در اوایل انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی حداکثری کشور در مقابل تهدیدها، خطرات و آسیب های احتمالی به کشور توسط دشمنان و اجانب، با فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) یک نیروی گسترده و جریان مردمی عظیمی شکل گرفت. 

با تفکر بسیجی که یک جریان مردمی است ایران را قوی کنیم


خشایار نادی*: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و با تکیه بر توان مردم و توسط مردم کشورمان به پیروزی رسید. مردم ما بهتر می دانند که چگونه از کشور و انقلابشان دفاع کنند. با ایجاد بسیج توسط امام، راه و مسیر برای مردم مشخص گردید. بعد از انقلاب بسیج در عرصه های مختلف از هویت ملی، امنیت کشور و منافع مردم دفاع جانانه ای کرده است. در دفاع مقدس این بسیج مردمی بود که با فداکاری ها، جانفشانی ها و با نمایش عظیم اقتدار مردمی در مقابل متجاوزان به کشورمان ایستادگی کرد و آنها را با خفت و خواری بیرون راند. نیروی های بسیجی مخلص و بی ادعا در طول جنگ تحمیلی، در دفاع از حرم، در صحنه علمی، سلامت، سازندگی و تبیین چه خدماتی به مردم و کشورمان کردند. همانطور که امام فرمودند؛ بسیج لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق است. و یا حضرت آیت الله خامنه ای ( مد ظله ) می فرمایند؛ می توان بسیج را مردمی ترین نیروی مقاومت جهانی نامید. بسیج یک فرهنگ و یک تفکر است. بسیجی یعنی متعهد بودن، مردمی بودن، انقلابی بودن، مطالبه گر بودن و قانون گرا بودن است. در فرهنگ بسیجی خبری از کبر و غرور نیست. بسیجی خود را نوکر مردم و تکلیف گرا می داند. خود برتر بین و از خود راضی نیست. خودش را بالاتر و برتر نمی بیند. در هر پست و سازمانی دنبال احترام و خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع است. دنبال تخریب و تحقیر دیگران و دنبال خودنمایی نیست. اهل سؤ استفاده و رانت و زد و بند نیست. ساده زیست و وفادار به آرمان ها و ارزش های انقلاب است. پیشرفت و آبادانی ایران عزیز اولویت اوست. 
در جنبه فرا ملی و فرامرزی هم بسیج متناسب با فرهنگ خودشان شکل گرفته است. هسته های مقاومت در عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین که نشأت گرفته از جریان های مردمی هستند، شکل گرفته اند. حشدالشعبی، حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و انصارالله با داعش، رژیم صهیونیستی و تروریست های مورد حمایت و پشتیبانی امریکا، انگلیس و همپیمانان آنها جنگیدند و بر آنها پیروز شدند. نمونه اش را در طوفان الاقصی می بینیم که حماس و جریان مقاومت که شکل گرفته از نیروهای مردمی است بر رژیم صهیونیستی پر مدعا و ستمگر پیروز شد. جبهه مقاومت جهت حرکت را به نفع مردم فلسطین و مردم غزه تغییر داد. آنها با فرهنگ مقاومت، ایستادگی، تسلیم ناپذیر بودن در مقابل زورگویان موفق به شکست دشمن صهیونیستی شدند.
نکته آخر اینکه فرهنگ بسیجی یعنی ایستادگی در مقابل تسلیم خفت بار در مقابل دشمنانی است که به دنبال ذلیل کردن ملت ها و تاراج منابع خدادای آنها هستند. در فرهنگ بسیجی نا امیدی، احساس ناتوانی و غرور معنی ندارد. یک بسیجی با شعار ما می توانیم، با تدبیر با بصیرت افزایی و با تلاش و کوشش و ابتکار عمل به دنبال خدمت به مردم بزرگ ایران و حل مشکلات آنان است و به دنبال تحقق ایران قوی است.
*کارشناس اقتصاد سیاسی

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید