ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف گفت که مقامات شهرداری اوکراین اکنون تنها نیروی مستقل در این کشور هستند، کشوری که به گفته او در بحبوحه درگیری با روسیه به طور فزاینده‌ای طرفدار استبداد و خودکامگی شده است.

خودکامه و مستبد شدن زلنسکی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کلیچکو در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی اشپیگل که روز جمعه منتشر شد، ارزیابی خود را از وضعیت «دموکراسی» در اوکراین به اشتراک گذاشت. او تاکید کرد که موسسات حاکمیتی این کشور در بحبوحه خصومت‌ها بسیار بدتر شده‌اند و مقامات شهرداری محلی عملا تنها نیروی مستقل باقی مانده‌اند.

شهردار کی‌یف گفت: «اوکراین در مسیر سلطه‌جویی و استبداد است. تنها یک نهاد مستقل باقی مانده است - مقامات محلی - و آنها تحت فشار زیادی هستند.»

ویتالی کلیچکو اظهار کرد در طول جنگ روسیه و اوکراین که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، دولت مرکزی کی‌یف با مقامات محلی ارتباط ضعیفی داشته است، «اگر اصلا ارتباطی بوده باشد.»

کلیچکو به «در اشپیگل» (Der Spiegel) گفت: «در یک سال و نیم از آغاز درگیری با روسیه، حتی یک دیدار یا مکالمه تلفنی میان مقامات شهر کی‌یف و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صورت نگرفته است. در مقطعی به شرایطی خواهیم رسید که همه چیز به حالت روحی و مزاج یک فرد بستگی دارد.»

ویتالی کلیچکو، ستاره بوکس سابق که سیاستمدار شد، اندکی پس از ناآرامی‌های داخلی اوکراین در سال ۲۰۱۴ مسوولیت شهرداری کی‌یف را بر عهده گرفت و یکی از معدود مقامات دوره پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین باقی ماند که پست خود را در زمان زلنسکی حفظ کرد.

در چند ماه گذشته، روابط میان شهردار پایتخت اوکراین و دولت مرکزی با اختلافات متعددی مخدوش شده است. به عنوان مثال، در ماه ژوئن، دولت مرکزی کلیچکو را به خاطر وضعیت پناهگاه‌های این شهر توبیخ کرد، به طوری که رؤسای دو ناحیه و دو سرپرست بخش از سمت‌های خود برکنار شدند.

کلیچکو همچنین یکی از اولین شخصیت‌های اوکراینی شد که به شکست ضدحمله کشورش علیه نیروهای روسیه اذعان داشت. در اوایل نوامبر، شهردار کی‌یف گفت که نیروها «آهسته» حرکت می‌کنند و قادر به «نفوذ سریع» در استحکامات ساخته‌شده توسط روسیه نیستند. این موضع، با اظهارنظرات زلنسکی در آن زمان که بر پیشرفت ضد حمله کشورش تاکید داشت، در تضاد بود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید