با توجه به اتمام ذخایر سوختی در غزه فعالیت بیمارستان‌های این منطقه با مشکل مواجه خواهد شد.

بیمارستان‌ها و نانوایی های غزه فردا تعطیل می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ذخایر سوختی این آژانس رو به اتمام است.

این آژانس هشدار داد که بدون سوخت، آب نیز وجود نخواهد داشت و فعالیت‌های بیمارستان‌های غزه و حتی نانوایی‌ها متوقف خواهد شد.

آنروا اعلام کرد: ما به واردات سوخت نیاز داریم در غیر این صورت امدادرسانی و فعالیت بیمارستان‌ها و آب رسانی به مناطق مختلف طی فردا متوقف می‌شود.

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که نگرانی‌ها نسبت به گسترش بیماری‌های واگیردار در نوار غزه به دلیل قطع آب و نبود دارو افزایش یافته است.

از سوی دیگر جنبش حماس اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست یک جنگ ویرانگر علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده و جنگ دیگری برای کشتار آن ها از طریق قطع آب و ممانعت از ورود کمک‌های غذایی و دارویی به راه انداخته است.

این جنبش تاکید کرد: اشغالگران تلاش می‌کنند جنگ روانی علیه ملت فلسطین به راه بیاندازند. این اقدامات بیانگر شکست آن ها و تلاش برای بهبود وجهه و جایگاه ارتش شکست خورده آن ها است.

حماس تصریح کرد: ممانعت از واردات نیازهای اولیه انسانی به نوار غزه جنایت دومی است که در حق انسانیت صورت می‌گیرد.

به تازگی وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای غزه در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به ۵۵۰۰ نفر خبر داده است. در این حملات تاکنون ۱۷ هزار فلسطینی نیز زخمی شده اند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه پایان سوخت لازم برای فعالیت ژنراتورهای بیمارستان‌ها در غزه تاکنون، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی در نوار غزه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل نوار غزه ۲۴ بیمارستان وجود دارد، افزود: در شرایط کنونی اکثر بیمارستان‌های غزه با استفاده از آخرین میزان سوخت باقی مانده در حال فعالیت هستند و ممکن است هر لحظه فعالیت در آنها نیز متوقف شود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌ها در غزه جهت ورود سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت خدمات رسانی به بیماران و مجروحان در غزه بسیار دشوارتر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید