یکی از نگرانی های ما همین موضوع است که می تواند باعث گمانه زنی شود. بنابراین یکی از مولفه ها این است که اگر فردی می خواهد سهمیه اضافه خود را بفروشد فقط به خود دولت بفروشد.

فروش کارت سوخت ۶۰۰ هزار تومانی | خرید و فروش کارت بنزین + ماجرا چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، یارانه بنزین بر اساس کد ملی هر شهروند به جای شماره پلاک خودرو به صورت مساوی پرداخت می شود. یارانه بنزین باید طبق مقررات ملی به حساب هر فرد واریز شود. میزان سهمیه یارانه بنزین هنوز مشخص نشده است؛ برنامه ریزی در تابستان سال جاری انجام می شود یارانه بنزین به صورت آزمایشی در جزیره کیش اجرا شد.

اگر سری به فضای مجازی بزنید با آگهی های فروش کارت سوخت خودرو مواجه می شوید و هر کارت سوخت ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

امروزه تعداد کارت های سوخت رایگان در پمپ بنزین ها کاهش یافته است. این در حالی است که برخی برای رفع این مشکل برای خودروی خود کارت سوخت خریداری می کنند.

هر کارت سوخت ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود. البته کارت سوخت با ۵۰۰ لیتر بنزین سهمیه ای نیز فروخته می شود.

حسین حسین زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزییات طرح توزیع یارانه بنزین خودرو بین افراد خصوصی گفت: در حال حاضر شاهدیم که توزیع یارانه بنزین عادلانه نیست زیرا ۵۰ درصد مردم خودرو ندارند. .

تعیین قیمت بنزین فرآیندی پیچیده و متاثر از عوامل مختلف است. در بسیاری از کشورها قیمت بنزین توسط دولت یا سازمان های مرتبط تعیین می شود.

عواملی مانند نرخ تورم، تقاضا و عرضه بنزین، سیاست های دولت، هزینه های تولید و حمل و نقل، نرخ ارز و شرایط بازار نفت در تعیین قیمت بنزین نقش دارند و باید مورد توجه قرار گیرند. این عوامل ممکن است در هر کشور متفاوت باشد و به همین دلیل قیمت بنزین نیز در هر کشور و حتی در هر منطقه متفاوت خواهد بود.

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس با توزیع یارانه انرژی به خانواده های ایرانی موافقت کرد. بر این اساس اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به دولت اجازه دادند تا اقدامات لازم را انجام دهد تا همه مردم ایران تا پایان سال اول برنامه هفتم از یارانه یارانه ای از جمله بنزین بهره مند شوند. به منظور تحقق عدالت اقتصادی برای توسعه و بهبود توزیع درآمد. بر اساس این طرح با تصمیم دولت به هر کد ملی به جای خودرو یارانه بنزین تعلق می گیرد. در همین حال، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد چند روز پیش در سخنرانی خود درباره وضعیت حوزه انرژی که از توقف طرح «بنزین برای همه» در ستاد هماهنگی اقتصادی خبر داد، افزود: ما هزینه های بالایی در حوزه سیاسی اصلاح تعرفه های انرژی دارند. دادیم، اما کمتر یاد گرفتیم.»

مجلس در برنامه هفتم به دولت برای توزیع عادلانه بنزین چراغ سبز نشان داد. زیرا آنچه ما در حال حاضر تجربه می کنیم این است که توزیع یارانه بنزین واقعاً عادلانه نیست زیرا ۵۰ درصد مردم خودرو ندارند اما هزینه منابع انرژی را پرداخت می کنند. بنابراین مجلس به دولت ابلاغ کرده است که مجاز است سهمیه سوخت برای سرپرستان خانوار را در قالب کد ملی هر فرد صادر کند، اما این موضوع در حال حاضر یک طرح کلی است و مکانیسم اجرایی و جزئیات آن خواهد بود. مشخص شد چه زمانی وزارت نفت و دولت بخواهند در این مسیر حرکت کنند. اقداماتی را انجام دهید که قطعا در آن زمان از سوی دولت اعلام خواهد شد.

طرحی که در جزیره کیش اجرا شد عموما به این صورت بود که به هر خانوار چهار نفره ۶۰ لیتر سهمیه یعنی به ازای هر نفر ۱۵ لیتر اختصاص داده می شد و در پایان هر ماه اگر خانواری سهمیه اضافه داشت می توانستید آن را بفروشید. دیگران. یا اینکه دولت مبلغ را به حساب کارت یارانه خود واریز می کرد. این طرح طرح موفقی بود و رضایت مردم را به دنبال داشت. در واقع یک خانواده چهار نفره حدود ۱۸۰ هزار تومان یارانه سوخت می گیرند.

به گزارش سلام نو؛ نسخه اجرا شده در کیش به این صورت است اما ممکن است این نسخه برای کل کشور اجرا نشود. همانطور که قبلاً اشاره شد، جزئیات باید توسط خود دولت تعیین شود و از آنجایی که هیچ جزئیاتی از سوی دولت ارائه نشده است، نمی توان رقمی ارائه کرد و اگر رقمی ارائه شود بیشتر یک پیش بینی است.

اگر دولت تمایل به اجرای طرح داشته باشد، کار کارشناسی همه جانبه باشد و از ظرفیت های همه وزارتخانه ها و سازمان ها استفاده شود، می توان آن را اجرا کرد. اما با توجه به اینکه باید ظرفیت‌های مختلفی مانند خدمات پشتیبانی، آمادگی شرکت‌های ملی نفت، پمپ بنزین‌ها و سامانه شاپرک و بانک‌ها ارائه شود. تبدیل شدن یک کار وقت گیر است.

توضیح داده شد که در چارچوب طرح اختصاص بنزین به هر کد ملی، بازاری ساماندهی شده برای فروش سهمیه های مازاد مردم ایجاد می شود. برخی معتقدند با این طرح شاهد بازار غیررسمی خرید و فروش بنزین خواهیم بود. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟

یکی از نگرانی های ما همین موضوع است که می تواند باعث گمانه زنی شود. بنابراین یکی از مولفه ها این است که اگر فردی می خواهد سهمیه اضافه خود را بفروشد فقط به خود دولت بفروشد.

و به عنوان سوال آخر: آیا ارتباطی بین این طرح و افزایش قیمت بنزین وجود دارد؟

خیر طرح اختصاص یارانه بنزین به هر کد ملی ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و فقط به نحوه توزیع همان مقدار بنزینی که در حال حاضر توزیع می شود اشاره دارد و فقط نحوه توزیع را متفاوت می کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید