نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان درباره برقراری آتش بس در غزه گفت: آتش‌بس از همان روز اول اعلام کرد که بی طرف نخواهد بود و تلاش دیپلماتیک بزرگی انجام داد و نقش این کشور حمایت از فلسطین است.

 ایران تلاش دیپلماتیک بزرگی برای آتش بس غزه انجام داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، « احمد عبدالهادی» در گفت و گو با برنامه «روز شما بخیر» شبکه «ال بی سی» لبنان در پاسخ به سوالی درباره نقش آفرینی طرف های بین المللی براری برقراری آتش بس غزه اظهار داشت: آتش‌بس و مذاکرات از طریق واسطه‌هایی از مصر، قطر و آمریکا انجام شد و جمهوری اسلامی ایران هم پیگیر این مسائل و از آن مطلع بود و از همان روز اول اعلام کرد که بی طرف نخواهد بود و تلاش دیپلماسی بزرگی انجام داد و نقش ایران حمایت از فلسطین است.

وی تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد آتش بس را تمدید کند، ما هم می‌خواهیم تا رنج مردم ما کم شود اما اگر دشمن بخواهد جنگ‌ را از سر بگیرد، ما هم آماده‌ایم و خسارات سنگینی به او تحمیل خواهیم کرد.

نماینده جنبش حماس در لبنان افزود: دشمن صهیونیستی از ابتدای حملات خود شعارهایی از جمله درهم شکستن و از بین بردن حماس را سر داده و امروز به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با این جنبش مقاوم فلسطینی برای آتش بس است که در آن غیرنظامیان صهیونیست در ازای اسرای فلسطینی اعم از کودکان و زنان آزاد خواهند شد.

احمد عبدالهادی اظهار داشت: این شعارها به هیچ وجه مبتنی بر واقعیت میدانی نیست زیرا واقعیت های میدانی بیانگر خسارات مختلف وارده به دشمن صهیونیستی است.

وی درباره احتمال تمدید آتش بس گفت: در ابتدا آتش بس ۴ روزه است و همه کسانی که پیگیر ترتیب آن هستند از جمله میانجیگران و طرف آمریکایی، تاکید کرده اند که ممکن است تمدید شود

نماینده حماس در لبنان با بیان اینکه « قرار شد در ازای ۱۵۰ اسیر فلسطینی ۵۰ اسیر از غیرنظامیان صهیونیست آزاد شوند و این تعداد ممکن است افزایش یابد» ، افزود:‌ گویا کسی که آتش‌بس را ترتیب داده می‌خواهد آن را تمدید کند به طوری که در طول تبلور این تمدید، چشم‌اندازی از چگونگی پایان دادن به این جنگ مصور شود.

وی اظهار داشت: حماس و مقاومت فلسطین، زمانی که نبرد طوفان الاقصی را انجام دادند، صهیونیستها را به اسارت گرفتند اما به نظر می‌رسید که در شهرک‌های صهیونیستی که مقاومت عملیات انجام داد، در کنار صهیونیست ها، تعدادی اتباع خارجی نیز از ملیت‌های تایلندی، آمریکایی، فرانسوی و سایر ملیت‌ها بودند.در ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، دو نفر از آن اتباع خارجی آزاد شدند و همانطور که گردان های عزالدین القسام اعلام کرد همه آزاد خواهند شد و ما فقط اسرای صهیونیست را در نظر داریم و نه خارجی ها را (فقط اسرای صهیونیست در اسارت باقی خواهند ماند).

وی اضافه کرد: آزادی همه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به خودی خود یک معامله است زیرا اسیران ما در زندان‌های رژیم صهیونیستی با اسیران جنگی با نظامیان و افسران صهیونیست که نزد مقاومت فلسطین هستند، مبادله می‌شوند.

نماینده جنبش حماس در لبنان ادامه داد: تصمیم از سوی جنبش حماس در این معامله مستقل بعد از جنگ مطرح خواهد شد، اما اگر دشمن صهیونیستی آماده باشد در ازای آزادی نظامیان و افسران اسیر شده خود، اسیران فلسطینی را آزاد کند، ما مخالفتی نداریم و آنوقت این معامله جدا از اسیران غیر نظامی مورد مذاکره قرار می‌گیرد.

وی افزود: نبرد تاکنون ثابت کرده است که مقاومت، حماس و گردان های عزالدین القسام خسارات سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد کرده‌اند و هرگز نتوانست دستاوردی به دست آورد.

عبدالهادی اضافه کرد: ایستادگی مردم ما به رغم آنکه دشمن صهیونیستی قتل عام علیه او انجام داد باعث شد تا دشمن با شرایط مقاومت فلسطین عمل و با آتش بس موافقت کند.

وی بیان کرد: نبرد «طوفان الاقصی» برای این بود که به تمام جهان بگوییم که فلسطینی‌ها حقوق خود را مطالبه می‌کنند و تمام تلاش‌های مجامع بین‌المللی از طریق توافق‌نامه‌های صلح و شهرک‌سازی، حق فلسطین را نادیده می‌گیرد و اساس آن پایان دادن به مسئله فلسطین بود. عملیات «طوفان الاقصی» مساله فلسطین را روی میز جهان گذاشت و گفت که باید به فلسطینی ها حق بدهید و صحبت از ایجاد کشور بدون سلاح، زود است و گفت وگو درباره آن پس از پایان نبرد انجام می شود و بسیاری از طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق خود، چه با تشکیل کشور مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷ و چه غیر از این، در این گفتگوها شرکت خواهند کرد.

عبدالهادی بیان کرد که حزب‌الله در حمایت و همبستگی با غزه عملیات خود را از لبنان انجام داد و اگر تجاوز به غزه متوقف شود، حزب‌الله نیز حملات خود را متوقف خواهد کرد و تصمیم در این مورد با رهبران حزب‌الله لبنان است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید