قیمت کنسرو تن ماهی تن در یک ماه گذشته نیز افزایش داشته و از ۷۲ تا ۷۴ هزار تومان به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

افزایش ۳ برابری قیمت تن ماهی / تن ماهی در ایران ۳۰ درصد گران تر قیمت جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مسعود بختیاری، رئیس سندیکای کنسرو ایران اظهار داشت:ماهی تون شامل هوور یا گیدر، مهم‌ترین ماده اولیه تولید کنسرو ماهی است که افزایش بی رویه قیمت آن، موجب بالا رفتن نرخ کنسرو ماهی شده که این امر می‌تواند باعث خروج این محصول از سبد غذایی مردم شود.

وی افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم ماهی تون صید داخل به صورت عمده حدود ۱۵۸ هزار تومان به فروش می رسد، درحالی که قیمت آن در کمتر از یک سال گذشه حدود ۵۰ هزار تومان بود یعنی بیش از سه برابر شده است.

رئیس سندیکای کنسرو ایران ادامه داد: قیمت جهانی هر کیلوگرم ماهی تن صید شده به روش صنعتی حدود ۲.۵ دلار است که با در نظر گرفتن نرخ دلار بازار آزاد نیز نرخ فروش ماهی داخلی، حدود ۳۰ درصد بالاتر است.

نبود قیمت گذاری برای ماهی تون

وی تصریح کرد: برای تنظیم بازار کنسرو ماهی در کشور، نیازمند تسهیل واردات تون ماهیان و تعدیل قیمت ماهی تون صید داخلی هستیم؛ برآورد ما آن است که قیمت تمام شده ماهی داخلی، با توجه به استفاده از سوخت یارانه ای، کمتر از صد هزار تومان است.

بختیاری اظهار داشت: این آمادگی را داریم که در کمیته ای با حضور دستگاه‌ ها و فعلان ذی ربط، قیمت تمام شده ماهی تون صید داخل را بررسی کنیم.

وی گفت: در حالی که صیادی در ایران، با سوخت یارانه ای انجام می شود اما قیمت گذاری روی آن وجود ندارد و این محصول بالاتر از نرخ‌های جهانی به فروش می رسد.

بختیاری با بیان اینکه منع قانونی برای واردات تون ماهیان نداریم، افزود: در تخصیص و تامین ارز مورد نیاز برای واردات ماهی تون با مشکل مواجه هستیم و از طرفی برای ترخیص این محصول توسط گمرک و دامپزشکی نیز با معضلاتی روبرو هستیم و هماهنگی لازم وجود ندارد.

رئیس سندیکای کنسرو ایران ادامه داد: در صورتی که واردات ماهی تون تسهیل شود، قیمت ماهی داخلی نیز تعدیل می‌شود و در نهایت از افزایش قیمت تمام شده کنسرو ماهی تون نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

بختیاری افزود: تولیدکنندگان امیدوار هستند با جلوگیری از افزایش قیمت ماهی تون از افزایش قیمت ها در کنسرو نیز جلوگیری به عمل آید.

افزایش ۲.۲ برابری قیمت کنسرو تن ماهی در یک سال گذشته

بنابر این گزارش قیمت کنسرو ماهی تن معروف به تن ماهی نیز در یک سال گذشته نزدیک به ۲.۲ برابر افزایش داشته است.

قیمت مصرف‌کننده کنسروهای ۱۸۰ گرمی تن ماهی در آبان سال قبل ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان بود که اکنون بر اساس مشاهدات میدانی به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت کنسرو ماهی تن در یک ماه گذشته نیز افزایش داشته و از ۷۲ تا ۷۴ هزار تومان به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید