طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، این بانک بنا دارد تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف ۳ موسسه اعتباری و یک بانک اقدام کند؛ برهمین اساس نیز موسسه اعتباری توسعه در ماه های اخیر رسماً منحل شد.

انحلال موسسه نور و انتقال به بانک ملی | سپرده‌گذاران و کارمندان بانک "نور" برای دریافت پول خود چه کار کنند؟

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، با اعلام بانک مرکزی ، موسسه اعتباری نور هم در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

سپرده گذاران و تمام ذینفعان این موسسه می‌توانند از تاریخ شنبه یازدهم آذرماه با مراجعه به شعب سابق موسسه اعتباری نور (ذیل مدیریت بانک ملی) از تمام خدمات بانکی لازم استفاده کنند.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، در خصوص سایر ذینفعان بانک، برنامه‌ریزی لازم بشرح ذیل اتخاذ شده است:

۱-شعب و کارکنان شاغل در موسسه اعتباری نور همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و در چارچوب مصوبات کمیته اصلاح نظام بانکی به بانک ملی ایران منتقل می‌شوند.

۲-ارائه خدمات بانکی به تمامی مشتریان محترم اعم از سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان موسسه اعتباری یاد شده با مدیریت و راهبری بانک ملی ایران در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی و طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند خدمات مزبور را همانند گذشته در چارچوب قراردادهای سپرده‌گذاری و تسهیلاتی دریافت کنند. علاوه بر آن در چارچوب مقررات این بانک از خدمات گسترده‌تری که توسط بانک مذکور در حال ارائه است بهره‌مند شوند.

۳- امور سهام موسسه اعتباری نور، پاسخگوی تمام سوالات و درخواستهای سهامداران محترم موسسه خواهد بود. مطالبات سهامداران محترم موسسه یاد شده در چارچوب مصوبات صدرالاشاره و پس از ایفای تعهدات موسسه مذکور به بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی و مراجع قانونی، محاسبه و پرداخت می‌شود.

۴-هیئت سرپرستی منصوب بانک مرکزی در موسسه اعتباری غیر بانکی نور مستقر هستند و تمام مراحل این برنامه توسط آنان و با نظارت کامل در حال انجام می‌باشد.

۵- بی تردید در کنار لطف و مرحمت الهی، اصحاب رسانه، کارشناسان، مدیران و صاحب نظران نظام بانکی در راستای تشریک مساعی برای دستیابی به اهداف مد نظر این تکلیف مهم، نقش انکارناپذیری داشته و مددکار مسئولان و عوامل این ماموریت هستند.

در پایان خاطر نشان می سازد این فرایند به عنوان گامی مهم در راستای حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی محسوب شده و همراهی در اجرای موفق آن برای ارائه خدمات بهتر به آحاد جامعه مورد انتظار می‌باشد. بنابراین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان گرامی تقاضا دارد اخبار و اطلاعات مربوط به این طرح ملی را صرفاً از طریق اطلاعیه های رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملی ایران پیگیری کنند.

ساتنا، پایا و تمام خدمات بانکی برای مشتریان موسسه نور برقرار است

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، این بانک بنا دارد تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف ۳ موسسه اعتباری و یک بانک اقدام کند؛ برهمین اساس نیز موسسه اعتباری توسعه در ماه های اخیر رسماً منحل شد.

با اعلام بانک مرکزی، از امروز موسسه اعتباری نور هم در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

صدقی مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با حضور در برنامه میز اقتصاد در باره اینکه آیا موسسه نور ادغام شده یا انتقال یافته به بانک ملی؛ گفت: در گام اول موسسه نور شخصیت حقوقی دارد و بحث ادغام و انحلال مطرح نیست بلکه به منظور تمیزسازی ترازنامه این موسسه، بخشی از دارایی‌ها و سپرده ها به بانک ملی منتقل می شود؛ بنابراین فعلا موسسه نور وجود دارد و فقط حساب ها و دارایی ها به بانک ملی منتقل شده است.

او ادامه داد: اصلاح نظام بانکی سالهاست جزو تکالیف بانک مرکزی مطرح می شود از سال ۹۷ این موضوع به صورت جدی‌تر پیگیری می شود؛ در برنامه ریزی های انجام شده ناترازی بانک ها مشخص شد و موسسه نور هم ناترازی داشت و به همین منظور بانک مرکزی نسبت به انتقال این موسسه به بانک بزرگ و دارای پشتوانه اقدام کرد.

صدقی درباره اینکه چه اشکالی در نور وجود داشت که منجر به انتقال آن شد؟ گفت: مشکل اصلی همان ناترازی ای بود که در ترازنامه و دارایی ها و بدهی های این موسسه وجود داشت؛ ناترازی یعنی یک موسسه نمی تواند مانند یک موسسه یا بانک عادی عملیات بانکی نرمال و دارایی های مولد داشته باشد.

این مقام مسوول در بانک مرکزی تأکید کرد: بانک ملی به تمام تعهدات خود در قبال موسسه نور عمل می کند و از نظر مردم هیچ تفاوتی بعد از انتقال نخواهیم داشت چراکه تمام خدمات بانکی مشتریان موسسه نور از طریق بانک ملی انجام می شود.

وی درباره موسسه بعدی که باید تعیین تکلیف شود، افزود: توسعه منحل شد، نور هم که تعیین تکلیف شده، مجمع موسسه کاسپین هم باید به روز شود، اخرین مجمع این موسسه هم برگزار شده و براساس تصمیمات بانک مرکزی تکلیف این موسسه مشخص می شود.

او درباره بانکی که قرار بود در کنار سه موسسه مذکور تا پایان سال تعیین تکلیف شود، گفت: رویکرد بانک مرکزی اصلاح است؛ در اینکه بانک ناتراز داریم هیچ شکی نیست ولی رویکرد بانک مرکزی اصلاح بانک هاست و برهمین اساس نیز برنامه اصلاحی برای بانک ها در نظر گرفته است.

تابلوی بانک ملی در شعب نور وصل می‌شود

نجارزاده مدیرعامل بانک ملی درباره وضعیت سپرده گذاران موسسه نور گفت: از روز شنبه فرایند انتقال نور به بانک ملی رسما انجام می شود و مشتریان این موسسه همان خدماتی که از موسسه دریافت می کردند می توانند با مراجعه به شعب موسسه نور، خدمات بانکی را از بانک ملی دریافت کنند.

او تأکید کرد: ساتنا و پایا و تمام خدمات بانکی برای مشتریان موسسه نور برقرار است و هیچ خللی در ارائه خدمات ایجاد نمی شود؛ از روز شنبه در شعب موسسه نور باجه بانک ملی فعالیت خواهد کرد و مشتریان حساب نور را به بانک ملی منتقل می کنند.

نجارزاده با اشاره به اینکه الان ۳۳ همت سپرده موسسه نور به بانک ملی منتقل شده است، تصریح کرد: مشتریان موسسه نور بدون هیچ اختلالی می تواند خرید فروشگاهی و کارت به کارت و خدمات اینترنتی و ... را انجام دهند. مشتریان مختار هستند که خدمات خود را از بانک ملی هم دریافت کنند. چون باجه بانک ملی در این شعب فعال شده اند. از امروز سر در شعب موسسه نور با سردر بانک ملی جابه جا می شود.

مدیرعامل بانک ملی درباره اینکه تکلیف تسهیلات گیرندگان و ... چه می شود؟ گفت: تمامی تسهیلات هم به بانک ملی منتقل شده و بازگشت اقساط نیز در موسسه نور با هماهنگی بانک ملی انجام می شود.

وی درباره پرونده های تکمیل شده برای پرداخت تسهیلات جدید به مشتریان موسسه نور گفت: در موعد مقرر، تسهیلاتی که پرونده آنها تکمیل شده به مشتریان موسسه نور پرداخت می شود.

نجارزاده با بیان اینکه ۲۴۸ شعبه ، ۲ هزار پرسنل، ۳۳ همت سپرده و ۳ همت تسهیلات موسسه اعتباری نور به بانک ملی منتقل می شود، تصریح کرد: درباره نیروی انسانی موسسه نور در هفته های قبل جلسات متعددی برگزار شد و شناخت کافی حاصل شده است. طبیعتاً در باجه بانک ملی در شعب نور انتقال دانش بین همکاران انجام می شود اما درباره پرسنل نور بنا شده دستورالعمل جذب و استخدام این افراد در هیات مدیره بانک ملی نهایی شود. تعدیل نیروی انسانی از بین پرسنل نور نخواهیم داشت.

بانک مرکزی: سپرده‌گذاران و کارمندان "نور" نگران نباشند/ تابلوی شعب تغییر می‌کند

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، این بانک بنا دارد تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف ۳ موسسه اعتباری و یک بانک اقدام کند؛ برهمین اساس نیز موسسه اعتباری توسعه در ماه های اخیر رسماً منحل شد.

با اعلام بانک مرکزی، از امروز موسسه اعتباری نور هم در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

فرشاد محمدپور با حضور در خبر ۱۴ شبکه یک سیما با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی و سیاست های نظارتی و شفاف سازی نظام بانکی، اقداماتی را از یک سال گذشته آغاز کرده است،‌گفت: رئیس کل این بانک نیز در یک سال گذشته به ویژه ابتدای سال جاری اعلام کرد که یکی از موضوعات مهم مدنظر بانک مرکزی، اصلاح نظام بانکی است و لذا اقداماتی در خصوص برخی موسسات اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: موسسه اعتباری سابق نور از روز شنبه در قالب بانک ملی فعالیت خواهد کرد. سپرده گذاران، سپرده ها، شعب و کارکنان تسهیلات و دارایی های این موسسه همگی از روز شنبه در ذیل مدیریت بانک ملی است.

معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به اینکه نیازی به اقدامی از سوی سپرده گذاران موسسه اعتباری سابق نور نیست تصریح کرد: تمهیدات این مهم طی چند ماه گذشته در نظر گرفته و جلسات مستمری در این باره در بانک مرکزی، بانک ملی و موسسه اعتباری سابق نور برگزار شده است. از این رو تمام پیش بینی ها در نظر گرفته شده است و مشتریان، سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان اقدام خاصی انجام نمی دهند.

محمدپور از در نظر گرفتن یک دوره گذار سه ماهه خبر داد و گفت: ما دوره گذار سه ماهه ای را پیش بینی کردیم که طی این مدت، سپرده گذاران همه خدماتی که پیش از این نیز دریافت می کردند و حتی خدمات بیشتر را از طریق همان شعب که قبلاً متعلق به موسسه اعتباری نور بود، پیگیری خواهند کرد و پس از این دوره گذار سه ماهه، مشتریان موسسه اعتباری نور شماره حساب بانک ملی خواهند داشت. اما در دوره گذار نیز این مشتریان، از روز شنبه مشتری بانک ملی ایران به حساب می آیند. لذا شعب همان است و تنها تابلوی آن به بانک ملی ایران تغییر می کنند.

وی درخصوص وضعیت کارکنان موسسه اعتباری نور یادآور شد: کارکنان موسسه اعتباری نور نیز از روز شنبه، کارکنان بانک ملی ایران هستند. لذا به هیچ عنوان جای نگرانی برای کارکنان و سپرده گذاران موسسه اعتباری نیست. آرامش و اطمینان خاطر کارکنان و مردم دغدغه ارکان نظام و به ویژه شخص رئیس کل بانک مرکزی است. این امر یک اقدام برد – برد است و کارکنان از روز شنبه به یک بانک معتبرتر منتقل می شوند و بانک ملی نیز کمبود منابع انسانی را در ارائه خدمات به مردم را به واسطه نیروهای موسسه اعتباری نور جبران می کند. چراکه این نیروها عموماً جوان و دارای تجربه کاری میانگین ۱۲ سال هستند.

معاون نظارت بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: مشتریان در صورتی که با مشکلی مواجه شدند، می توانند این موارد را از طریق سایت بانک مرکزی، بانک ملی ایران و نیز خود موسسه اعتباری سابق نور پیگیری کنند. خوشبختانه در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده است و مسیرهای ارتباطی در نظر گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید