یک نماینده مجلس توضیحاتی درباره پرداخت حق التدریس فرهنگیان و واریز پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته داد.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی چه زمانی واریز می شود؟ + جزییات تکمیلی

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد نیوز، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از عدم حل مشکل کمبود معلم در کلاس های درس انتقاد کرد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد که کمیسیون ورود به موقع به این موضوع داشته و تکالیفی را برای دولت معین کرده است.
محمدصالح جوکار بیان کرد: برای پیگیری بحث کمبود معلم در کلاس های درس وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری و استخدامی به مجلس آمدند و قرار بود کمیسیون آموزش این موضوع را دنبال کند اما هنوز مشکل کمبود معلم در کلاس های درس حل نشده است. هنوز معلم های خرید خدمت تعیین تکلیف نشده اند.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این تذکر، بیان کرد: در مجلس به دستور رئیس مجلس جلسه ای غیرعلنی تشکیل شد. کمیسیون آموزش نیز گزارشی در خصوص کمبود نیروی انسانی در شروع سال تحصیلی تهیه کرد و به صحن ارائه کرده است. چندین تصمیم گرفته شد و دولت متعهد شد که آن را اجرایی کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اول اینکه ردیف های وزارت اموزش و پروش به اندازه و به موقع در طول سال تخصیص پیدا کند تا در شروع سال تحصیلی با مشکل مواجه نشویم. از سوی دیگر مقرر شد سازمان برنامه و بودجه مشکل پرداختی حق التدریسی و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پیگیری کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: توجه به نیروهای خرید خدمات که اکنون بدون حقوق و بیمه کار می کنند و تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین از دیگر مواردی بود که دولت برای حل مشکل کمبود معلم تعهد داد که پیگیری کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید