روغن رزماری می‌تواند برای درمان طاسی و تحریک مجدد موها استفاده شود. از قطره‌های آن برای ماساژ پوست سر خود چندین بار در هفته استفاده کنید.

روش های ساده و خانگی برای رشد سریع موهای سر

به گزارش سلام نو به نقل از روزیاتو، ریزش مقداری مو در روز برای بسیاری از افراد طبیعی است، به‌خصوص کسانی که به تازگی کاهش وزن داشته‌اند، زایمان کرده‌اند، استرس روزانه را تجربه می‌کنند یا به بیماری‌های خاصی مبتلا هستند. با این حال، ریزش مو گاهی اوقات به دلایلی می‌تواند بیش از حد شده و باعث طاسی شود. خوشبختانه راه‌های آسان و مؤثری برای حفظ موها و حتی قوی‌تر کردن آن‌ها وجود دارد که مطمئنا به شما در مبارزه با طاسی کمک می‌کنند.

۱. غذاهایی را امتحان کنید که رشد مو را تحریک می‌کنند

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

رژیم غذایی نادرست می‌تواند دلیل ریزش مو باشد، اما افزودن محصولات مناسب به رژیم غذایی می‌تواند وضعیت را تغییر دهد. غذاهایی که رشد مو را بهبود می‌بخشند عبارتند از:

  • کیمچی: حاوی پروبیوتیک هایی است که می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند.

  • تخم مرغ: سرشار از پروتئین و بیوتین است که برای رشد مو مورد نیاز است.

  • اسفناج: حاوی اجزای ضروری برای رشد مو مانند فولات، آهن و ویتامین A است.

  • سالمون و سایر ماهی های چرب: بهترین منابع امگا۳ هستند که با بهبود تراکم مو مرتبط است.

  • آووکادو: سرشار از ویتامین E، ویتامین C و اسیدهای چرب مهم است که برای موهای ما نیز مفید است.

  • گوشت: یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و آهن است که برای سلامت مو ضروری است.

۲. پوست سرتان را چرب کنید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

مالیدن سر و استفاده از ماسک مو می‌تواند به اندازه تنظیم رژیم غذایی مفید باشد. می‌توانید ماساژ سر و ماسک را با استفاده از انواع روغن‌ها امتحان کنید. این کار به از بین بردن فشار و تقویت رشد مو در سلول‌های پاپیلای پوست شما کمک می‌کند.

  • روغن رزماری می‌تواند برای درمان طاسی و تحریک مجدد موها استفاده شود. از قطره‌های آن برای ماساژ پوست سر خود چندین بار در هفته استفاده کنید.

  • روغن شمعدانی محصولی است که به دلیل اثرات تقویت‌کننده در رشد مو شناخته شده است. می‌توانید آن را با یک روغن پایه مخلوط کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید یا به شامپو اضافه کرده و در طول هفته از آن استفاده کنید.

  • ژل آلوئه ورا می‌تواند برای مبارزه با شوره سر استفاده شود؛ شرایطی که منجر به خارش پوست سر می‌شود. با خارش بیش از حد ممکن است به پوست خود آسیب برسانید. زخم‌های کوچک، بثورات و سوزش می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و حتی باعث ریزش مو شود. و آلوئه ورا به التیام بخشیدن زخم ها شناخته شده است.

۳. از آب پیاز استفاده کنید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

ممکن است بوی آن چندان خوشایند نباشد اما آب پیاز به همراه تکه‌های آن می‌تواند کمک موثری برای طاسی منطقه ای یا کچلی سکه ای باشد. پیاز حاوی مواد مغذی است که وقتی روی مو استفاده شود برای فولیکول ها مفید است؛ حالت دهنده است و رشد مو را تقویت می‌کند. می‌توانید با فشار دادن، مقداری آب آن را بگیرید یا یک پیاز را له کنید تا به صورت خمیر درآید، سپس آن را روی پوست سر خود بمالید.

۴. چای سبز بنوشید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

چای سبز، یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان است و به عنوان مکملی شناخته می‌شود که برای درمان مشکلات مختلف سلامتی استفاده می‌شود. حاوی اپی گالوکاتچین گالات است که می‌تواند برای رشد مجدد مو استفاده شود. در یک مطالعه کوچک، داوطلبان مبتلا به طاسی مکمل جدیدی مصرف کردند که حاوی عصاره چای سبز، ویتامین D، امگا۳، امگا۶ و عناصر دیگر بود. نتایج حاکی از رشد چشمگیر مو در ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان بود.

۵. سطح ویتامین D خود را بررسی کنید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

این امکان وجود دارد که بین سطوح پایین ویتامین D و مشاهده کچلی سکه ای ارتباطی وجود داشته باشد. بنابراین، مشورت با پزشک و انجام معاینات لازم می‌تواند مهم باشد. استفاده از مکمل‌ های ویتامین D که توسط پزشک تجویز می‌شود، حفظ یک رژیم غذایی سالم و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر از آنچه انتظار داشتید ریزش مو را درمان کنید.

۶. از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

حالت دادن به موها بلافاصله پس از شستن می‌تواند آسیب قابل‌توجهی ایجاد کند. اگر به دفعات زیاد به این نوع آسیب‌رساندن ادامه دهید، می‌تواند منجر به ریزش مو و طاسی شود. بهتر است اجازه دهید موهایتان خشک شود و سپس از یک شانه دندانه پهن برای برس کشیدن ملایم موهایتان استفاده کنید.

۷. روغن تخم کدو را دریابید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

در یک تحقیق، از یک بخش از شرکت‌کنندگان با الگوی طاسی خواسته شد مکمل‌ روغن تخم کدو تنبل مصرف کنند، و به بخش دیگر دارونما داده شد. در پایان آزمایش، نتایج نشان‌دهنده رشد قابل توجه مو در گروه اول بود. اگرچه تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است، افزودن این محصول به رژیم غذایی همراه با سایر عناصر که پیش‌تر گفتیم می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد.

۸. شامپو شیرین بیان را امتحان کنید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

گیاه شیرین بیان دارای مزایایی از جمله تحریک ریشه مو، حمایت از رشد مو و کاهش نازک شدن مو است. یک راه آسان برای استفاده از آن، به عنوان شامپو است. می‌توانید شامپوی قبلی خود را با یک شامپوی گیاهی طبیعی حاوی شیرین بیان جایگزین کنید و به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

۹. زنجبیل را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید

۹ راه برای رشد طبیعی موها و فراموش کردن ریزش مو

بر اساس یک مطالعه دیگر، زنجبیل حاوی ترکیبات زیست‌فعالی است که ممکن است رشد مو را بهبود ببخشد و همچنین می‌تواند اثرات ضدقارچی، آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی روی پوست سر شما داشته باشد. شما می‌توانید با تبدیل کردن آن به یک ماسک مغذی پوست سر، از آب یا روغن آن بهره ببرید. کافی است آن را با یک روغن پایه مانند جوجوبا، نارگیل یا آرگان ترکیب کرده و به موهایتان بمالید. به مدت ۳۰ دقیقه سر خود را با کلاه بپوشانید و سپس آن را بشویید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید