اگرچه قرار بود یارانه آبان بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود اما این یارانه همچنان به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز نشده است.

پرداخت یارانه نقدی جدید ۳ میلیونی به این افراد از آذر ماه + لینک ثبت نام
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، یارانه نقدی | بیش از 20 میلیون نفر اردیبهشت سال گذشته آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: مشکل به وجود آمده در پرداخت یارانه مرحله ۱۵۳ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت کامل برطرف شده و یارانه کلیه سرپرستان خانوار مشمول در سراسر کشور واریز و قابل برداشت می باشد.

مشکل پرداخت یارانه نقدی آبان حل شد

اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشکل به وجود آمده در پرداخت یارانه مرحله ۱۵۳ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت کامل برطرف شده و یارانه کلیه سرپرستان خانوار مشمول در سراسر کشور واریز و قابل برداشت می باشد.

پیشتر حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با اشاره به اینکه یارانه مرحله ۱۵۳ سرپرستان خانوار عمده بانک‌ها واریز شده است گفته بود: در برخی از بانک‌ها به‌دلیل مشکلات فنی یارانه‌ها واریز نشده است که با برطرف شدن مشکل فنی تا پایان هفته واریز می‌شود./ سلام  نو

در دو سال گذشته یارانه نقدی در تاریخ ۲۰‌ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد اما این ماه بسیاری از مشمولان اعلام کرده‌اند که با گذشت دو روز از این تاریخ هنوز یارانه‌ای نگرفته‌اند.

بخش مهمی از این انتقادات متوجه بانک سپه است که تعداد زیادی از مشمولانی که یارانه خود را از این بانک دریافت می‌کردند اعلام کرده‌اند که یارانه آنها واریز نشده است.

بانک سپه در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز عدم واریز یارانه نقدی آبان ماه را تایید کرد و گفت: یارانه آبان ماه در آخر این هفته (۲۵ یا ۲۶ آبان) واریز می‌شود. اپراتور این بانک علت واریز نشدن یارانه آبان بانک سپه را اختلال در سیستم عنوان کرد و گفت این بانک در حال رفع مشکل است اما رفع این اختلال تا پایان این هفته زمان می‌برد.

البته بانک سپه تنها بانکی نیست که یارانه آبان را واریز نکرده است. بانک رفاه و برخی از دیگر بانک‌ها هم هنوز نتوانسته‌اند این یارانه را واریز کنند و همه آنها می‌گویند اختلال در سیستم بانکی علت بروز این مشکل است.

مشکلی که در چند ماه گذشته ادامه‌دار بوده است. چندین ماه است که در بیستم هر ماه و همزمان با تاریخ واریز یارانه‌ها سیستم‌های واریز یارانه‌ها دچار مشکل می‌شود و یارانه برخی از مشمولان با تاخیر پرداخت می‌شود. این رویه باعث انتقاد یارانه‌بگیران شده است.

«چرا همیشه موقع پرداخت سیستم ها مشکل دارن موقع دریافت مشکل ندارن؟»

«چرا از بانک ها باز خواست نمیشه بابت یارانه هایی که باید ۲۰ پرداخت میشده و هنوز پرداخت نشده »

«ماجرا چیه که چند ماهه موقع واریز یارانه‌ها بانک ها با اختلال مواجه می شن اما هیچ وقت دیگه اختلال ندارن؟»

«بانک دچار اختلال شده یا بودجه واریز یارانه کافی نیست و دارن به این بهانه یک هفته فرصت می خرن؟ نمیشه هر ماه سر تاریخ مشخص بانک دچار اختلال بشه که...»

از کجا بدانیم یارانه ما قطع نشده؟

البته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم دلیل عدم واریز یارانه‌ها را اختلال در سیستم بانکی معرفی کرده و گفته اختلال در سیستم بانکی علت تاخیر در واریز یارانه بود که این مشکل تقریبا حل شد. البته همچنان برخی از مشمولان یارانه خود را به همین دلیل دریافت نکرده‌اند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کسی یارانه‌اش را دریافت نکرده باشد از کجا متوجه شود که از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده یا به‌دلیل اختلال به حسابش واریز نشده است، گفت: مشمولان دریافت یارانه می‌توانند به سامانه رفاهی مراجعه کنند و در قسمت پنجره ملی هوشمند به سرویس رفاهی وارد شوند. در این مرحله با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار یا دریافت‌کننده یارانه، وضعیت یارانه خود را مشاهده کنند.

در این مرحله اگر یارانه مرحله۱۵۳ یعنی یارانه آبان‌ماه به حسابشان واریز و در سامانه رفاهی ثبت شده بود یعنی از دریافت یارانه حذف نشده‌اند و به‌دلیل اختلال در سیستم بانکی هنوز این مبلغ به حساب آنها وارد نشده است. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: اگر در این مرحله مشمولان متوجه حذف یارانه خود شدند یعنی در سامانه رفاهی مرحله۱۵۳ برای آنها ثبت نشده بود، می‌توانند از طریق پنجره ملی دولت هوشمند و قسمت سامانه حمایت اعتراض خود را نسبت به حذف یارانه‌شان ثبت کنند. 

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید