کرمان روستاهای جذابی دارد در این میان همراه باشید چرا که روستای بیدخوان بردسیر کرمان را باید دید.

روستای بیدخوان بردسیر کرمان را باید دید

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاهای دیدنی اطراف کرمان جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی هستند که بسیاری از آن‌ها هنوز ناشناخته مانده‌اند. بازدید از این جاذبه‌ها در سفر به کرمان بسیار لذت‌بخش است.

شهر کرمان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است و آثار تاریخی متعددی در گوشه و کنار و اطراف آن وجود دارند. جاهای دیدنی کرمان گردشگران بسیاری را در طول سال به این شهر جذب می‌کنند و جاهای دیدنی اطراف کرمان نیز از مهم‌ترین بناهای تاریخی و جذاب‌ترین دیدنی‌های طبیعی ایران هستند.

قرار گرفتن شهر کرمان در منطقه‌ای کویری و در عین حال مرتفع، آب و هوای این شهر و محیط اطراف آن را نسبت به سایر مناطق کویری ایران معتدل‌تر می‌کند.

برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف کرمان بهترین زمان، فصل‌های بهار و پاییز هستند؛ البته تماشای بسیاری از دیدنیهای اطراف کرمان در زمستان نیز خالی از لطف نیست.

اگر قصد سفر به کرمان را دارید می‌توانید با ما همراه شوید تا شما را با دیدنی‌های حوالی شهر کرمان آشنا کنیم. بعضی از این دیدنی‌ها آن‌چنان که شایسته آن هستند، تاکنون معرفی نشده‌اند.

با آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی اطراف کرمان می‌توانید از سفر خود به این منطقه باستانی و کهن، لذت بیشتری ببرید.

گرچه بهترین زمان سفر برای بازدید از هرکدام از این دیدنی‌ها دسته‌بندی شده‌اند، می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی خود، زمان‌های مختلفی از سال را برای بازدید از این مکان‌ها انتخاب کنید.

روستای بیدخوان بردسیر کرمان را باید دید

آشنایی با روستای بیدخوان بردسیر

روستای بیدخوان در شهرستان بردسیر یکی از شهرستانهای با پتانسیل بالای کشاورزی صنعتی و گردشگری ;I و از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی در زمینه های فرهنگی اجتماعی و..یکی از شهرستان های استان پهناور کرمان واقع شده است.

این روستا پیشینه ای کهن و قدمتی دیرینه دارد. مورخان قدمت این روستا را مربوط به دور ه های پیش از اسلام می دانند.

این روستا از شرق به کوه یشم، از جنوب شرقی به کوه قلعه دسکوئیه و از جنوب و جنوب شرقی به کوه بحر آسمان محدود می شود آب و هوای روستا، در بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و در زمستا نها سرد است .

در این روستا،درخت گردوی کهنسالی وجود دارد که براساس برخی مستندات قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل می رسد . رودخانه دائمی بیدخوان که از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می گیرد شادابی و طراوت ویژ ه ای به این ناحیه بخشیده است .

غار یخی و بندر یخدان هم در ۷ کیلومتری جنوب شرقی روستا قراردارد که از جاذبه های طبیعی این منطقه محسوب می شود .هر ساله گردشگران طبیعت دوست زیادی به این ناحیه خوش اب وهوا امده و از مناظر زیبای این روستا دیدن می نمایند.

بید قناتی است که در روستای بید خوان نیز یکی از مناطق گردشگری در این روستا میباشد. این منطقه زیبا مانند بسیاری از مناطق دل انگیز کشورمان متاسفانه هنوز ناشناخته مانده است. با سفر در این مکان ها میتوان ارامش را با تمام وجود حس نمود .

روستای بیدخوان بردسیر کرمان را باید دید

جاذبه‌های روستای بیدخوان

طبیعت روستا بسیار با صفا ودلنشین است اب و هوای روستا در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع و در زمستان سرد است.

یکی از جاذبه های روستا درخت گردویی است که سن درخت به ۲۰۰ سال میرسد. در روستا رودخانه ای به نام بیدخوان جاری است که باعث رونق کشاورزی در این منطقه شده است. از دیگر جاذبه های طبیعی روستا میتوان به غار یخی و بندر یخدان در فاصله ۷ کیلومتری جنوب روستا اشاره کرد.

روستای بیدخوان یکی از زیباترین روستاهای منطقه بردسیر است که هوایی معتدل و مناسب و طبیعتی چشم‌نواز دارد.

قرار گرفتن این منطقه سرسبز در نزدیکی ناحیه‌ای کویری نیز سبب توجه بسیاری از گردشگران به آن می‌شود. این روستا از بکرترین مناطق طبیعی در اطراف کرمان است که بین گروه‌های مختلف کوهنورد و طبیعت گرد، جایگاه ویژه‌ای دارد.

بسیاری از کارشناسان قدمت روستای بیدخوان را مربوط ه دوره پیش از اسلام می دانند. این روستا از شرق به کوه «یشم» و از جنوب و جنوب شرقی به کوه‌های «قلعه دسکوییه» و «بحر آسمان» می‌رسد.

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در روستای بیدخوان بردسیر، غار یخدان در مسیر کوهنوردی این روستا و هفت کیلومتری جنوب شرقی آن است که در فصل زمستان دهانه آن پوشیده از قندیل‌های یخی می‌شود.

بسیاری از گردشگران برای کوهنوردی و تماشای منظره زیبای این غار در زمستان به این منطقه سفر می‌کنند.

روستای بیدخوان بردسیر کرمان را باید دید

در روستای بیدخوان بردسیر باغ‌ها و درختان بسیاری وجود دارند و گردو یکی از مهم‌ترین محصولات باغداری در این روستا به شمار می‌رود. درخت گردوی کهنسالی در روستای بیدخوان وجود دارد که محلیان آن را قدیمی‌ترین موجود زنده این روستا می‌دانند.

رودخانه بیدخوان در بهار خروشان و پرآب می‌شود و بری عبور از آن باید پل بست. این رودخانه از کوه‌های اطراف این روستا سرچشمه می‌گیرد و سبب سرسبزی طبیعت روستای بیدخوان می‌شود. زمین‌های کوهپایه‌ای اطراف این روستا پوشیده از گیاهان دارویی هستند و طبیعت اطراف این منطقه در فصل پاییز زیبایی دوچندان دارد.

  • فاصله: ۹۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان، یک ساعت و ۱۰ دقیقه
  • آدرس: جاده جوپار، جاده بردسیر، بعد از روستای دشتکار، روستای بیدخوان

روستای بیدخوان بردسیر کرمان را باید دید

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سیما IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    13 2
    روستای بسیار با صفایی است با درختان انبوه گردو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید