ورزش اسکی جذاب و مفرح است از این رو همراه باشید و درباره مهیج‌ترین پیست اسکی در بام ایران بدانید.

مهیج‌ترین پیست اسکی در بام ایران

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر برای داشتن تفریحات مهیج به کردستان سفر کرده‌اید پس حتما تا به حال نام پیست نسار را شنیده‌اید.

این پیست در شهر بیجار قرار دارد؛ این شهر به علت ارتفاع زیادی که از سطح دریا دارد به بام ایران معروف است.

در پیست نسار شما می‌توانید با کمترین هزینه اسکی روی برف و روی چمن را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

امکانات تفریحی دیگری اعم از تله‌سیژ، هتل و رستوران نیز جهت رفاه حال گردشگران در این منطقه تفریحی وجود دارد.

پیست بین‌المللی نسار؛ مهیج‌ترین پیست اسکی در بام ایران

پیست اسکی بین‌المللی نسار در نزدیکی بیجار قرار دارد و دارای قابلیت اسکی روی برف و چمن است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این مکان می‌توان به دسترسی آسان آن اشاره کرد، به‌طوری که با ماشین و پای پیاده به راحتی می‌توانید از مرکز شهر به این مکان برسید.

یک ویژگی بسیار مهم دیگر این پیست قیمت بسیار پایین آن و دوره‌ی آموزشی ۱۰ جلسه‌ای با هزینه مناسب است.

مهیج‌ترین پیست اسکی در بام ایران

همچنین پیست اسکی نسار شامل امکاناتی مثل تله سیژ، پیست چمن، پارکینگ، هتل و رستوران می‌شود. پیست اسکی بین‌المللی نسار از جاهای دیدنی بیجار به شمار می‌رود که ارزش بازدید دارد.

ماجراجویان حرفه‌ای همیشه بهترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌ها را برای تفریح خود انتخاب می‌کنند.

این مکان تفریحی جذاب با ۱۱۲ هکتار مساحت، در نزدیکی شهر بیجار واقع شده است و به عنوان یکی از دیدنی های بیجار طرفداران زیادی دارد و هر ساله افراد زیادی را برای تفریح و گردش به سمت خود می‌کشاند.

طول پیست حدود ۹۰۰ متر و عرض آن حدود ۱۲۰ متر است و پس از تجهیز شدن در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است.

اسکی روی برف و یا چمن اصلی‌ترین تفریحی است که در پیست بین‌المللی اسکی نسار انجام می‌شود و افرادی که عاشق هیجان و گردش هستند، لحظاتشان را در آنجا سپری می‌کنند.
لازم به توضیح است که در این مجموعه بسیاری از مسابقات بین‌المللی نیز برگزار می‌شود و هیجان بیشتری را به آنجا می‌آورد.

در پیست بین‌المللی اسکی نسار با کرایه‌ی تجهیزات کامل اسکی مهیج‌ترین لحظات خود را تجربه خواهید کرد، همچنین در آنجا دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و به صورت نیمه حرفه‌ای اسکی کردن را به شما آموزش می‌دهند.

امکانات اسکی تنها چیزی نیست که در پیست اسکی نسار بیجار وجود دارد، بلکه تله سیژ، رستوران و پارکینگ نیز از دیگر خدمات این مکان تفریحی به شمار می‌آید که با بهترین خدمات و مناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

مهیج‌ترین پیست اسکی در بام ایران

در پیست اسکی نسار نگران اقامت خود نباشید، چرا که در این منطقه جهت رفاه حال گردشگران هتل ۲ ستاره مناسبی به نام بام ایران احداث شده است تا بتوانید شب را در آنجا اسکان کرده و به تماشای آسمان شب بپردازید.

برای رسیدن به پیست اسکی نسار بیجار باید ۱۴۲ کیلومتر از شهر سنندج خارج شوید و به سمت شهر بیجار بروید، سپس وارد خیابان طالقانی شده و بعد از شهرک مهدیه به آنجا برسید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه گشت‌های خود سری به دیگر دیدنی های بیجار همچون مسجد خسرو آباد، قلعه بانو، قلعه قدیمی، بازار سنتی بیجار و حمام یاسوکند بزنید و با زیبایی‌های این دیار آشنا شوید.

پیست اسکی نسار کجاست

پیست اسکی نسار در استان کردستان، در جنوب غربی شهر بیجار و در کوه نسار قرار دارد، این پیست مشرف به شهر بیجار است.

پیست اسکی بیجار یکی از پنج تفرجگاه مهم استان کردستان به شمار می‌رود. این پیست دارای وسعتی در حدود ۱۱۲ هکتار است و از امکانات آن می‌توان به پیست کوب، تله‌سیژ، پیست چمن، پارکینگ، هتل، رستوران و مدرسه اسکی با ۲۰ مربی خانم و آقا اشاره کرد.

این پیست در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. طول پیست در حدود ۹۰۰ متر و عرض آن ۱۲۰ متر است.

دسترسی به این پیست از طریق شهرستان بیجار، خیابان طالقانی، شهرک مهدیه، پیست اسکی بین‌المللی نسار (واقع در ضلع جنوب غربی بیجار) امکان‌پذیر است.

پیست اسکی نسار بیجار با موقعیت جغرافیایی N۳۵۵۲۲۰ E۴۷۳۵۰۴، بر دامنه کوه نسار قرار دارد.

مهیج‌ترین پیست اسکی در بام ایران

پیست چمن به مساحت ۲ هکتار (طول ۳۳۰ متر و عرض ۶۰ متر) تکمیل و آماده بهره‌برداری است و فاز دوم آن نیز به همین متراژ در حال احداث است.

این شهر بعد از شهرکرد، مرتفع‌ترین شهر ایران است. بیجار ۱۹۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که ۷۷۰ متر از تهران و ۴۲۵ متر از سنندج بلندتر است.

تاریخ سکونت در بیجار، با نشانه‌های تاریخی به‌دست‌آمده در منطقه، به۵ هزار سال پیش می‌رسد.

دژ «سترک» یا قلعه «قمچقای» که از دوران مادها پایگاه نظامی این منطقه بوده، نشان‌دهنده قدمت تاریخی این شهر است.

بیجار بنا به سابقه تاریخی باستانی خود، دارای اماکن تاریخی و گردشگری بسیار است که از آنها می‌توان به قلعه قمچقای، پل صلوات‌آباد، بنای سنگی اوچ‌گنبد، مسجد خسروآباد، تیمچه حاج شهبازخان، تیمچه امیر تومان، زیارتگاه حمزه عرب، پنجه‌علی، آثار سد خاکی جعفرآباد، تپه نجف‌آباد و قلعه‌های تاریخی بسیار اشاره کرد.

در مجموع حدود ۶۰ اثر باستانی و تاریخی در بیجار شناسایی شده‌اند.

همچنین در گذشته بیجار دارای گردشگاه‌هایی مثل باغ صفا، سراب، تخت، چهار باغ، بادامستان، چم حاکمی، باغچه چال یارمجه، چشمه عزیز، شاهرخ‌آباد و عباس‌آباد بوده است که اغلب تخریب شده‌اند و فعلا محدوده شهربازی (باغ صفا) و اطراف رودخانه بیانلو و صلوات‌آباد، سراب و تخت، برای تفریح و گردش در تابستان استفاده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید