دانشگاه صنعتی شریف استعفای رییس پردیس بین‌المللی کیش این دانشگاه با توجه به حواشی مراسم فارغ‌التحصیلی در این پردیس را اعلام کرد.

بدحجابی دانشجویان در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه پردیس کیش جنجالی شد /  رییس دانشگاه استعفا داد + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین مراسم دانش‌آموختگی ۸۱ نفر از دانشجویان پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش ، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲، برگزار شد. متأسفانه، در بخش پایانی مراسم، هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی، مواردی از عدم رعایت شئونات و قوانین مشاهده شد که در شأن خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف نبود و منجر به امتناع رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مشارکت در اهدای بخشی از جوایز و ترک سالن همایش از سوی رئیس دانشگاه شد.

انتشار ویدیویی از مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس دانشگاهی صنعتی شریف کیش در فضای مجازی و برداشته شدن حجاب دانشجویان دختر در این تصاویر بحث‌برانگیز شده است.

واکنش ها به جشن فارغ‌ التحصیلی پردیس دانشگاهی صنعتی شریف کیش


پس از انتشار تصاویری از مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس کیش شریف که در آن برخی از شرکت‌کنندگان بدون حجاب حضور پیدا کردند، سخنگوی وزارت علوم از دستور وزیر علوم برای پیگیری و بررسی علل این هنجارشکنی خبر داد.

علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره این ویدئو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پیرو اتفاقات ناهنجاری که در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف افتاده است، وزیر علوم دستور پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه ظرف ۴۸ ساعت صادر کرد.

وی تاکید کرد: با متخلفین در هر سطحی برخورد قانونی و جدی انجام خواهد شد.

همچنین دانشگاه صنعتی شریف، در خصوص حواشی مراسم دانش‌آموختگی پردیس بین‌الملل کیش اطلاعیه‌ای صادر و تاکید کرد: با مقصرین هنجارشکنی رخ داده در جشن فارغ التحصیلی پردیس کیش برخورد می کنیم.

در اطلاعیه این دانشگاه آمده است، دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌کردن ناهنجاری اتفاق‌ افتاده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام مسئولین دانشگاه به برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته‌اند را در اسرع وقت اعلام می‌نماید.

واکنش ها نسبت به این هنجارشکنی و کشف حجاب در پردیس دانشگاهی صنعتی شریف کیش ادامه دارد.

دانشگاه صنعتی شریف پیام استعفای دکتر علی سلک غفاری رییس پردیس بین‌المللی کیش را باتوجه به حواشی مراسم فارغ‌التحصیلی پنج‌شنبه گذشته منتشر کرده است.

در این پیام خطاب به دکتر جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف و رییس هیات امنا پردیس کیش نوشته شده است: «ضمن اظهار تأسف از عدم رعایت مقررات و شئونات دانشگاهی برخی از دانش‌آموختگان این پردیس، ضمن عدم تأیید این رفتار خارج از عرف، به‌منظور صیانت از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ شأن دانشگاه صنعتی شریف، ادامه مسئولیت به‌عنوان رییس پردیس بین‌الملل شریف کیش را به صلاح نمی‌دانم و بدینوسیله استعفای خود را به آن مقام و هیات امنای پردیس بین‌الملل شریف کیش تقدیم می‌دارم.»

رییس پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف استعفا داد

کد خبرنگار: ۲۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید