در ویدیو زیر شاهد تصاویری از شبگردی های یک قلاده پلنگ در دماوند خواهید بود که توسط محیط بانان پاسگاه محیط بانی کوه سفید ضبط شده است.

مشاهده یک قلاده پلنگ کمیاب در دماوند + فیلم

به گزارش سلام نو، محیط بانان پاسگاه محیط بانی کوه سفید شب گذشته با استفاده از دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت تصاویر زیبایی از یک قلاده پلنگ نر بالغ شدند.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از ثبت تصویر پلنگ در منطقه شکار ممنوع کوه سفید خبر داد.

نقی میرزاکریمی گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی کوه سفید شب گذشته با استفاده از دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت تصاویر زیبایی از یک قلاده پلنگ نر بالغ شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه شکار ممنوع کوه سفید با وسعت صدو یازده هزار هکتار در جنوب شهرستان دماوند قرار دارد و با داشتن زیستگاه‌های بکر طبیعی دارای تنوع زیستی جانوری و گیاهی ارزشمندی است، اظهار داشت: استفاده از دوربین‌های تله‌ای برای پایش وضعیت حیات وحش منطقه در دستور کار این اداره است و تاکنون تصاویر زیادی را از حیات وحش منطقه بدست آورده ایم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: ثبت تصاویر از زندگی حیات وحش در طبیعت نشانگر امنیت زیستگاه گونه‌ها بویژه گونه‌های خاص مانند پلنگ بوده و بیانگر وجود جمعیت مناسب علفخواران برای تغذیه جانداری مانند این گربه سان است و در مطالعه و اجرای برنامه عمل گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض به کارشناسان کمک شایانی می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید