

آموزش درست کردن چیز کیک انار برای شب یلدا

اگر به دنبال تهیه یک کیک فوق‌العاده خوشمزه و زیبا برای شب یلدا هستید، بهتر است چیز کیک انار یخچالی بدون فر را آماده کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه چیز کیک انار بدون نیاز به فر با پایه بیسکویت برای شب یلدا و سایر مناسبت‌ها آشنا شوید.

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک انار یلدایی بدون فر باید بیسکویت‌ها را در غذاساز یا میکسر خرد و پودر کنید و در یک ظرف بریزید. سپس کره آب شده به روش بن ماری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. می‌توانید برای پودر کردن بیسکویت‌ها از گوشت‌کوب دستی یا هر ابزاری که در دسترس دارید نیز استفاده کنید.

بعد از این که بیسکویت و کره به خوبی با هم مخلوط شدند، باید یک قالب کمربندی تهیه کنید و ترکیب کره و بیسکویت را در قالب بریزید. سپس با کمک قاشق یا نوک انگشتان بیسکویت‌ها را خوب فشار دهید و در کف قالب پرس کنید. در ادامه قالب را برای مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا پایه بیسکویتی چیز کیک سفت شود و خودش را بگیرد.

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک انار بدون فر باید به سراغ درست کردن لایه پنیری چیزکیک انار بروید. برای شروع پنیر خامه‌ای، خامه و پودر قند را با هم ترکیب کنید و مواد را برای چند دقیقه با همزن دستی بزنید تا یکدست شوند (به جای پودر قند می‌توانید از شکر دانه‌ریز یا شکر آسیاب‌شده استفاده کنید).

در این مرحله باید پودر ژله انار را در یک کاسه بریزید و سپس ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید تا پودر ژله کاملا در آب حل شود. سپس ۲ قاشق از مایع ژله را به مایه پنیری که درست کرده بودید اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

در این مرحله باید پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا در آب به روش بن ماری حل شود. سپس ژلاتین را به مایه پنیری اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک انار خانگی باید مایه پنیری چیز کیک را روی لایه بیسکویتی بریزید و با کاردک کاملا سطح آن را صاف کنید. سپس دانه‌های انار را به همراه مایع ژله انار که خنک شده، روی لایه پنیری بریزید. به خاطر داشته باشید که ژله را به آرامی و مرحله مرحله به دسر اضافه کنید تا با لایه پنیری قاطی نشود.

بعد از این که همه مواد را در قالب ریختید، قالب را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مایع ژله انار کاملا سفت شود. در نهایت می‌توانید این چیز کیک خوشمزه و ساده را با خامه فرم گرفته و همچنین تکه‌های انار تزیین کنید.

نکته: برای برش دادن چیزکیک از یک چاقوی گرم استفاده کنید (می‌توانید چند ثانیه چاقو را روی شعله گاز گرم کنید) تا چیزکیک به خوبی برش بخورد و از هم نپاشد.

آموزش درست کردن چیز کیک انار برای شب یلدا

برای تهیه چیز کیک انار خوشمزه ابتدای کار بیسکوییت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون بلندر می ریزیم و کمی آسیاب می کنیم تا بیسکوییت پودر شود. در ادامه کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

در این مرحله کره را روی بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به بیسکوییت خرد شده اضافه می کنیم و مجددا آسیاب می کنیم تا بیسکوییت حالت پوره پیدا کند. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم.

حالا کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بیسکوییت خرد شده را درون قالب می ریزیم، ابتدا با کمک لیسک بیسکوییت را پخش می کنیم، سپس کمی فشرده می کنیم تا منسجم شود.

در این مرحله به کمک یک لیوان که انتهای آن تخت باشد بیسکوییت را فشار می دهیم تا یکدست شود. در ادامه قالب را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم و پس از این مدت قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

حالا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه ژلاتین را با مقداری آب ولرم مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شود.

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون کاسه اضافه می کنیم، سپس شکر را به همراه وانیل به تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی مخلوط می کنیم.

حالا زرده تخم مرغ را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس ژلاتین را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم.

در این مرحله مخلوط زرده تخم مرغ را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم، سپس مدام مخلوط می کنیم تا زرده تخم مرغ بپزد و پس از گذشت این زمان مخلوط تخم مرغ را از روی حرارت بر می داریم.

حالا اجازه می دهیم مخلوط زرده تخم مرغ به طور کامل خنک شود. در ادامه یک کاسه جدا گانه انتخاب می کنیم، سپس پنیر خامه ای را به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت پنیر باز شود.

در این مرحله خامه صبحانه را به پنیر خامه ای اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس مخلوط زرده تخم مرغ که خنک شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم.

آموزش درست کردن چیز کیک انار برای شب یلدا

حالا مخلوط پنیر خامه ای را مجددا با همزن برقی مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مخلوط پنیر خامه ای را روی لایه بیسکوییت به صورت پخش می ریزیم.

در این مرحله قالب را چند بار آرام روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه از بین برود، سپس قالب را مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه میانی کمی خودش را بگیرد.

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر ژله را به همراه آب جوش مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. در ادامه انار را درون یک ظرف جداگانه دان می کنیم و روی لایه میانی می ریزیم.

در این مرحله ژله انار که به دمای محیط رسیده را روی دانه های انار به آرامی می ریزیم، سپس به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم.

در نهایت قالب را به آرامی باز کرده و چیز کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در پایان چیز کیک را مانند تکه های پیتزا برش می زنیم و به عنوان یک دسر مجلسی سرو می کنیم.

آموزش درست کردن چیز کیک انار برای شب یلدا

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید