وزیر خارجه ترکیه گفت که بدون مردم فلسطین و کشور مستقل برای آنها، صلح حاصل نمی‌شود.

ترکیه: تمام جنایات رژیم صهیونیستی بدون مجازات باقی می‌مانند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس، صلح در منطقه حاصل نمی‌شود.

فیدان با بیان اینکه درگیری‌ها بین رژیم موقت صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی باید هرچه سریعتر متوقف شود، توضیح داد: «آتش‌بس باید بدون قید و شرط برقرار شده و کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال شود».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی با بیان اینکه مردم غزه با مرگ حتمی روبه‌رو هستند، اظهار داشت: « آنچه در غزه رخ می‌دهد، نقض کامل [قوانین بین‌المللی و حقوق بشر] است که برای هیچ انسانی قابل تحمل نیست».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه تمام جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی بدون مجازات باقی می‌مانند، تصریح کرد: «هیچ چیز و هیچ اتفاقی، مجازات دسته جمعی مردم فلسطین و محروم کردن آنها از سوخت، آب و غذا را توجیه نمی‌کند».

طبق این گزارش، فیدان با بیان اینکه آنکارا خواستار برداشتن گام‌های واقعی برای رسیدن به صلح در فلسطین است، افزود: « باید سازوکاری وجود داشته باشد که منجر به فعال‌شدن راهکار دو دولتی شود. راهکار دو دولتی، راه حل ایده‌آل و دائمی است».

وی روز گذشته نیز با بیان اینکه آنکارا تلاش می‌کند تا مانع گسترش جنگ به لبنان یا سایر کشورها شود، گفته بود که فریبکاری رژیم صهیونیستی با دروغ و بی‌توجهی به حقوق فلسطینی‌ها قابل قبول نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید