از عصر امروز مجددا هوای تهران آلوده خواهد شد و دوشنبه آلوده‌ترین روز خواهد بود این مسئله احتمال تعطیلی مدارس و ادارات را تقویت می کند.

فوری؛ مدارس و ادارات تهران فردا دوشنبه ۲۹ آبان شدند؟

به گزارش سلام نو به نقل از دولت، تعطیلی مدارس با شروع فصل سرما بر اثر آلودگی یک امر عادی شده است و هر بار که آلودگی به اوج می رسد، احتمال تعطیلی مدارس افزایش پیدا می کند. از روز گذشته درباره اوج یافتن آلودگی هوای کلانشهرها هشدار می دهند و دانش آموزان طبق عادت درباره تعلیلی مدارس گمانه زنی می کنند.

از امروز عصر مجددا هوای تهران آلوده خواهد شد و یکشنبه آلوده‌ترین روز خواهد بود که این وضعیت به روز دوشنبه نیز تسری خواهد یافت.

سازمان هواشناسی هم اعلام کرد: امروز آسمان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و غرب آذربایجان غربی با بارش‌های پراکنده باران همراه است و فردا بعداز ظهر، سامانه بارشی جدیدی وارد ایران شده و نوار غربی را در بر می‌گیرد.

دوشنبه و سه شنبه هم باران در نیمه غربی، شمال غرب و برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب شرق و جنوب ادامه دارد و چهارشنبه این سامانه بارشی در شمال شرق فعال خواهد و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق ایران، وزش باد شدید و هوا در بیشتر استان ها سردتر می‌شود.

براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی بنا به اعلام هشدار نارنجی از سوی هواشناسی، فردا تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس در مشهد، مناطق هفتگانه، تبادکان، رضویه، احمدآباد، در کلیه مقاطع در شیفت صبح به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در حاشیه کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی، که در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پس از بررسی‌های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و مصوبات به شرح ذیل تصمیم‌گیری شد.

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی اعلام کرد: براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی، فردا کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس در مشهد مقدس، مناطق هفت‌گانه، تبادکان، رضویه، احمدآباد، در کلیه مقاطع در شیفت صبح به صورت غیرحضوری در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود. همچنین مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح تعطیل و کلیه فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز در نوبت صبح تعطیل است.

اله‌پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند. ضمناً در صورت ادامه روند پایداری آلاینده‌ها، تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت شیفت عصر متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع‌رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: مقرر شد، شهرداری مشهد از سیستم‌های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع‌رسانی موجود در پارک‌های بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس، جهت اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان استفاده شود و هشدارهای لازم صورت پذیرد. اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهادها است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید