طرح جدید دولت برای دو دهک شش و هفت هم در دسترس قرار گرفت و دهک‌های اول تا هفتم مشمول این یارانه می‌شوند. بر این مبنا چنانچه دهک‌های مشمول، ۵۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را برای خرید ۱۱ کالای اساسی در این طرح اختصاص دهند، ماهانه به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی به حساب آنها واریز می شود که مجموع یارانه دریافتی آنها به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

خبر خوش برای یارانه بگیران | پرداخت یارانه تشویقی ۵۲۰ هزار تومانی برای این افراد
به گزارش سلام نو به نقل از فردا، طرح کالابرگ الکترونیکی که پیش از این دهک‌های اول تا پنجم را تحت پوشش قرار می‌داد با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اضافه‌شدن دو دهک دیگر برای دهک های اول تا هفتم در دسترس قرار گرفته است.

دولت سیزدهم قصد دارد تا با اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی را به جامعه هدف برساند تا دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

طرح کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۱ قلم کالای اساسی از قیل؛ برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است.

۱۲۰ هزار تومان علاوه بر یارانه نقدی در یارانه تشویقی

طرح کالابرگ الکترونیکی با توجه به افزایش مبلغ به عنوان تشویق یارانه‌بگیران در خرید کالاهای اساسی به یارانه تشویقی هم مشهور شده است. در این طرح دهک‌های ۶ و ۷ هم مشمول دریافتِ ۱۲۰هزار تومان یارانه تشویقی، قرار می‌گیرند.

۱۰ مردادماه بود که مقرر شد خانوارهای سه دهک‌ اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) که ماهانه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند به شرط آنکه ۵۰ درصد مبلغ یارانه معادل ۲۰۰ هزار تومان را به خرید کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهند، ۳۰ درصد شارژ اضافه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت کنند. از دوم شهریور ماه امسال نیز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به دو دهک دیگر تسری یافت و دهک‌های چهارم و پنجم هم مشمول اجرای این طرح شدند.

اکنون با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک‌های ششم و هفتم نیز از این هفته به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه و از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان بهره‌مند شدند و جامعه تحت پوشش که پیش از این ۴۱ میلیون نفر بودند به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد و ۸۰ درصد مردم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

جزئیات دریافت یارانه تشویقی ۴۲۰ و ۵۲۰ هزار تومانی

در حال حاضر دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان ماهانه به ازای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد. با توجه به آنکه خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برخوردارند، با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان،‌ مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است اما چنانچه خانوارها نیمی از اعتبار یارانه خود را برای خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح صرف کنند یارانه بیشتری دریافت خواهند کرد.

البته شرط اختصاص یارانه تشویقی و استفاده از آن این است که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ماهانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی شامل روغن مایع، برنج ایرانی، شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات،‌گوشت منجمد گوساله، ماکارونی و قند و شکر کنند.

از جمله مزایای این طرح می‌توان به احتساب قیمت ۱۱ قلم کالای اعلامی براساس سال گذشته اشاره کرد. بر این اساس، چنانچه خانواری همه این اقلام را به میزان موردنظر خرید کند، هزینه آن بر اساس نرخ‌ سال قبل ۵۹۳ هزار تومان حساب می شود و در صورت تورم احتمالی، دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال گذشته پوشش می‌دهد به‌طوری که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود.

افرادی که می خواهند از این طرح استفاده کنند باید حتما ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آنها اضافه می شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری نمایند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید