استاندار مازندران با اعلام اینکه از امکانات موجود در روستاها جهت توسعه اقتصادی مورد حمایت قرار می‌دهیم، افزود: چشمه‌های با ظرفیت در روستاهای استان رها شده  است که تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه آب معدنی اعطا می‌شود تا شاهد کاهش بیکاری جوانان در روستاهای استان باشیم.

۱۰۰ روستای مازندران تا پایان سال جاری توانمند سازی می‌شوند

استاندار مازندران با تاکید براینکه جمعیت روستایی باید وسط میدان بیایند تا مازندران را متحول کنند، گفت: طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستا درمازندران شروع شد که فاز اول این طرح توانمندسازی ۱۰۰ روستا تا پایان سال است در این زمینه برای هر روستا ۷ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت.

به گزراش سلام نو به نقل از ایسنا سید محمود حسینی پور امروز، ۱۹ آبان ماه در دوره آموزشی شورای پیشرفت روستاها و طرح توانمندسازی روستاهای استان مازندران در روستای "خرج" شهرستان سوادکوه اظهار کرد: تحولات اقتصادی در روستاهای استان مازندران آغاز شده است. بطوریکه آقای نادعلی زاده بعنوان مسئول قرارگاه توانمند سازی روستایی تحول اقتصادی و محله ور را در چند سال گذشته آغاز کرده است و در سطح کشور به‌عنوان یک الگوی موفق اجرا شده که ماموریت دادیم این الگو را در تمامی روستاها اجرا کند.

وی یکی از شاخص‌های اصلی دولت مردمی سیزدهم را اجرای بی‌چون چرای دستورات رهبری دانست و افزود:  دولت سیزدهم فلسفه وجودی خود را از رهبری و مردم می‌گیرد.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های این استان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مازندران دارای ۳۶۰۰ روستاست که ۴۰ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی حضور دارد که با انگیزه سخت کوشی مدافع انقلاب اسلامی هستند.

این مسئول بیان کرد: اولین هدف طرح توانمندسازی روستاهای مازندران، حفظ هویت و تمدن استان است و با گسترش جمعیت مهاجر هویت مازندران در حال به خطر افتادن است و این موضوع جای نگرانی دارد.

جمعیت مهاجر تهدید جدی برای نسل مازندران

حسینی‌پور افزود: جمعیت مهاجر در استان، نسل مازندران را دچار انقراض می‌کند، بطوریکه این استان در رشد جمعیت رتبه ۲۹ کشور را دارد و پنج سال دیگر با بحران تهاجم فرهنگی در مقوله جمعیت مواجه می‌شویم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه، فرزندآوری در روستاها وضعیت بهتری دارد، تصریح کرد :ساخت و ساز در روستاها و المان روستایی استان مازندران می‌بایست حفظ شود و تمدن و فرهنگ روستاهای ما نباید توسط مردم استان‌های دیگر دستخوش تغییر شود؛ چرا که روستاهای استان مازندران یک ثروت ملی هستند.

این مسئول با تاکید براینکه جوانان روستاهای مازندران نباید بیکار باشند چرا که مواهب الهی در تمام روستاها نهفته است، خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربیات موفق، روستاها باید آباد شوند که این موضوع سیاست قطعی دولت سیزدهم است.

حسینی پور متذکر شد: اختلافات در روستاها باید به کمترین میزان برسد و آبادسازی و مولدسازی روستاها فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه فضای روستاهای مازندران باید متناسب با اقتضایی که دارد آباد شود، بیان کرد: برای بانوان روستایی نیز باید کار تعریف شود و صنایع دستی مازندران که توسط بانوان تولید می‎شود زیرا این محصولات مشتریان اروپایی دارد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه از امکانات موجود در روستاها جهت توسعه اقتصادی مورد حمایت قرار می‌دهیم، افزود: چشمه‌های با ظرفیت در روستاهای استان رها شده  است که تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه آب معدنی اعطا می‌شود تا شاهد کاهش بیکاری جوانان در روستاهای استان باشیم.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید