اوجی گفت: درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال بررسی هستیم و این موضوع هنوز قطعی نیست.

وزیر نفت: برای اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال بررسی هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۶ مهرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنزین سوپر در جایگاه‌های عرضه سوخت موجود، اما مقدار آن اندک است، در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم.

وی افزود: درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال مطالعه هستیم و این موضوع هنوز قطعی نیست.

وزیر نفت تصریح کرد: براساس افزایش تولید گاز، برای نخستین بار تحویل روزانه گاز به نیروگاه‌ها نسبت به همه سال‌های گذشته بالاتر و این مقدار معادل نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع بوده است.

اوجی با بیان اینکه تابستان امسال روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع جزء و عمده تحویل شده است، گفت: تابستان امسال به‌طور میانگین روزانه ۱۶۴ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل داده شد.

وی افزود: بنابراین در بحث آلاینده‌ها روزانه به‌طور میانگین ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع و حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها در تابستان امسال به‌طور میانگین روزانه ۳۶ میلیون مترمکعب افزایش داشته و این برنامه‌ریزی از ابتدای امسال تاکنون در وزارت نفت انجام و به نتیجه رسیده است.

وزیر نفت درباره کیفی‌سازی سوخت خودروها اظهار کرد: از بدو آغاز به‌کار در این دولت، کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در همه پالایشگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم.

اوجی گفت: کمتر از یک ماه پیش طرح تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه اصفهان با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید با بهره‌برداری از آن روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ تولید می‌شود و در پالایشگاه‌های امام خمینی (ره) شازند و ستاره خلیج فارس نیز فرآورده‌های نفتی یورو ۵ تولید می‌شود و طرح توسعه پالایشگاه نفت شیراز هم به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید