رئیس‌جمهور در جلسه صبح امروز هیأت دولت گفت: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است.

رئیسی: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) هیأت دولت، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بر نقش هیأت‌های اجرایی و نظارت در رقابتی بودن و همچنین میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تأکید و تصریح کرد: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است و در موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز معتقد است اصل بر صلاحیت است، مگر آنکه دلیل معتبری بر عدم صلاحیت فرد وجود داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت امیدآفرینی واقعی در جامعه با اقدامات دولت، وضع قوانین مناسب در مجلس و داوری‌های صحیح در قوه قضائیه را یادآور شد و تصریح کرد: گزارش‌های بسیار خوب رئیس سازمان انرژی اتمی از توسعه نیروگاه‌های اتمی برای رفع نیازهای کشور در بخش‌های مختلف‌، اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برقی کردن ناوگان حمل و نقل شهری، حل مشکل خلیج گرگان و خالی شدن صف انتظار مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی از جمله اقدامات امیدوارکننده و شایسته تقدیر در این زمینه است که باید با قوت ادامه یابد.

رئیسی با اعلام خبر ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تبیین دلالت‌های لایحه بودجه امسال در عدالت اقتصادی و اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست با پیش‌بینی دقیق و به موقع معیشت مردم و ملزومات آن از غافل‌گیری و عملکرد انفعالی در مقاطع خاص و ضروری جلوگیری کنند.

رئیسی در ادامه با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و حمایت و مشارکت دولت آمریکا در قتل عام مردم مظلوم فلسطین، هرگونه تلاش آمریکا برای دخالت در تصمیم گیری برای آینده غزه را بشدت محکوم و تصریح کرد: آینده غزه به دست مردم این منطقه و به واسطه دولت قانونی برآمده از آرا مردم آن یعنی حماس رقم خواهد خورد، و هر اقدام دولت آمریکا در این رابطه محکوم به شکست است.

رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز همچنین به مناسبت ۱۵ جمادی الاول سالروز ولادت امام سجاد (ع) بنا بر برخی روایت‌ها، به بیان سیره عملی این امام همام پرداخت و تمسک به صحیفه سجادیه را در موفقیت امور بسیار مؤثر عنوان کرد.

پیش از سخنان امروز وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از دو طرح بزرگ متروی پرند و نهضت ملی مسکن در این منطقه با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت‌: با بهره‌برداری از این طرح‌ها روزانه تا ۱۴ هزار مسافر با متروی پرند جابه‌جا خواهند شد و ۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیز تحویل مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از رشد ترانزیتی کشور طی ۸ ماه گذشته به ۲۸.۵ درصد خبر داد و افزود: این رشد نشانگر اثرگذاری سفرهای رئیس جمهور و مذاکرات دوجانبه با کشورهای همسایه در میدان اقدام و عمل است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور نیز در گزارشی از توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان، از امضای ۲۱ قرارداد با فولاد مبارکه و ۵ قرار داد با شرکت ملی مس به ارزش ۸۶۰ میلیارد تومان و همچنین امضای ۲۱ قرارداد در بخش هوشمندسازی کشاورزی و زیست فناوری به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

راه اندازی خط تولید کاتالیست نانو ساختار، خبر دیگر دکتر دهقانی فیروز آبادی در جلسه امروز بود که محصولی مهم وبا اهمیت در صنایع پالایش است و دستیابی به این تکنولوژی فرصت ۴۰ درصدی کاهش قیمت، و یک میلیارد دلاری ظرفیت صادرات برای کشور ایجاد کرده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی از کاهش مدت زمان رسیدگی به شکوائیه‌های مالیاتی خبر داد و افزود: پیرو دستورات مؤکد رئیس جمهور در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، رویه‌های گذشته اصلاح و با اعمال نفوذ در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی مقابله شده و مدت زمان رسیدگی به شکوائیه‌های مالیاتی از ۴۰۰ روز به ۶۰ روز کاهش یافته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز از آغاز تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای خبر داد وگفت‌: تا پایان دولت به همت متخصصان صنعت هسته‌ای کشور دو نیروگاه جدید به مدار خواهد آمد.

کسب مجوز بین‌المللی مرجعیت ای. پی. سی. پی که هفته قبل با تلاش دو ساله سازمان ملی بهره وری در حوزه فنی و دیپلماسی اداری برای اولین بار به مدت چهار سال به جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت خبر رئیس سازمان اداری و استخدامی کشو در جلسه امروز بود. «ای. پی. سی. پی» نهاد صدور گواهینامه بین المللی متخصصین بهره‌وری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اعلام افتتاح نخستین خط تولید اتوبوس برقی در شرکت ایران‌خودرو دیزل از پیوستن ایران به کشورهای تولیدکننده خودروی برقی در جهان خبر داد و گفت: دستیابی به فناوری تولید وسایل حمل و نقل برقی دارای مزایای اقتصادی و زیست محیطی گسترده‌ای برای کشور خواهد داشت، به نحوی که صد هزار تاکسی برقی سالانه حداقل بیست و یک همت، چهار هزار اتوبوس برقی سالانه دو و نیم همت و دویست هزار موتور سیکلت سالانه پنج همت و در مجموع بیست و نه هزار میلیارد تومان برای دولت و کشور صرفه‌جویی مالی خواهد داشت و علاوه بر این نقش مهمی در بهداشت و سلامت جامعه، کاهش آلودگی هوا، رفع آسیب‌های زیست محیطی و بهبود کیفیت زندگی مردم ایفا خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از رشد شرکت‌های فناور و دانش بنیان در بخش سلامت خبر داد و گفت‌: در دولت مردمی استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان در بخش سلامت رشد ۳۵ درصدی داشته است و تجهیز بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توسط این شرکت‌ها صورت می‌گیرد. در حال حاضر هزار و سیصد و نود شرکت دانش بنیان و فناور در بخش سلامت فعالیت دارند، پانزده مرکز رشد و پانزده پارک علم و فناوری در یک سال اخیر در این زمینه فعال شده‌اند و ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی و ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور به تولید داخلی رسیده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید