معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در قالب طرح حمایتی برای نهضت ملی مسکن، وام‌های ۵۵۰ میلیون تومانی در تمامی شهرها به افراد اعطا می‌شود تا آنها به‌صورت خویش‌فرما زمین‌های را خود بسازند.

سورپرایز ویژه برای مستاجرها | واریز وام چند صد میلیون تومانی دولت برای خرید خانه
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جواد خدائی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه خراسان رضوی پیرامون طرح نهضت ملی مسکن که در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهارداشت: نهضت ملی مسکن با چشم‌انداز ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی، چهار شکل مختلف دارد. در قالب طرح حمایتی، تسهیلات مسکن در قالب وام‌های ۵۵۰ میلیون تومانی در تمامی شهرها به افراد اعطا خواهد شد تا خود آنها به‌ صورت خویش‎فرما زمین‎هایشان را بسازند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در فرآیند ساخت خویش‎فرما، هر مرحله از ساخت در چشم‌انداز زمان‌بندی مشخصی قرار می‌گیرد و دولت با تسهیلاتی، سازنده را مکلف می‌کند تا در یک بازه زمانی مشخص، هر مرحله از ساخت اعم از پروانه، اجرای پی و مراحل بعدی را اجرا کند. در شکل دوم نهضت ملی مسکن، زمین‌های محدوده بافت‌های ناکارآمد برای صاحبان مشخص شده‌اند و دولت در این حوزه با ضوابط تشویقی طرح‎سازی، کار را برای بازسازی و بهسازی اراضی آسان کرده است.

وی تصریح کرد:در این راستا به پیشنهاد شهرداری‌ها برای ۸۳ شهر از ۹۶ شهر هدف در استان بسته تشویقی درنظر گرفته شده است؛ تاکنون بیش از ۲۳ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های هدف بازآفرینی صادر کرده‌ایم.

خدایی با اشاره به فرآیند سوم طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: شکل سوم نهضت ملی مسکن مربوط به کسانی است که زمین‌ دارند اما یا در فرآیند ساخت دچار مشکل هستند و یا پروژه عمرانی آن‌ها نیمه‌تمام مانده است. در این صورت، مقرر شده تا تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومانی به ازای هر طبقه به افراد اعطا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت:آخرین شکل نهضت ملی مسکن نیز در مسکن روستایی معنا پیدا می‌کند؛ جایی که زمین به‌ صورت ۹۹ ساله در روستاهای فاقد زمین و تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به افراد زمین‌دار اعطا می‌شود تا پروژه اجرایی و عمرانی را آغاز کنند.

تداوم واگذاری زمین به خبرنگاران خراسان رضوی در نهضت ملی مسکن

سید ناصر نعمتی،مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز پیش از ظهر امروز از ادامه واگذاری زمین به خبرنگاران خبر داد و اظهارداشت: فرآیند واگذاری زمین به خبرنگاران که پیش از این استاندار خراسان رضوی از آن سخن گفته بود، در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن از هفته گذشته آغاز شد و تا امروز ۱۳ تن از اصحاب رسانه حواله‌های خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: پیش از ظهر امروز یکشنبه طی مراسمی با حضور جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان، هشت نفر از اصحاب رسانه استان حواله زمین‌های خود را در قالب طرح نهضت ملی مسکن دریافت کردند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی توضیح داد: چندی پیش در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در پاسخ به درخواست‌های اصحاب رسانه، استاندار خراسان رضوی دستور داد تا فرآیند اعطای زمین، پروانه و تسهیلات به خبرنگاران فاقد مسکن آغاز شود. پس از آن در اطلاعیه ای توسط اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی شیوه دریافت این زمین‌ها به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اعلام و ثبت نام واجدین شرایط توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

نعمتی اظهار کرد: با این حال لیست خبرنگاران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سامانه ثبت شد و پس از بررسی توسط اداره کل راه و شهرسازی به واجدان شرایط زمین و سایر موضوعات تعلق می‌گیرد.

وی به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: برخی ثبت نام شدگان در سامانه شرایط آنان در حال بررسی است و سایر خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز باید مشخصات کاملشان در سامانه قرار گیرد. در صورت احراز شرایط به صورت تدریجی سایر خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز از این شرایط بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است؛ در جلسه فوق که به صورت پرسش و پاسخ پیرامون طرح واگذاری زمین به اصحاب رسانه برگزار شد، تعداد ۵۰ نفر از خبرنگاران استان حضور داشته و درباره جزئیات طرح سوالات خود را مطرح کردند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید