«بنیامین نتانیاهو» در نطق خود در بین اعضای این حزب، خود را بهترین و مناسب ترین فرد برای تداوم پست ریاست دانست.

نتانیاهو: برای ماندن در سمتم می جنگم

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، شبکه رادیو و تلویزیونی رژیم صهیونیستی از گفت وگوی نتانیاهو با اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب لیکود و به طور تلویحی زمزمه‌های مطرح شدن درخصوص امکان تغییر ریاست حزب پرده برداشت و اعلام کرد که نتانیاهو در جریان گفت وگو با اعضای کنست از حزب لیکود گفته که او مناسب ترین فرد برای تداوم رهبری این حزب است، زیرا به گفته خود، اجازه برپایی یک کشور فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه را نخواهد داد.

وی در این گفت وگو همچنین از آنچه به زعم خود، عدم تمایل آمریکا برای یورش زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بیمارستان الشفاء سخن گفته، مدعی شده است: آمریکایی ها تمایلی برای یورش زمینی و یورش به بیمارستان الشفاء نداشتند اما ما آن را انجام دادیم.

نتانیاهو همچنین در این گفت وگو با اعضای کنست ، از حزب لیکود برای جلوگیری از کنار گذاشته شدن احتمالی از این حزب، خود را سیاستمداری معرفی کرده که خوب می داند با آمریکایی ها صحبت کند.

او گفته است: من بایدن را از ۴۰ سال پیش می شناسم و در گفت وگو با آمریکایی ها تبحر دارم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: من کسی هستم که می داند چطور با افکار عمومی آمریکا صحبت کند.

وی گفت: من بعد از جنگ هیچ جایی نمی روم و برای بقا در سمتم خواهم جنگید.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز به وجود مذاکرات و مشورت هایی برای بررسی امکان برکناری نتانیاهو و سرنگونی کابینه اش از طریق رای گیری در کنست اشاره کرد و افزود که وی برای حفظ جایگاه خود در لیکود، با نمایندگان این حزب در کنست دیدار و گفت وگو کرده است.

این روزنامه اضافه کرد: نتانیاهو به منظور تثبیت جایگاه در لیکود، از برنامه های کاری خود برای دیدار و گفت وگوی مستقیم با اعضای کنست سوء استفاده می کند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یک مسئول در حزب لیکود ادامه داد که نتانیاهو از تلاش ها به منظور یافتن جایگزینی برای خود بسیار نگران است و می خواهد اطمینان پیدا کند که هسته های مخالف وی در حزب لیکود وجود ندارد.

این مسئول که نامش فاش نشده است، اضافه کرد: نتانیاهو می خواهد دیدگاه حزب لیکود را پس از عملیات طوفان الاقصی درباره خود بسنجد چرا که بسیاری از اعضای این حزب، نتانیاهو را مسئول شکست و افتضاح تاریخی در این نبرد می دانند.

وی افزود: نتانیاهو از طریق این جلسات دو هدف دارد، هم تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهد و هم این پیام را منتقل کند که تنها اوست که می تواند از تشکیل کشور مستقل فلسطین جلوگیری کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، در روزهای اخیر گفت وگوهای محرمانه ای در حزب لیکود درباره جزییات دوره پس از برکناری نتانیاهو انجام شده است.

این روزنامه به نقل از یک مسئول برجسته دیگر در حزب لیکود نوشت: این حزب امکان جایگزینی نامزد دیگری به جای نتانیاهو از طریق رای عدم اعتماد در کنست را بررسی کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت درباره تلاش ها برای یافتن شخص جایگزین نتانیاهو اضافه کرد: یکی از نام های مورد نظر برای پست نخست وزیری «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست است که احتمال دارد به طور موقت و تا زمان انتخاب رئیس جدید برای حزب لیکود، نخست وزیر شود.

یک منبع دیگر در حزب لیکود اعلام کرد که در این حزب احساسی وجود دارد که نتانیاهو پس از پایان جنگ می خواهد در انتخاب رئیس جدید حزب، اخلال ایجاد کند.

نتانیاهو علاوه بر پست نخست وزیری، ریاست حزب لیکود را نیز به عنوان بزرگترین حزب عضو ائتلاف حکومتی که در کنست دارای ۶۴ کرسی است، بر عهده دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون مسئولیت شکست در عملیات طوفان الاقصی و یورش نیروهای مقاومت به شهرک های همجوار نوار غزه که باعث انتقاد شدید و از دست رفتن مقبولیت وی و حزبش شده را نپذیرفته و آن را به گردن قصور دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم انداخته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید