موس لبو یکی از دسرهای مقوی برای شب یلدا به جساب می آید.

آموزش دسر لبو شیک مخصوص شب یلدا / سفره شب یلدا را با این دسر تکمیل کن

به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز،  اگر به دنبال یک دسر ساده و خوشمزه ولی در عین حال مقوی و راحت هستید موس لبو را تهیه کنید. موس لبو یکی از دسر های فرانسوی می باشد که بیشتر با زرده تهیه می شود ولی این رسپی کاملا با ذائقه ما ایرانی ها هماهنگ است و شما می توانید به راحتی به صورت قالبی برای مهمانی ها بخصوص دورهمی های زمستان تهیه کنید. این دسر بیشتر با ژلاتین تهیه می شود و به همین دلیل به صورت قالی خارج می شود و فرقی ندارد شما از چه نوع قالبی استفاده می کنید. 

مواد لازم دسر لبو

پودر ژلاتین ۲.۵ ق غذا خوری
لبو پخته شده با آب ۱ لیوان
آب لیو ۱/۲ لیوان
شیر ۱ لیوان
شکر ۵ ق غذا خوری
خامه صبحانه ۳ ق غذا خوری
وانیل

طرز تهیه موس لبو

مرحله اول: پخت لبو

ابتدا باید لبو ها را خوب بشورید چون نیاز به آبی که لبو داخل آن پخته شده است داریم پس بعد از شستن لبو سر و ته آن را بزنید و پوست بگیرید و به همراه آب بگذارید برای چند ساعت کاملا پخته و نرم شود و در انتها ۱/۲ لیوان از آب لبو بردارید و برای تهیه دسر کنار قرار دهید و لبو ها را زا آب خارج کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

در ادامه ژلاتین را داخل یک کاسه ریخته و با نصف مقدار آب لبو(یعنی ۱/۴ لیوان) ترکیب کنید و برای چند دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذارت ژلاتین حل شود یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

لبو پخته شده به همراه شیر و باقی مانده آب لبو داخل مخلوط کن ریخته و دستگاه را روشن کنید تا لبو و مواد کاملا پوره و له شود می توانید از گوشتکوب برقی یا ۱۲۳ برای میکس کردن استفاده کنید. در ادامه باید خامه صبحانه و ژلاتین حل شده و شکر و وانیل را به مواد اضافه کنید و برای ۲ دقیقه دیگر بزنید تا حسابی مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه موس لبو

در ادامه یک قالب بردارید و نیازی به چرب کردن قالب نیست زیرا دسر خامه دارد و به راحتی از آن خارج می شود و بعد دسر را داخل قالب ریخته و برای ۳ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرید و بعد داخل ظرف مورد نظر برگردانید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید