وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به سال گذشته هستیم.

رشد 40 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از طهر امروز در بازدید از حمام کردشت در حاشیه رود ارس در شهرستان جلفا اظهار کرد: منطقه آزاد ارس ۴۷ اثر ثبت ملی شده دارد.

وی با بیان اینکه منطقه جلفا منطقه حساسی است و جایگاه بسیار زیادی در عرصه گردشگری و فرهنگی دارد، گفت: این مجموعه شامل قلعه عباس میرزا است که او یک قهرمان ملی بود و شجاعانه با دشمن متجاوز جنگید؛ به طوریکه قلعه عباس میرزا محل دیده‌بانی در زمان قدیم بود و از یک مهندسی و معماری قوی برخوردار است و به عبارت دیگر ارزش تاریخی و فرهنگی ناملموس دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: حمام کردشت نیز مربوط به دوره صفوی است و جایی به این خوبی و وسعت و معماری وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حمام تاریخی کردشت یک اثر تاریخی ارزشمند است، گفت: بخش‌هایی از این حمام به خوبی مرمت شده است، اما این حمام بزرگ بخش‌های مختلف دارد و متاسفانه در طول سال و به خاطر نبود اعتبارات و سرمایه‌گذار لازم مابقی بخش‌ها مرمت نشده است.

ضرغامی با بیان اینکه این مجموعه تاریخی لب رودخانه ارس است و به نظر می‌رسد موقعیت مهمی دارد، گفت: بابد توجه بیشتری داشته باشیم و با پیگیری‌های صورت گرفته سرمایه‌گذار در خدمات گردشگری را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: خود جلفا کاروانسرای تاریخی زیادی دارد و حتی یکی از کاروانسراهای جلفا جزو پرونده ۵۴ کاروانسرای ثبت جهانی کشور بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: جلفا در تاریخ به شهر کلیساها هم معروف است و حتی در سالیان دراز اولین میراث ارزشمند فرهنگی و تمدنی این اقوام و مذاهب و ادیان نیز در این مکان بود.

وی ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس بعد از قره کلیسا جایگاه ویژه‌ای دارد و مجموع موقعیت‌های گردشکری هم در این منطقه ارس موقعیت ویژه‌ای به خود دارند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذاری در خصوص گردشگری صورت گیرد و دستگاه‌های مرتبط با همکاری همدیگر یک برنامه‌ریزی مشترک داشته باشند.

وی ادامه داد: امید است با توانمندی که در کشور وجود دارد و ظرفیت موجود، منطقه را از لحاظ گردشکری با تغییرات چشمگیر روبه‌رو کنیم.

** رشد ۳ برابری گردشگر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص کاهش حضور گردشگران خارجی در ایران گفت: آمار ما حاکی از آن است که بعد از کرونا رشد گردشگری در ایران سه برابر شده است.

وی به مساله صدور روادید و ملاحظات موجود در آن اشاره کرد و گفت: این موضوع اگر پیگیری نمی‌شد قطعا مساله ورود گردشگر با مشکل روبه‌و بود.

ضرغامی ادامه داد: پروتکل‌هایی در خصوص صدور ویزا نوشته شده است و تصمیمات مهم از جمله صدور روادید برای کشورهای زیاد را در برنامه داریم.

** رشد ۴۰ درصدی ورود گردشگری خارجی

وی گفت: در حال حاضر نسبت ورود گردشگر خارجی به کشور رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته به خود گرفته است.

ضرغامی متذکر شد: با توجه به ناآرامی‌های سال گذشته پیش‌بینی بر آن بود که میزان ورود گردشگر کاهش یابد، اما با کارهای انجام شده ورود گردشگر خارجی به کشور از رشد ۴۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: وقتی گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود باید یقین داشته باشد که حداقل خدمات برای او به صورت ۱۰۰ درصد فراهم است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ما تلاش داریم که ایرانی‌های ساکن خارج را برای ورود به کشور به عنوان گردشگر جذب کنیم، تصریح‌کرد: برای مثال کشور ترکیه ۶ میلیون نفر از آمار گردشگری‌اش مربوط به ترک‌هایی است که ساکن کشورهای خارجی هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید