دیپلمات وزارت امور خارجه گفت: با ترویج تحریم کالاهای اسرائیلی و تحریم صادرات نفت و دیگر کالاهای اساسی به این رژیم باید عزم جدی دولت‌های اسلامی برای حمایت از حقوق بشر و دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داده شود.

دولت‌های اسلامی باید کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند
علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: تجربه چهار دهه گذشته ثابت کرده نگاه راهبردی ایران به مسأله فلسطین در جهت منافع ملی است و امروز بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی، آشکار و پنهان به درایت و دوراندیشی ایران در ایستادن کنار مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران و متجاوزان اذعان دارند.

به گزارش سلام نو به نقل از فردانیوز، معاون وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه برخی جریان‌هایی که دغدغه انقلاب و ایران را ندارند، تلاش می‌کنند تا ناسازگاری میان کارآمدی سیاست خارجی با پایبندی به ارزش‌ها را القا نمایند، تصریح کرد: دیپلماسی بدون توجه به اصول و ارزش‌ها، حرکت در خلأ و تحرک بدون هدف است و اتفاقاً پایبندی به ارزش‌ها است که جهت درست دیپلماسی را معین می‌کند.

باقری کنی با اشاره به اینکه هیچ قاعده و مقرره حقوق بشری بین‌المللی وجود ندارد که مصون از تعرض صهیونیست‌های متجاوز باشد، اظهار داشت: "فلسطین قطب‌نمای حقوق بشر در جهان است"، چراکه در صحنه فلسطین، یک طرف متجاوز و اشغالگر و جنایتکار است که ناقض همه اصول و قواعد حقوق بشر است و طرف دیگر ملتی مظلوم صاحب سرزمین فلسطین است که انواع و اقسام حقوق وی پایمال شده و با همه وجود برای استیفای حقوقش تلاش می‌کند.

معاون وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی برای توقف جنایت در غزه نباید فقط به اعلام موضع سیاسی بسنده کنند، تصریح کرد: با ترویج تحریم کالاهای اسرائیلی و تحریم صادرات نفت و دیگر کالاهای اساسی به این رژیم باید عزم جدی دولت‌های اسلامی برای حمایت از حقوق بشر و دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داده شود.

باقری با تاکید بر اینکه تحریم سیاسی و اقتصادی و تجاری صهیونیست‌های جنایتکار، بدیهی‌ترین انتظار مردم مظلوم غزه و دیگر ملت‌های آزاده جهان از کشورهای متعامل با رژیم صهیونیستی به ویژه کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: خواست مردم غزه این است: "کمک به قاتلان کودکان ما را متوقف کنید! "

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: راه حل پایدار که منطبق با قواعد و مقررات بین‌المللی است، بازگشت به رأی و نظر صاحبان اصلی سرزمین فلسطین که در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند، است و هر کس که از این راه‌حل سرباز زند، نمی‌تواند مدعی حقوق بشر و برقراری صلح و امنیت باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید