دکتر مهدی رضایی برنده مدال طلا و جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه ویژه هشتمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات کانادا شد.

کسب مدال طلا و جایزه ویژه هشتمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات کانادا توسط دکتر مهدی رضایی

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی، مخترع جوان کشور اقای مهدی رضایی فارغ التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه شاهد موفق شد با اختراعی در زمینه پزشکی با عنوان تشخیص فشار خون از طریق سیستم و امواج التراسونیک در این مسابقات افتخار آفرینی کند.

این اختراع که میتواند در لحظه کارایی ضربان قلب و رگ های کناره ای آن را پایش کند و گزارش کامل از عملکرد قلب و فشار خون و رگ های کناری قلب را ثبت و در اختیار پزشک معالج قرار بدهد می تواند وسیله ای دقیق و کم اشکال در زمینه پزشکی باشد و جایگزین بسیاری از دستگاه های پر اشتباه امروزی شود و به علم پزشکی و جامعه خدمت کند.

هشتمین دوره مسابقات اختراعات کانادا که با شرکت بیش از ۷۵ کشور در سال جاری برگزار شد از معتبر ترین مسابقات برگزار شده در سال با عنوان بررسی اختراعات و تکنولوژی های روز دنیا می باشد.

کسب مدال طلا و جایزه ویژه هشتمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات کانادا توسط دکتر مهدی رضایی

آقای رضایی متولد ۱۳۷۷ در تهران می باشد که جز رتبه های برتر کنکور و به تازگی فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی شده و به امید به آینده در حال تلاش بر روی پروژه های جدید تحقیقاتی در زمینه پزشکی و تجهیزات پزشکی می باشد در ادامه سعی کردیم با اهداف بیشتر آشنا بشیم.
چه شد که فکر اختراع کردن همچین دستگاهی افتادید ؟ تو بررسی هایی که در بیمارستان ها داشتم و بیماران قلبی دیدم که پایش و اطلاعات دقیق رفتار قلب و عروق به شدت میتواند به درمان بیمار کمک کند که متاسفانه تجهیرات امروزه نمیتوانند با دقت اینکار را انجام بدهند در نتیجه خیلی از سوالات متخصصین بی پاسخ می ماند که نمیتوانند درمان دقیق را در نظر بگیرند پس دستگاهی طراحی کردیم که بتوانیم دقیق تر رفتار ها را تشخیص بدهیم و ثبت کنیم و در اختیار متخصص قرار بدهیم.

برای آینده چه برنامه ای دارید؟ در حال حاضر در حال تحقیق های بیشتر در زمینه های قلبی و عروقی و سرطان هستم و مقالات زیادی هم در دست انتشار دارم و میخوام که در همین زمینه ادامه بدهم تا علاوه بر کمک به جامعه پزشکی بتوانم به بیماران هم کمک کنم و پروسه درمان را سریع تر و دقیق تر انجام دهیم.

انگار جوایز و مدال های دیگری هم دارید ؟ بله موفق شدم در مسابقات جهانی فدراسیون جهانی مخترعین هم مدال طلا را کسب کنم.

کسب مدال طلا و جایزه ویژه هشتمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات کانادا توسط دکتر مهدی رضایی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید