سخنگوی دولت چین گفت که پکن مایل است برای اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با تایوان فرصت بیشتری اختصاص دهد، اما فعالیت‌های جدایی‌طلبانه را تحمل نخواهد کرد.

چین: استقلال تایوان به معنای اعلان جنگ است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اظهارات «چن بینهوآ» سخنگوی دولت چین در واکنش به سخنان سیاستمداران حامی استقلال تایوان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای این منطقه مطرح می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، «لای چینگ-ته» و «هسیائو بی-خیم»، هر دو از حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان، اخیرا ادعا کردند که این جزیره خودگردان همچنان با حمله از سوی سرزمین اصلی تهدید می‌شود.

لای چینگ-ته که خود را «خدمتگزار استقلال تایوان» می‌داند، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ژانویه در حال رقابت است و هسیائو بی-خیم، فرستاده سابق به ایالات متحده را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است.

چن بینهوآ که سخنگوی دفتر امور شورای دولتی چین در امور تایوان، گفت که پکن نسبت به نیروهای تایوان، در صورت ترویج جدایی‌طلبی، نرمش نشان نخواهد داد.

او به قانون ضد جدایی‌طلبی پکن در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد که تصریح می‌کند چین، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. این قانون به پکن اجازه می‌دهد تا از ابزارهای اختیاری و غیر مسالمت‌آمیز برای دستیابی به اتحاد با این جزیره استفاده کند؛ جزیره‌ای که از سال ۱۹۴۹ و روزهای جنگ داخلی چین خودگردان شده است.

چن در حالی که این دو سیاستمدار تایوانی را به عنوان عناصر جدایی‌طلب محکوم کرد، گفت: «می‌خواهم تاکید کنم که استقلال تایوان به معنای جنگ است.» او همچنین این دو مقام را به تحریف حقایق و کم‌اهمیت جلوه دادن خطرات فعالیت‌های جدایی‌طلبانه برای فریب رای‌دهندگان پیش از انتخابات ژانویه ۲۰۲۴ متهم کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید