یادگیری جنگو هیجان‌انگیز و کارآمد است از این رو با ما همراه باشید و درباره آموزش جنگو رایگان بدانید.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

سلام نو پلاس: جنگو (Django) یکی از محبوبترین، کاربردی‌ترین چهارچوب‌های توسعه نرم‌افزاری و یک روش استاندارد با مجموعه کاملی از مولفه‌ها است که در توسعه وب بسیار کاربرد دارد و هدف اصلی آن ایجاد وب سایت‌هایی مبتنی بر پایگاه داده پیچیده است.

طراحی سایت با جنگو به دلیل سادگی و سرعت بالایی که دارد؛ در میان توسعه‌دهندگان وب و برنامه نویسان بسیار محبوب است.

همچنین سازگاری آن با همه قالب‌های JSON، XML، HTML و RSS توانسته جنگو را به یک پلتفرم بسیار پرکاربرد تبدیل کند.

به همین دلیل بیشتر افراد برای شروع کار در حوزه طراحی انواع وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، به سراغ آموزش فریم ورک جنگو می‌روند.

در این دوره از نسخه ۳.۲ جنگو که یک نسخه با پشتیبانی طولانی مدت است استفاده شده است.

آموزش جنگو رایگان

یکی از اهداف مهم آموزش رایگان جنگو این است که بتوانیم وبسایت های پایگاه محور و پیچیده را به آسانی طراحی و توسعه دهیم.

جنگو بر قابلیت اتصال کامپوننت ها، اتصال سست، توسعه سریع، کدنویسی کمتر و قابلیت استفاده مجدد تاکید زیادی دارد.

در تمامی بخش های فریمورک از زبان پایتون استفاده می شود که شامل فایل های تنظیمات و مدل های داده نیز می شود. برخی از اصول طراحی وبسایت با جنگو را بررسی می کنیم.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

استقلال داشتن مولفه ها

فریمورک جنگو به شیوه ای طراحی و توسعه داده شده است که استقلال نسبی عناصر آن به صورت کامل حفظ شود.

کدنویسی کمتر و بهینه

از جمله مواردی که با جنگو می توانیم در اختیار داشته باشیم اجرای دستورات با کدهای کمتر و بهینه تر است. این مورد به ما کمک می کند تا توسعه نرم افزار بصورت سریعتر انجام شود.

مقیاس پذیری

کلیه پروژه هایی که با جنگو می توانیم انجام دهیم کاری با مقیاس آن ندارد و می توانیم هرگونه پروژه ی بزرگ و کوچکی را با جنگو انجام دهیم. در حقیقت این فریمورک توانایی این را دارد که با پشتیبانی و توسعه پروژه های کوچک شروع کند و آنها را به پروژه هایی با حجم و ترافیک زیاد تبدیل کند. برای همین منظور هم شرکت ها و استارتاپ های متعددی هستند که از این قابلیت جنگو به خوبی استفاده می کنند.

سازگاری و پشتیبانی از پایگاه های داده

فریمورک جنگو از کلیه پایگاه های مطرح مانند MySql، Oracle، SQLite و… پشتیبانی کرده و باتوجه به ظرفیت پروژه امکان استفاده از چند پایگاه داده به شکل همزمان وجود دارد. همچنین فریمورک جنگو نقش زیادی در اجرای سئو و بهینه سازی وبسایت ها دارد که این مورد در آدرس صفحات به شکل URL قابل مشاهده است.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

طراحی تمیز و مرتب

برنامه هایی که با جنگو نوشته می شوند باید تا حد ممکن از طراحی تمیز استفاده کنند و همچنین فریمورک جنگو از امکانات پویا زبان پایتون مثل introspection استفاده می کند.

طراحی و توسعه سریع

از اصولی که در حال حاضر می توانیم به عنوان یک امر مهم در طراحی وبسایت قلمداد کنیم توسعه با سرعت بالا است و اینکه نیاز نباشد برای هرگونه تغییری وقت زیادی را صرف کنیم. با استفاده از آموزش رایگان جنگو می توانیم توسعه سریع وبسایت ها را انجام دهیم.

اتصال سست

از جمله اهداف فریمورک جنگو داشتن یک پشته با انسجام و اتصال قوی است. هر لایه در فریمورک جنگو نباید از لایه های دیگر اطلاع داشته باشد مگر اینکه ضروری باشد.

مثلا وقتی قالب یک سایت را تغییر می دهیم نباید کاری با پایگاه داده ی نوشته ها و مقالات سایت کاری داشته باشیم و همینطور وقتی سئو وبسایت را بهینه سازی می کنیم نباید با نمایش صفحات سایت کاری داشته باشیم.

همه افرادی که می‌خواهند در آینده به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب فعالیت کنند؛ باید در دوره آموزش جنگو شرکت نمایند. با استفاده از مباحث مطرح‌شده در آموزش کامل django شما می‌توانید انواع وب‌سایت‌ها را بر اساس پایگاه‌های پیچیده داده طراحی کنید.

دوره آموزشی جنگو با نگاهی کاربردی و جامع برنامه‌ریزی شده است. در این دوره آموزشی فهرستی از نیازهای واقعی یک وب سایت گنجانده شده که طی آن به موضوعات مختلفی پرداخته می‌شود.

موضوعاتی که در این فهرست قرار گرفته است بازه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد؛ ساختارهای استاندارد وب سایت، مسائل مربوط به امنیت، سئو از جمله مسائلی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

در ادامه دوره نیز مسائل روز در آموزش جنگو دنبال می‌شود و طی آن ابزارهای مختلف مربوطه نیز معرفی می‌شوند و به این ترتیب در انتها کاربر را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

روش استفاده شده در این دوره آموزشی به این ترتیب است که در ابتدا مسائل به صورت تئوری توضیح داده می‌شوند و ادامه ویدئوها به صورت عملی پیاده‌سازی می‌شوند.

برای درک بهتر مسائل مطرح شده و مواجهه با اشتباهات رایج، به طور عمدی تعدادی خطا در پروژه ایجاد می‌‍شود و به این ترتیب شرکت کنندگان در دوره می‌توانند به طور کامل مباحث مربوط برای دوری از خطاها را درک کنند.

در این دوره آموزشی همه مسائل ارائه شده به صورت تکه‌های پازل هستند و به مرور و ضمن آموزش قطعات مختلف پازل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و آموزش را کامل می‌کنند.

آموزش صفر تا صد جنگو

دوره آموزش جنگو یکی از مهمترین آموزش‌هایی است که هر توسعه دهنده وب سایت باید آن را فرا بگیرد. دوره آموزش جنگو به صورت گام به گام از تعاریف اولیه و ساده‌ترین مسائل شروع می‌شود و در ادامه به مسائل پیچیده و پیشرفته‌تر می‌پردازد.

رویکرد اصلی در این دوره آموزشی نگاه کاربردی و متفاوتی است که نسبت به سایر آموزش‌های موجود در بازار به آن پرداخته شده است.

آموزش جنگو با هدف تربیت متخصصانی انجام می‌گیرد که قرار است به‌عنوان عوامل تاثیرگذار بر روی تولید و توسعه سرویس‌های مبتنی بر وب فعالیت کنند.

با استفاده از مباحث مطرح‌شده در دوره جنگو افراد می‌توانند توانایی‌های خود را در حوزه توسعه وب گسترش داده و در حوزه‌های مربوط به فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

در کنار این‌ها هدف دیگر از دوره آموزشی django دادن مهارت کافی به مهندسان نرم‌افزار برای ورود به صنعت و بازار کار است.

به همین دلیل است که در دوره جنگو بیشتر به مباحث مربوط به اتفاقاتی پرداخته می‌شود که در سمت مشتری رخ می‌دهد.

برای مثال یکی از اهداف اصلی آموزش جنگو این است که مهندسان و برنامه نویسان بتوانند درخواست‌های مورد انتظار کاربر را پیش‌بینی کرده و یک مجموعه کامل و یکپارچه را از آن‌ها تشکیل دهند.

به‌این‌ترتیب می‌توانند برای پاسخ دادن به آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و بهترین شیوه را برای این کار پیاده‌سازی کنند.

در کنار این‌ها هدف اصلی آموزش کامل جنگو آماده کردن افراد برای حضور در پروژه‌های بزرگ‌تر و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری پیچیده‌تر است.

به همین دلیل است که رویکرد اصلی آموزش جنگو پروژه محور بر پایه چهارچوب‌های توسعه نرم‌افزارهای وب قرار گرفته و بیشتر پروژه‌ها در حوزه طراحی و توسعه این دست از نرم‌افزارها ارائه می‌شوند.

بنابراین به‌طورکلی می‌توان گفت که هدف از دوره آموزش جنگو یادگیری کامل همه مهارت‌های لازم برای کار در این فریم ورک و توسعه نرم‌افزارهای مبتنی بر وب بر اساس آن است.

این دوره آموزش DJango بصورت کاملا صفر تا صدی و مقدماتی تا پیشرفته طراحی و تولید شده است.

در دوره جنگو فرض بر این است که شما هیچ پیش زمینه آموزشی در خصوص برنامه نویسی با فریمورک جنگو ندارید و همه چیز از مفاهیم اولیه تو تشریح معماری و نحوه طراحی ساختار پروژه ها از صفر به شما آموزش داده می شود.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

ابتدا مفاهیم بصورت تئوری برای درک مفهوم و در ادامه بصورت کاملا کاربردی و عملی آموزش داده می شوند.

بدون شک یکی از پلتفرم های محبوب برنامه نویسی در دنیا در حال حاضر برای وب ، جنگو است.

بنابراین با یادگیری جنگو شما می توانید شروع به فعالیت و کسب درآمد از اینترنت در قالب دریافت پروژه ها بصورت Freelance کنید اما به این نکته توجه کنید که صرفا با یادگیری جنگو شما نمی توانید به عنوان توسعه دهنده وب یا Web Developer در شرکت یا سازمانی استخدام شوید، این ارتباطی به این ندارد که جنگو را کجا یاد گرفته باشید، چه در توسینسو و چه در وب سایت دیگر شما بعد از یادگیری و آموزش فریمورک جنگو باید به مواردی مثل drf-docker هم آشنا شوید.

آموزش جنگو پیشرفته

فریم ورک جنگو ( Django ) یکی از برترین فریم ورک های حال حاضر در زمینه ی برنامه نویسی وب می باشد. این فریم ورک با بهره گیری از زبان قدرتمند پایتون به عنوان هسته ی اصلی خود توانایی های بسیاری را برای برنامه نویسان جهت پیاده سازی پروژه های بزرگ و حرفه ای ایجاد می کند.

اصول کدنویسی در این فریم ورک بسیار ساده بوده و هر برنامه نویسی که مقداری با پایتون آشنایی داشته باشد میتواند از این فریم ورک قدرتمند جهت ایجاد پروژه های مبتنی بر وب استفاده کند.

برخلاف سادگی کار با این فریم ورک ، پروژه هایی نظیر Instagram ، YouTube ، Spotify ، Udemy و بسیاری دیگر در هسته ی اصلی خود از Django استفاده میکنند.

جنگو با زبان پایتون ساخته شده است. یادگیری پایتون ساده و حقوق برنامه نویسان آن بالاست.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

جامعه برنامه نویسان جنگو بسیار فعال است و در صورت بروز مشکل به سرعت میتوانید کمک دریافت کنید.

جنگو بسیار مقیاس پذیر است. برخی از شلوغ ترین وبسایت های دنیا از از توانایی جنگو برای مقیاس بندی سریع و انعطاف پذیر برای برآورده کردن شدیدترین نیازهای ترافیکی استفاده میکنند.

جنگو بسیار ایمن است. جنگو امنیت را جدی میگیرد و به طور خودکار از بزرگترین اشتباهات امنیتی جلوگیری میکند.

جنگو شامل ده‌ها ابزار اضافی است که می‌توانید برای انجام کارهای رایج توسعه وب از آنها استفاده کنید. جنگو امکاناتی مانند احراز هویت کاربر، مدیریت محتوا، نقشه‌ سایت، فیدهای RSS و بسیاری از وظایف دیگر را درون خود دارد.

جنگو برای پروژه های کوچک مناسب نیست.

یکی از معایب اصلی این است که چارچوب وب جنگو دارای یک منحنی یادگیری تند است که باعث میشود یادگیری جنگو زمان زیادی بخواهد.

سرعت بزرگترین نقطه ضعف پایتون است و همینطور برای جنگو. افزایش داده ها کار را کند می کند.

آموزش جنگو پایتون

جنگو یکی از قدرتمندترین فریمورک‌های تحت وب است که با استفاده از پایتون توسعه داده شده است. این فریمورک به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های وب پیچیده را به سادگی و با کمترین تکرار کد پیاده‌سازی کنید.

با استفاده از ابزارها و قابلیت‌های جنگو، کارهای متداول آسان‌تر شده و نیاز است تا بر روی منطق برنامه تمرکز کرده و آن را توسعه دهید. با وجود قابلیت‌های پیش‌فرض قوی و افزونه‌های متنوع در این فریمورک، شما می‌توانید برنامه‌هایی با امکانات گسترده و قابلیت انعطاف بالا بسازید.

آموزش جنگو رایگان + آموزش جنگو پایتون

همچنین جنگو با ارائه ابزارها و روش‌های امنیتی متعدد، به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا برنامه‌های وب را با امنیت بالایی توسعه دهند.

در آموزش جنگو (Django) از ترکیب دو رویکرد پروژه‌محور و سرفصل‌محور استفاده شده است.

یعنی ابتدا درس‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و سعی شده است که از طریق مثال‌های متنوع، این اصل، ارضا شود، سپس در بخش پایانی، یک پروژه از صفر تا صد، با استفاده از معلوماتی که در درس‌های ابتدای این فرادرس یاد گرفتیم، تکمیل می‌شود، به این شکل کاربران هم از نظر اطلاعات نظری و هم از نظر اطلاعات عملی، در سطح مناسبی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که این فرادرس در محیط لینوکس (Linux) آموزش داده شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید