«علت نوسان قیمت گاز طبیعی در سال 2022 ، قیمت ذغال سنگ و کمبود عرضه از سوی روسیه بوده است.»

تحریم گازی روسیه باعث درآمد بی‌سابقه نروژ شد

افزایش سرسام‌آور قیمت انرژی به علت تحریم‌های روسیه سبب شد تا درآمدهای صادرات گاز نروژ رقم بی‌سابقه‌ای را در سال 2022 ثبت کند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از جنگ اوکراین و افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی، درآمدهای نفت و گاز نروژ در سال گذشته افزایش یافت.

بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی NHH، نروژ در بحبوحه اختلال عظیم در تامین عرضه گاز از روسیه، 334 میلیون کرون (31.1 میلیارد دلار) در سال 2022 از محل صادرات گاز طبیعی درآمد داشته است.

در یادداشت این موسسه آمده است: «علت نوسان قیمت گاز طبیعی در سال 2022 ، قیمت ذغال سنگ و کمبود عرضه از سوی روسیه بوده است.»

این ارقام 27 درصد درآمدهای صادرات گاز نروژ به استثنای تامین گاز انگلیس در سال 2022 را تشکیل می‌دهد. در نتیجه سال 2022 درآمدهای گازی نروژ رکورد زده است.

آریلد هرمستاد، رهبر حزب سبز نروژ، گفته است: «این رقم فوق‌العاده بالایی است. اینکه از بدبختی دیگران سود ببرد، قابل سرزنش است و اینکه (عضو) دولت نرو باشی را شرم آور می‌کند.»

درآمدهای استثنایی باعث شده است که برخی از سیاستمداران نروژ را به «سودجوی از جنگ» متهم کنند، برچسبی که اُسلو آن را رد می‌کند.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید