حقوق آبان ماهِ بازنشستگان صندوق لشگری تا پایان شب گذشته واریز شد.

خبر مهم از واریز معوقات بازنشستگان | پرداخت ۱۵ میلیون تومانی برای بازنشسته ها

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

تا پایان شب گذشته، حقوق تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح واریز شد.

فیش‌های حقوقی آبان این بازنشستگان نیز در سامانه ساتا قابل رویت و دریافت است.

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق بند الحاقی ۳ ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس در مصوبه ای دولت را مکلف به تامین سبد معیشتی ماهانه شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم‌مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی به میزان معین از طریق واگذاری کالابرگ الکترونیک برای پنج دهک اول و بازنشستگان براساس آزمون وسع در سال‌های اجرای برنامه شد.

بر این اساس، دولت مکلف است به منظور حمایت و حفظ قدرت خرید خانواده‌های کم برخوردار (پنج دهک اول) و بازنشستگان براساس آزمون وسع در سال‌های اجرای برنامه نسبت به تامین سبد معیشتی ماهانه شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم‌مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی به میزان معین از طریق واگذاری کالابرگ الکترونیک و واریز یارانه جدید به گونه ای عمل نماید که سهم پرداختی خانواده‌های مذکور در طول سنوات برنامه حداکثر به میزان افزایش حقوق در قانون بودجه سنواتی افزایش یابد.

از اوایل ماه آبان خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. دولت قول داده است با اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب سلام نو بخوانید.

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در طرح همسان سازی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است، گفت: از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کوتاه نمی‌آییم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در طول برنامه هفتم توسعه، گفت: بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی باید انجام شود و آنان باید ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های شاغلان هم ردیف خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: پیش از این، صرفاً بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود که کمیسیون تلفیق مصوبه خود را اصلاح کرد و موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این مصوبه برای دولت بار مالی نخواهد داشت، اظهار داشت: ما منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را مشخص کردیم و منابع این موضوع از محل تنفیذ ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تأمین می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را بپردازد و از این محل، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام شود. مسئله بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان برای ما خط قرمز است و از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کوتاه نمی‌آییم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: اکثر بازنشستگان کشور به دلیل تورم بالا نمی‌توانند زندگی خود را به خوبی اداره کنند و بر این اساس باید حقوق بازنشستگان با شاغلان همتراز آنان همسان‌سازی شود. این موضوع هنوز در صحن مجلس مطرح نشده، اما با توجه به اینکه چندین بار در کمیسیون تلفیق اصلاح شده است، فکر نمی‌کنم این موضوع برای تصویب در مجلس با موانعی روبرو شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید