معماری برخی از مطرح‌ترین موزه‌های جهان می‌تواند به‌ تنهایی اثر هنری ارزشمندی هم‌سطح با سایر گنجینه‌های درون موزه باشد.

موزه های ترسناک جهان که قبل از مرگ باید حتماً از آنجا دیدن کنید! + تصاویر
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معماری برخی از مطرح‌ترین موزه‌های جهان می‌تواند به‌ تنهایی اثر هنری ارزشمندی هم‌سطح با سایر گنجینه‌های درون موزه باشد.

ساختمان برخی از موزه‌ها، فارغ از آثاری که در آن‌ها نگهداری می‌شود، خود، اثری هنری هستند؛ بناهایی که تاریخ را منعکس می‌کنند یا شما را به آینده می‌برند.

معماری برخی از مطرح‌ترین موزه‌های جهان می‌تواند به‌ تنهایی اثر هنری ارزشمندی هم‌سطح با سایر گنجینه‌های درون موزه باشد. معماری بسیاری از این موزه‌ها انعکاسی از تاریخ یا جلوه‌ای از آینده است. با کجارو همراه باشید تا سفری به زیباترین موزه‌های جهان داشته باشید.

بنیاد لویی ویتون (The Louis Vuitton Foundation)

«بنیاد لویی ویتون» در پاریس از سال ۲۰۱۴ میلادی به‌عنوان موزه هنر فعالیت می‌کند. بنای این موزه همچون کشتی مجللی، توسط معمار برجسته معاصر «فرانک اوون گری» (Frank Owen Gehry) طراحی شده است. صفحات شیشه‌ای بنیاد لویی ویتون نور را در رنگ‌های مختلفی منعکس می‌کند و مدام در حال تغییر است.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه سمیه (The Museo Soumaya)

موزه «سمیه» در شهر مکزیکوسیتی که در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط «فرناندو رومرو» (Fernando Romero) ساخته شده، یکی از معماری‌های منحصربه‌فرد مدرن را به خود اختصاص داده است.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه گوگنهایم بیلبائو (Guggenheim Museum Bilbao)

موزه «گوگنهایم بیلبائو» در کشور اسپانیا توسط فرانک اوون گری، شبیه به نقاشی سه‌بعدی، به سبک کوبیسم طراحی شده است. این موزه در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط پادشاه اسپانیا خوان کارلوس اول (ٖٖ Juan Carlos I) افتتاح شد.سلام نو

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه واتیکان (Vatican Museums)

در موزه «واتیکان» مجموعه بسیار بزرگی از آثار هنرمندان طی قرن‌ها توسط کلیسای کاتولیک و پاپ جمع‌آوری شده است. این مجموعه در سال ۱۷۷۱ میلادی در رم افتتاح شد و ۱۲ موزه، پنج گالری و ۱۴۰۰ اتاق نمایش را شامل می‌شود.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه ارمیتاژ (Hermitage Museum)

ساختمان موزه «ارمیتاژ» توسط الیزابت روسیه در سال ۱۷۵۴ میلادی به معمار روسی به نام «فرانچسکو بارتولومئو راسترلی» (Francesco Bartolomeo Rastrelli) سفارش داده شد. این مجموعه شامل ۶ ساختمان قرن ۱۸ و ۱۹، ۶۰،۰۰۰ اتاق، ۱۰،۰۰۰ گالری است و بیش از سه میلیون اثر ارزشمند در آن نگهداری می‌شود.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه لوور پاریس (The Louvre)

موزه لوور بزرگترین موزه جهان (از نظر وسعت) است که در سال ۱۱۹۰ میلادی به‌عنوان قلعه ساخته و در قرن شانزدهم به‌صورت کاخ سلطنتی بازسازی شد. این بنا در سال ۱۷۹۳ میلادی با ۵۳۷ نقاشی برای نخستین بار فعالیت خود را به‌عنوان موزه آغاز کرد. موزه لوور با بیش از ۵۰۰،۰۰۰ اثر هنری، میزبان با ارزش‌ترین آثار هنری جهان از جمله «لبخند مونالیزا» (Mona Lisa Smile) اثر «لئوناردو داوینچی، «ونوس میلو» (The Venus de Milo) و مجسمه «داوود» (David sculpture) اثر «میکل آنژ» (Michelangelo) است.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه لوور ابوظبی (The Louvre, Abu Dhabi)

«موزه لوور ابوظبی» که توسط معمار مطرح فرانسوی «ژان نول» (Jean Nouvel) طراحی و در سال ۲۰۱۷ میلادی افتتاح شد، در جزیره سعدیات در ابوظبی امارات متحده عربی قرار دارد. در این موزه ۶۰۰ اثر هنری دائمی و ۳۰۰ اثر از هنرمندان مطرح همچون «ونسان ون گوگ» (Vincent Willem van Gogh)، «پل گوگن» (Paul Gauguin) و «پابلو پیکاسو» (Pablo Picasso) به‌صورت موقت در معرض دید عموم قرار دارد.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

گالری ملی لندن (The National Gallery)

«گالری ملی لندن» در سال ۱۸۲۴ میلادی در خانه مجموعه‌دار مطرحی به نام «جان ژولیوس آنگرشتاین» (John Julius Angerstein) افتتاح شد. در این مجموعه می‌توان از ۲۵۰۰ نقاشی از جمله «مدونای صورتی» (The Madonna of the Pinks) اثر «رافائل» (Raffaello) و «مرگ آکتائون» (The Death of Actaeon) اثر «تیتیان» (Titian) دیدن کرد.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه هنرهای معاصر نیتروی (The Niteroi Contemporary Art Museum)

«موزه هنرهای معاصر نیتروی» در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل توسط «اسکار نیمایر» (Oscar Niemeyer) در سال ۱۹۹۶ میلادی طراحی شد. بنای این موزه به بشقاب پرنده شباهت دارد.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه هنر و شهر اوردوس (Ordos Art & City Museum)

موزه «هنر و شهر اوردوس» توسط شرکت چینی به نام «MAD Architects» طراحی شده است و در منطقه خودمختار مغولستان داخلی (Inner Mongolia) در کشور چین قرار دارد. نمای منحنی و ماسه‌ای رنگ این موزه، از آن در برابر طوفان‌های شن و بادهای سرد و خشک زمستانی منطقه محافظت می‌کند.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum)

«موزه سلطنتی انتاریو» که در کشور کانادا واقع شده است، در آغاز در ساختمانی قرن نوزدهمی قرار داشت. این موزه در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط معماری مطرح به نام «دنیل لیبسکیند» (Daniel Libeskind) گسترش پیدا کرد. بال مدرن موزه انتاریو به خیابان کشیده شده است و این‌طور به نظر می‌رسد که روی اتومیل‌های عبوری از خیابان آویزان است.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

موزه هنر کونستهاوس (The Kunsthaus)

موزه هنر «کونستهاوس» که در شهر گراتس کشور اتریش قرار دارد، در سال ۲۰۰۳ میلادی برای بزرگداشت این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا افتتاح شد. این موزه توسط دو معمار به نام‌های «پیتر کوک» (Peter Cook) و «کالین فورنی» (Colin Fournie) طراحی شده است و ظاهر مدرن آن، یک اسب آبی یا هزارپایی با چندین چشم را به ذهن متبادر می‌کند. دهانه‌هایی که بالای موزه تعبیه شده است، نور را به فضای موزه هدایت می‌کند.

۱۲ موزه دنیا که باید قبل از مرگ ببینید

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید