در فصل پاییز و زمستان انواع پرندگان از جمله خوتکا، انواع مرغابی، انواع اردک (سرسبز، نوک پهن و سرحنایی)، باکلان، بوتیمار کوچک، کاکایی، انواع حواصیل (خاکستری و سفید)، تنجه، چنگر و ... در زیستگاه‌های آبی استان مشاهده می‌شوند.

آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در زنجان مشاهده نشده است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و حضور پرندگان مهاجر در رودخانه‌ها آبگیرها و سدهای استان، پایش زیستگاه‌های پرندگان به طور جدی در دستور بوده و تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.

به گزارش سلام نو محمدرضا یافتیان امروز (۲۸ مهرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنارآبزی این استان، به دقت توسط کارشناسان و محیط‌بانان این اداره‌کل رصد و پایش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از بیماری آنفلوانزا در بین پرندگان مهاجر و غیرمهاجر در زنجان مشاهده نشده است، ادامه داد: با همکاری اداره‌کل دامپزشکی استان، پایش‌های مشترک زیستگاه‌های آبی با حضور کارشناسان صورت می‌گیرد.

یافتیان افزود: با آغاز فصل سرما انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مهمان آبگیرها، سدها و رودخانه‌های این استان می‌شوند و با حضور پرندگان زیستگاه‌ها با دقت بیشتر پایش می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان، گفت: در فصل پاییز و زمستان انواع پرندگان از جمله خوتکا، انواع مرغابی، انواع اردک (سرسبز، نوک پهن و سرحنایی)، باکلان، بوتیمار کوچک، کاکایی، انواع حواصیل (خاکستری و سفید)، تنجه، چنگر و ... در زیستگاه‌های آبی استان مشاهده می‌شوند.

گفتنی است پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در هشت سایت پرنده استان زنجان که شامل سد تهم در شهرستان زنجان، سد قره‌تپه در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه در منطقه شکار ممنوع واقع در شهرستان‌های زنجان و طارم، سد گلابر در شهرستان ایجرود، سد خندقلو در شهرستان ماه‌نشان، سد قاهران (کهران) در ارمغانخانه و رودخانه قزل‌اوزن در شهرستان‌های ماه‌نشان و طارم است زمستان‌گذرانی می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید