سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو که ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر را برعهده دارد تاکید کرد که رفع تحریم‌ها به توسعه علوم، فن‌آوری‌ها و ساختن جهانی بهتر کمک می‌کند.

سفیر ایران در ژنو: رفع تحریم‌ها به ساختن جهانی بهتر کمک می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا علی بحرینی روز پنجشنبه در سخنرانی خود به‌عنوان رئیس این مجمع اظهار داشت: همه گیری کرونا و تجربه های تلخ فقدان همکاری و همبستگی برای دسترسی برابر همگان به آنچه برای مقابله با این همه گیری نیاز داشتند، ما را در برابر این سئوال اخلاقی قرار داده است که اگر جهان با بحرانی مشابه کرونا روبرو شود آیا باز با همین چالش ها روبرو خواهیم شد؟

وی افزود: اگر موانع انتقال فن آوری‌ها و بهره برداری همه از آن برداشته شود، فن آوری ها، علوم و نوآوری‌ها می‌توانند به ساختن جهانی بهتر کمک کننده باشد.

سفیر کشورمان در ژنو با تاکید بر اهمیت ظرفیت کشورها برای توسعه و مشارکت در ساختن جهانی بهتر، گفت: اگر برخی سیاست‌های استعماری و قوانین محدود کننده ملی که به‌صورت فراسرزمینی بر دیگر کشورها تحمیل می شوند، نباشد، همه کشورها دارای ظرفیت هایی هستند که می توانند توسعه کشورهایشان را برآورده کنند و ظرفیت هر کشوری می تواند حلقه مکمل برای توسعه همه جهان باشد.

بحرینی در همین پیوند تصریح کرد: فن‌آوری با محوریت زنان و جوانان می تواند آینده بهتری برای همه ایجاد کند.

پانزدهمین نشست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر ۲۰۲۳ دقایقی پیش در محل شورای حقوق بشر در ژنو، به ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

در این نشست ۲ روزه قرار است بیش از ۶۰ شرکت کننده از جمله مقام‌های عالی‌رتبه، دیپلمات‌ها و سازمان‌های غیردولتی در قالب جلسات کارشناسی مختلف، موضوع «نقش علم، فن آوری و نوآوری در ارتقای حقوق بشر به‌ویژه در دوره بازیابی از همه‌گیری کرونا» را مورد بررسی قرار دهند.

ریاست این نشست را علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران برعهده دارد. روح الله دهقانی معاون علمی، فن آوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری نیز در این جلسه حضور دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید