۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 55468525

دریاچه چیتگر بسیار دیدنی است از این رو با ما همراه باشید و درباره مترو دریاچه چیتگر بدانید.

مترو دریاچه چیتگر

سلام نو _ سرویس گردشگری: این دریاچه ۱۳۰ هکتار وسعت و حدود ۱۰ متر عمق دارد و تنها منبع تأمین‌کننده آب آن دریاچه کن است.

در کنار آن یک مجموعه تفریحی به وسعت ۱۲۰ هکتار نیز وجود دارد.

در کنار بخش جذب توریست، این دریاچه و پارک، نقش تعیین‌کننده‌ای در صاف کردن و پاکسازی هوای آلوده تهران ایفا می‌کنند.

به‌علاوه احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی را کاهش داده و سفره‌های زیرزمینی را تغذیه می‌کند.

امکانات تفریحی‌ای که در کنار این مجموعه ایجاد شده‌اند، بخش بسیار مهمی از آن را تشکیل می‌دهند.

این امکانات باعث پر کردن اوقات بیکاری شهروندان تهرانی می‌شوند و فضا را برای زندگی شلوغ شهری آن‌ها بسیار تلطیف کرده‌اند.

دریاچه چیتگر بام لند

امروزه دریاچه وسیع و مصنوعی چیتگر نه تنها یکی از مکان های دیدنی تهران محسوب می‌شود، بلکه عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور را هم از آن خود کرده است.

این مجموعه تفریحی با وسعت ۲۵۰ هکتار که ۱۳۰ هکتار آن به خود دریاچه اختصاص دارد، در غرب تهران و منطقه ۲۲ شهری قرار دارد.

مترو دریاچه چیتگر

وقتی دریاچه چیتگر را برای خوشگذرانی انتخاب می‌کنید دست بازی برای تفریح دارید؛ می‌شود یک راست به سراغ قایق‌های بزرگ و کوچک دریاچه بروید و در پهنه آبی پایتخت گردش کنید و یا به سراغ مرکز خرید شیک و لوکسش یعنی بام لند در شرق دریاچه بروید و پس از خریدی مفصل، دقایقی خوشمزه را در میان رستوران‌ها و کافه‌های متنوع آن بگذرانید.

نکته جالبی که به طور کل در محوطه دریاچه وجود دارد، آرامش قابل توجه آن است. دریاچه چیتگر جان می دهد برای چند ساعت خلوت کردن، پیاده روی در ساحل سنگی و یا تماشای دریاچه و کسب لحظات آرامش بخش.

البته اگر اهل تفریحات هیجانی هستید، بخش شمالی و غربی دریاچه باب میل شما خواهد بود.

باید بدانید بازی‌های هیجانی زیپ‌لاین، پیست پرش در آسمان و یا سینمای ۶ بعدی و بسیاری دیگر پیش روی شما هستند؛اما اینها تنها گزینه‌های شما در دریاچه چیتگر نیستند و زمین‌های بازی کودکان، چرخ و فلک و پیست کارتینگ نیز در این مجموعه تفریحی به چشم می‌خورد.

خوب است بدانید در تابستان ۱۳۹۴، کارشناسان انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه، به تهران آمدند و از دریاچه چیتگر بازدید داشتند.

این افراد با ارزیابی مثبت خود از مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه چیتگر، آن را یکی از ۱۰ پروژه برتر جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی کردند.

این دریاچه که در ابتدا چیتگر نام داشت پس از مدتی تغییر نام پیدا کرد.

مترو دریاچه چیتگر

از آن جایی که محدوده دریاچه شباهت‌هایی با نقشه ایران دارد، بهانه‌ای پیش آمد تا به جهت پاسداشت دلاوری‌ها و فداکاری‌های شهیدان گران‌قدر خلیج فارس، نام دریاچه خلیج فارس را برای این دریاچه مصنوعی انتخاب کنند.

امروزه این دریاچه با هر دو نام دریاچه خلیج فارس و دریاچه چیتگر در میان مردم شناخته می‌شود.

نحوه رفتن به دریاچه چیتگر با مترو

اگر قصد عزیمت به دریاچه چیتگر با مترو را دارید، کافی است تا سوار یکی از قطارهای خط صادقیه - گلشهر شده و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید و با اتوبوس شهرک شهید باقری، راهی دریاچه شوید.

دسترسی به دریاچه چیتگر علاوه بر مترو از طریق اتوبوس، تاکسی و ماشین شخصی امکان‌پذیر است.

اتوبوس های دریاچه چیتگر گزینه دیگر پیش روی شما هستند که علاوه بر پایانه اتوبوس مترو چیتگر می‌توانید در پایانه اتوبوس صادقیه از اتوبوس شهرک دریا استفاده کنید و حدودا ۳۰ دقیقه بعد در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

در صورتی که از اهالی خیابان شریعتی و میرداماد و تجریش هستید، باید به سه راه ضرابخانه (تقاطع همت-شریعتی) بروید و سوار اتوبوس های بی‌آرتی مترو چیتگر شوید.

مسیر اتوبوس چیتگر همت-شریعتی شامل بزرگراه همت تا دهکده المپیک، بلوار دهکده، میدان دهکده، بلوار امیر کبیر، خیابان بیگدلی، کوهک و پایانه مترو چیتگر می‌شود که در ادامه باید سوار اتوبوس دیگری شوید تا به دریاچه برسید.

با مراجعه به ایستگاه تاکسی دریاچه چیتگر واقع در پایانه چیتگر می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر به این مجموعه زیبا برسید.

مترو دریاچه چیتگر

اگر از ماشین شخصی برای بازدید از دریاچه چیتگر استفاده می‌کنید، بسته به محل سکونت‌تان در تهران می‌توانید از اتوبان شهید خرازی وارد خروجی دریاچه چیتگر شوید و به مقصد برسید.

همچنین می‌توانید از طریق بزرگراه شهید حکیم، بلوار کاشان، آزادراه آزادگان، خیابان هوانیروز به باملند و پارکینگ دریاچه چیتگر برسید.

از غرب از طریق ۴۵ متری شهرداری، جاده آزادشهر، خیابان شهید میرکمالی نیز امکان دسترسی به دریاچه وجود دارد.

اگر از کرج راهی دریاچه چیتگر هستید، باید از طریق جاده مخصوص کرج، وارد اتوبان آزادگان به‌سمت شمال شوید؛ در ادامه باید در اتوبان خرازی، بلوار کاشان، میدان موج و در نهایت خیابان موج حرکت کنید.

خوب است بدانید که بلیت اغلب بازی‌های هیجانی دریاچه چیتگر در گیشه‌های مختلفی به فروش می‌رسند؛ به عنوان مثل در بخش شرقی گیشه‌ای وجود دارد که بلیت اکثر بازی‌ها را می‌فروشد.

همچنین به صورت معمول، این بازی‌ها از حوالی غروب تا نیمه شب آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

در ضلع غرب دریاچه (سافاری پارک وحشت، اسکیت هوایی، ماشین کوبنده)، ضلع شمال دریاچه (پیست پرش در آسمان، سرسره‌های سقوط آزاد، رول گرایدر) و ضلع شرق دریاچه (مجموعه‌های چرخ‌وفلک بزرگ دریاچه، دریفتینگ، اسکای فلایر و بازی‌های کودکان و همچنین وی‌آر لند در مجموعه بام لند) قرار دارند.

از بازی‌های کودکان می‌توان به مری گوراند، تاب کودکان، قطار، کشتی صبا، آکروجت، مینیوم، رالی، ترامپولین، استخر توپ و غیره اشاره داشت.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید