رابط کاربری ساده و هوشمندانه‌ی نشان را باید از نقاط قوت اصلی و جنبه‌های مفید این مسیریاب ایرانی دانست، بطوری که کار با این اپ برای تمام افراد با هر سطح دانشی از اپ‌های گوشی موبایل بسیار آسان است.

معرفی اپ نشان؛ برترین و محبوب‌ترین مسیریاب ایرانی

مدت‌ها بود که فقدان مسیریابی کارآمد و ایرانی در اپ‌استورهای ایرانی احساس می‌شد و این برهوت عاری از اپ‌هایی کاربردی و وطنی به عرصه‌ی رقابت و خودنمایی مسیریاب‌هایی خارجی نظیر ویز و گوگل‌مپ مبدل شده بود. اما سال ۱۳۹۶ با عرضه‌ی اولین نسخه‌ی اپ مسیریاب وطنی نشان، دوره‌ی فرمانروایی چندساله‌ی مسیریاب‌های خارجی نیز در کشور به پایان رسید و ایده‌ی طراحی مسیریابی بومی و موفق با امکاناتی مشابه نمونه‌هایی خارجی به بار نشست. اپ مسیریاب نشان با پیش‌روی در جهتی درست و به‌روزرسانی پیوسته و منظم مسیریاب خود توانست بیش از ده میلیون کاربر را در سال چهارم فعالیت خود جذب کند و به مسیریاب مطمئن و قابل‌اتکایی برای ایرانیان مبدل گردد. حال که بیش از شش سال از تولد این اپ موفق و پرطرفدار ایرانی می‌گذرد، بد نیست با ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف این مسیریاب محبوب آشنا گردید.

مسیریاب نشان چیست و چه امکاناتی دارد؟

«نشان» همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، مسیریابی است فارسی‌ با قابلیت‌هایی گوناگون برای دستیابی به مقصد در سریع‌ترین زمان ممکن که معضل نبود مسیریابی کارآمد و بومی را برای ایرانیان حل کرده است. نشان با امکاناتی نظیر سخنگوی فارسی، دستیار صوتی، رادار (رؤیت رویدادهای جاده)، مشاهده نقشه به صورت دو بعدی و سه بعدی، ارائه‌ی نقشه‌ای شخصی‌سازی شده و متن باز (OSM) و گزارش صوتی اطلاعاتی نظیر ترافیک، تصادفات، سرعت مجاز و موقعیت دوربین‌های نظارتی به یاری رانندگان شتافته است تا رانندگی در شبکه‌ی پیچیده‌ و گسترده‌ی جاده‌ای و خیابانی کلان‌شهرهایی پرجمعیت را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای آن‌ها مبدل سازد. در ادامه با بخش‌های مختلف نشان برای ایفون آشنا خواهید شد.

رادار: در این بخش می‌توانید در هنگام رانندگی در مسیرهایی برون‌شهری از شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی و فاصله خود به مسجد، پمپ بنزین، سینما، پارک، بیمارستان و توقفگاه‌هایی که در نزدیکی شما وجود دارند، مطلع شوید و بدانید که چه زمانی و در چه مکانی باید برای دریافت خدمات مختلف توقف کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت نیازی به انجام هیچ کاری نیست، چراکه این ابزار مفید و هوشمند در زمان حرکت به صورت خودکار فعال خواهد شد و در زمان توقف و رانندگی در سفرهای درون‌شهری نیز اتوماتیک خاموش می‌شود.

عوارض جاده‌ای: آگاهی از وجود و عدم وجود عوارض جاده‌ای می‌تواند شما را در انتخاب مسیری درست یاری رساند و از صرف هزینه‌هایی اضافی برای پرداخت عوارض جاده‌ای پیشگیری کند. نشان نیز با این قابلیت سودمند خود و محاسبه‌ی دقیق هزینه‌ی عوارضی به شکلی دینامیک (روزهای تعطیل و عادی) به مسیریابی بهتر رانندگان کمک کرده است. 

رانندگی آزاد: با فعال‌سازی این قابلیت دیگر مقصدی وجود ندارد اما کماکان رویدادهایی نظیر ترافیک و تصادفات و اطلاعاتی از قبیل: موقعیت مکانی پلیس و دوربین نظارتی به شما نمایش داده می‌شود. نکته‌ی قابل توجه درباره این قابلیت این است که با فعال‌سازی رانندگی آزاد می‌توانید از اطلاعاتی نظیر سرعت حرکت و سرعت مجاز اطلاع بیابید و رویدادهایی نظیر ترافیک و تصادفات جاده‌ای را به دیگر رانندگان گزارش دهید.

دستیار جستجوگر صوتی هوشمند: از دیگر ابزارهای پرکاربرد نشان امکان جستجوی مقصد موردنظر بدون نیاز به تایپ و به صورت صوتی است. برای انجام این کار باید انگشت خود را روی آیکون میکروفن بگذارید و نام مقصد مدنظر خود را با صدایی رسا ادا کنید. طبق نظرات و بازخوردهای کاربران، دستیار کاوشگر صوتی نشان برای ایفون بسیار دقیق و عالی عمل و بدون نیاز به انجام هیچ عملیاتی، مقصد را برای شما در نقشه نشانه‌گذاری می‌کند.

معرفی اپ نشان؛ برترین و محبوب‌ترین مسیریاب ایرانی

در نقشه نشان چه اطلاعاتی وجود دارد؟

افزون بر قابلیت‌های مفیدی که پیش‌تر ذکر گردید، نقشه‌ی نشان حاوی اطلاعات بسیار سودمندی درباره‌ی سطح آلودگی هوا نیز هست. در این اپ شاخص آلودگی هوا در شهرهایی نظیر اصفهان، تهران، مشهد، اراک، تبریز و اهواز که به ایستگاه سنجش آلودگی هوا مجهزند، برای شما نمایش داده می‌شود. گزارش رویدادها و اطلاعاتی از قبیل: حضور پلیس راهور، دوربین نظارتی، سرعت‌گیر، طرح ترافیک و حوادث رانندگی همگی به شما در رانندگی ایمن کمک کرده و شما را از پرداخت هزینه‌هایی اضافی برای جریمه معاف خواهد کرد. بنابراین نشان برای ایفون صرفاً مسیریابی ایرانی برای تشخیص دقیق موقعیت مکانی مقصد نیست، بلکه راهنمایی کارآمد جهت رانندگی مطمئن و لذت‌بخش در تمام طول مسافت مبدأ تا مقصد است.

معرفی اپ نشان؛ برترین و محبوب‌ترین مسیریاب ایرانی

رابط کاربری مسیریاب نشان چگونه است؟

رابط کاربری ساده و هوشمندانه‌ی نشان را باید از نقاط قوت اصلی و جنبه‌های مفید این مسیریاب ایرانی دانست، بطوری که کار با این اپ برای تمام افراد با هر سطح دانشی از اپ‌های گوشی موبایل بسیار آسان است. کافی است اپ نشان برای ایفون را از سیبچه نصب کرده و برنامه را باز کنید و دسترسی به موقعیت مکانی را فعال سازید. بعد از چند ثانیه موقعیت مکانی شما روی نقشه نمایش داده می‌شود، در این زمان کافی است مقصد مدنظر خود را از طریق تایپ یا فرمان صوتی برای برنامه تعریف کنید تا سریع‌ترین مسیرهای در دسترس برای دستیابی به مقصد برای شما نمایش داده شود. از آنجایی که مسیریاب نشان از سخنگوی فارسی (به لهجه‌های مختلف کردی، ترکی آذری و عربی) برای مسیریابی بهره می‌برد، دیگر برای یافتن مسیری مناسب نیازی نیست به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، نشان با مسیریابی صوتی روان و دقیق خود شما را در یافتن میان‌برها یاری و از بروز تصادفات رانندگی بر اثر نگاه پی در پی به نقشه جلوگیری می‌کند. قابلیت شخصی‌سازی، نمایش نقشه به صورت شب و روز و دو بعدی و سه بعدی به منظور رؤیت پستی‌ها و بلندی‌های مسیرهای انتخابی و نقشه‌ی آفلاین همگی بر محبوبیت روزافزون این مسیریاب ایرانی افزوده‌اند و نشان را به اپی فراگیر و پرطرفدار برای رانندگان مبدل کرده‌اند.

معرفی اپ نشان؛ برترین و محبوب‌ترین مسیریاب ایرانی

نشان را باید کجا دانلود و نصب کرد؟

برای نصب و دانلود نشان برای ایفون با لینک مستقیم می‌توانید وارد سیبچه، اولین بازارچه نرم‌افزارهای سیستم عامل iOS شوید و پس از تهیه اشتراک سیبچه دکمه‌ی آبی رنگ دانلود را فشار دهید تا اپ نشان و هزاران اپ کاربردی دیگر مثل اسنپ رانندگان در زمانی بسیار کوتاه برای شما نصب گردد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید