امروزه شهرهای شمالی به دلیل امکاناتی نظیر آب و هوای تمیز و مطبوع، طبیعت بکر و دنج بودن، سبک زندگی متفاوت، کاهش هزینه‌، آپارتمان و ویلاهای شیک و متعدد، فرصت شغلی در مناطق گردشگری و بسیاری از این موارد برای زندگی مورد هدف قرار گرفته اند.

۶ شهر که عنوان "بهترین شهر مازندران برای زندگی" را از آن خود کرده اند؟

در میان استان های شمالی کشور، مازندران یکی از زیباترین و محبوب ترین استان های کشور می باشد که به دلیل آب و هوای معتدل، طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری متنوع، مورد توجه بسیاری از گردشگران و مهاجران جهت سکونت قرار گرفته است. این استان دارای چند شهر مهم و محبوب است که با امکانات رفاهی مناسب و متنوع خود نسبت به دیگر شهرها برای زندگی پرتقاضاتر هستند. اگر شما در فکر خرید آپارتمان در مازندران هستید، باید با بهترین شهرهای آن نیز آشنا شوید. از بهترین شهرهای مازندران برای زندگی می توانیم به ساری، رامسر، نوشهر، تنکابن، آمل، بابلسر اشاره کنیم.

اگر قصد سکونت و یا خرید، رهن و اجاره آپارتمان، ویلا، سوئیت و... در شهرهای شمالی و یا خرید ویلا در محمودآباد و دیگر شهرهای کشور هستید، بهترین کار این است که از یک سایت تخصصی و معتبر در زمینه املاک استفاده کنید. خوشبختانه این ابزار در کشور طراحی شده است.  وبسایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک با مدیریت مهندس ایمان خدابخش "مدیرعامل و بنیانگذار آقای املاک" عنوان تخصصی ترین و کامل ترین پلتفرم ملکی در کشور را از آن خود کرده و بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است. این پلتفرم ملکی با طراحی و ابزارهای متنوع و پیشرفته خود، علاوه بر متقاضیان جویای ملک به تمام فعالان صنعت ساختمان خدمات خاص و ویژه ای ارائه می دهد.

اگر در هر یک از شهرهای مازندران و یا هر شهر دیگری از کشور به دنبال خانه می گردید، کافیست مشخصات ملک مورد نظر خود را وارد نمائید تا آقای املاک با سرچ هوشمند خود ملک دلخواه شما را پیدا کند. پلتفرم آقای املاک با استفاده از مشاوران باسابقه، معتبر و دارای مجوز خود بهترین مشاوره را در زمینه خرید و فروش خانه به مشتریان ارائه می دهد.

در ادامه به بررسی ۶ شهر برتر استان مازندران جهت سکونت خواهیم پرداخت.

ساری

ساری در مرکز استان مازندران قرار دارد و یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای این استان به شمار می رود. این شهر دارای امکانات رفاهی و خدماتی فراوانی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی آسانی به سایر شهرهای استان و همچنین پایتخت دارد. ساری به جاذبه های گردشگری متعدد خود از جمله دریاچه خزر، جنگل های هیرکانی و آثار تاریخی مانند قلعه مارکو و اسپهبدان مشهور است.

شهرستان ساری با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر، از سمت شمال توسط دریای زیبای خزر و از سمت جنوب توسط دامنه‌های سرسبز کوه‌های البرز احاطه شده است. از شهر ساری تا دریا فقط پانزده دقیقه با ماشین فاصله است. چهار فصل بودن این شهر موجب شده گردشگران در هر زمان از سال از طبیعت بی‌نظیر لذت ببرند. شایان به ذکر است که رودخانه تجن شهر را به زیبایی شکافته و مکانی تفریحی برای خانواده‌ها فراهم کرده است تا به موجب آن یک روز آرام و رویایی را در کنار رودخانه سپری کنند.

نوشهر

نوشهر شهری ساحلی واقع در غرب استان مازندران است که به دلیل آب و هوای معتدل، طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری متعدد، یکی از محبوب ترین و پرتقاضاترین شهرهای این استان برای زندگی می باشد. نوشهر دارای سواحل زیبا، جنگل های سرسبز، و جاذبه های تاریخی معروفی از جمله؛ قلعه ملک بهمن است. همچنین، این شهر دارای امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی است و به دلیل نزدیکی به سایر شهرهای ساحلی مانند چالوس و رامسر، دسترسی آسانی به دیگر امکانات دارد.

رامسر

رامسر که نام قبلی آن سخت‌سر بود در کرانه جنوبی دریای خزر، غرب استان مازندران، شمال رشته کوه البرز و در فاصله ۲۹۰ کیلومتری شمال غرب تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال به دریای خزر ، از جنوب به رشته کوه البرز و جنگل هیرکانی، از سمت شرق به تنکابن و از سمت غرب به شهر چابکسر واقع در استان گیلان منتهی می شود.

این شهر دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می باشد و شامل ۱۲۰ کیلومتر مربع از کوه‌ها و جنگل‌های همیشه سبز است. دمای رامسر در فصل زمستان حداقل ۵ درجه سانتیگراد و بالاترین درجه در تابستان ۳۰ درجه سانتیگراد و بارندگی سالانه حدود ۱۶۵۰ میلی متر است.

در مجموع تمام شهرهای ساحلی شمال ایران دارای جاذبه‌های گردشگری مخصوص به خود هستند، اما در میان آنها رامسر دارای جاذبه‌های بسیار متنوعی از جمله زیرساخت‌های گردشگری است. عده زیادی این شهر را بهترین شهر شمال برای مهاجرت و زندگی می‌نامند. همچنین این شهر به دلیل داشتن تفریحات و ورزش‌های آبی، جنگل‌ها، کوهستان‌ها، مکان‌های باستان‌شناسی، تاریخی، سنتی و محلی، مقصد گردشگری بی‌نظیری به شمار می رود. موزه‌ها، کاخ‌ها، تله‌کابین، چشمه‌های آبگرم، غذاهای دریایی، بازارهای محلی، مراکز خرید، دهکده‌های سرسبز، کوه‌های سرسبز، چشمه‌ها و آبشارها، ورزش‌های هوایی و فعالیت‌های مفرح دیگر بسیار محبوب است.

تنکابن

تنکابن از سمت شمال در کنار دریای خزر قرار دارد و از جنوب با استان قزوین مرز مشترک دارد. در نواحی شمالی آن آب و هوای معتدل و مرطوب و در نواحی جنوبی هوای سرد حاکم است. در واقع این شهر به طرز شگفت انگیزی توسط دریا، کوه و جنگل احاطه شده است.

تنکابن به عنوان پایتخت مرکبات ایران شناخته می شود. جنگل های دالخانی، جاده دو هزار و سه هزار از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران به ویژه تنکابن به شمار می‌روند. این شهر نیز برای عده‌ای بهترین شهر شمال برای زندگی است. همچنین سالانه و در فصول ایده‌آل گردشگران بسیاری برای کمپینگ، طبیعت سواری، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های تفریحی به آن مراجعه می کنند.

آمل

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با شهر آمل این است عنوان مهاجرپذیرترین شهر در میان شهرهای استان مازندران را از آن خود کرده است. هر چه از زیبایی های این شهر بگوییم کم است. از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری آن می توان به غارهای دستکند، آبگرم استراباکو، پارک مشهور میرزا کوچک خان، جنگل الیمستان و ... اشاره کرد. از آنجایی که این شهر به لحاظ اقتصادی، گردشگری، معیشتی و اجتماعی در جایگاه خوبی قرار دارد، توانسته در لیست بهترین شهرهای شمال برای زندگی قرار بگیرد. 

بابلسر

بابلسر نیز یکی دیگر از شهرهای بزرگ استان مازندران می باشد که در کنار دریای خزر واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای معتدل و طبیعتی زیبا است و به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران است. بابلسر همچنین دارای امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی است و به دلیل نزدیکی به ساری، دسترسی آسانی به سایر شهرهای استان دارد.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    عکسی که گذاشتین از شهر چابکسر گیلان زیباترین شهر شمال ایران وشاید جزء زیباترین شهرهای جهان باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید