با حمایت مدیریت بخش خصوصی و با حضور معاون رییس جمهور، قراداد ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه کرمانشاه منعقد شد

قراداد ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه کرمانشاه منعقد شد

سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه از انعقاد قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی این شرکت، طی مراسمی با حضور معاون رییس جمهور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه :آئین رسمی امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های نفت کرمانشاه و لاوان با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری،وحمیدرضا زیدی‌فرد معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، جمعی از مدیران پالایشگاهی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در سالن جلسات وزارت نفت برگزار شد.

امامی نیا یادآور شد: براساس این دو قرارداد که میان (شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت آذر انرژی تبریز) و همچنین (شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت اکسیر نوین فرآیندآسیا) و با هدف ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی این دو پالایشگاه به امضا رسید، میزان گوگرد نفت کوره تولیدی در این دو پالایشگاه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

سخنگوی پالایشگاه کرمانشاه ضمن تقدیر از حمایت‌های مهندس هادی درویش وند سهامدار شرکت در انعقاد این قرارداد مهم، گفت: انعقاد این قرارداد نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و ارتقای شاخص‌های کیفی فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های نفت کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در این مراسم، گفت: ایشان تاکید کردند که پالایشگاه های نفت کرمانشاه و لاوان با اجرای این پروژه در واقع خط شکن وزارت نفت شده اند که در نوع خود کم نظیر است. و قطعا می توانند به عنوان الگویی برای سایر شرکتهای پالایشی کشور در جهت بهره گیری از توان و دانش فنی داخلی قرار گیرند.

همچنین به سخنرانی جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این مراسم اشاره کرد و گفت: ایشان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایتهای مدیریت بخش خصوصی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، اجرای این قرارداد را گامی مهم و ارزشمند در مسیر توسعه کیفی محصولات تولیدی حوزه وزارت نفت دانستند.

قراداد ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه کرمانشاه منعقد شد



سخنگوی پالایشگاه کرمانشاه تصریح کرد: معاون وزیر نفت در این جلسه ضمن تاکید بر رسیدن به سطح دانش فنی در همه حوزه های کیفی‌سازی و کمّی‌سازی شرکتهای پالایشی کشور، یادآورشد: اما یکی از چالش‌های ما بحث نفت‌کوره بود که خوشبختانه امروز شاهد برداشتن گامی موثر در این مسیر توسط پالایشگاه کرمانشاه و لاوان هستیم. این دو پالایشگاه نخستین شرکت‌هایی هستند که به دانش فنی داخلی در حوزه نفت کوره اعتماد کردند و برای این مجموعه‌ها استقرار دانش‌فنی داخلی باعث افتخار است، از این رو از آنها تشکر می‌کنم و بی‌شک می‌گویم که این طرح‌ها بهره‌وری اقتصادی دارد و افزون بر آن گامی مهم برای بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

در ادامه این مراسم، مهندس فرهاد کاویانی مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه نیز به ارائه توضیحاتی فنی در خصوص جزییات این طرح پرداخت که در واقع هدف از اجرای طرح،این است که مقدار گوگرد نفت کوره از 3.2 به 0.8 درصد کاهش یابد. همچنین در این طرح، 30 درصد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه به گازوئیل تبدیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در این مراسم عنوان شد که در 18 ماه آینده، طبق قرارداد منعقد شده در پالایشگاه کرمانشاه یک واحد صنعتی با ظرفیت 12 هزار بشکه در روز نفت کوره احداث می‌شود که تولیدات آن با کیفیت بالا در اختیار کارخانه‌های متقاضی نفت کوره قرار می‌گیرد.

وی در پایان ضمن تقدیر ویژه از حمایتهای همه جانبه مهندس سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و مهندس هادی درویشوند سهامدار پالایشگاه کرمانشاه در انعقاد این قرارداد گفت: در طول هفت سال اخیر که بخش خصوصی مدیریت شرکت پالایش نفت کرمانشاه را برعهده داشته، نهایت تلاش خود را در مسیر توسعه و افزایش کیفیت محصولات تولیدی این شرکت به کار برده و همواره از شرکتهای دانش بنیان داخلی نیز حمایت ویژه بعمل آورده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید