از آنجایی که پرنده هوبره جزء در شرایط اجبار پرواز نمی‌کند و روی زمین راه می‌رود متاسفانه عده ای از سودجویان و غارتگران طبیعت در یک اقدام ناشایست با از بین بردن پوشش گیاهی منطقه و انجام تله گذاری و شکار این پرنده حمایت شده و در خطر انقراض موجبات تخریب محیط زیست را فراهم می کنند.

خطر انقراض «هوبره» در خراسان‌جنوبی

تله‌گذاری بی امان شکارچیان سبب شده تا خطر انقراض پرنده «هوبره» در زیست بوم خراسان‌جنوبی بیش از پیش نمود یابد و به همین واسطه دستگاه قضا برای برخورد با خاطیان ورود کند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس همین روز گذشته بود که خبری با عنوان ورود دستگاه قضا در  زیرکوه به موضوع شکار و قاچاق پرنده در معرض خطر انقراض هوبره و جمع آوری ۳ هزار و ۵۰۰ عدد تله زنده گیری این پرنده در خروجی رسانه ها قرار گرفت.

در این خبر محمدرضا جوان، رئیس نمایندگی محیط زیست زیرکوه موضوع شکار و قاچاق پرنده در معرض خطر انقراض هوبره را از جمله چالش های زیست محیطی در این شهرستان عنوان کرد که متاسفانه حجم زیادی از توان ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان را به خود درگیر کرده است.

وی ادامه داد:از آنجایی که پرنده هوبره جزء در شرایط اجبار پرواز نمی‌کند و روی زمین راه می‌رود متاسفانه عده ای از سودجویان و غارتگران طبیعت در یک اقدام ناشایست با از بین بردن پوشش گیاهی منطقه و انجام تله گذاری و شکار این پرنده حمایت شده و در خطر انقراض موجبات تخریب محیط زیست را فراهم می کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون و در چندین مرحله بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تله زنده گیری هوبره در شهرستان زیرکوه توسط یگان حفاظت محیط زیست با همکاری همیاران افتخاری محیط زیست و... ، در سطح مناطق شهرستان جمع آوری شده است.

جوان افزود: در آخرین مرحله از جمع آوری تله ها از سطح مناطق ۱۳ نفر از متخلفانی که در کارگذاری تله ها نقش داشتند شناسایی شدند.

وی گفت:با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ، گزارش جمع آوری تله های زنده گیری هوبره و شناسایی متخلفان این حوزه  به دادستان شهرستان اعلام شد و دادستان با همراهی جمعی از قضات شهرستان با توجه به حساسیت موضوع، ضمن بازدید از تله های جمع آوری شده، دستورات لاز م به پاسگاه نیروی انتظامی شاهرخت برای دستگیری ۱۳ نفر متخلف شناسایی شده در این حوزه را صادر کردند.  

امروز نیز سروان علی صادقی، فرمانده کلنتری ۱۲ شهر آبیز زیرکوه اعلام کرد: هنگام عملیات گشت زنی  یک قطعه هوبره و ۱۲۵ تله زنده گیری کشف، که این پرنده برای تیمار و رهاسازی تحویل محیط زیست شهرستان شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید