وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس صلیب سرخ درباره تحولات فلسطین رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با رئیس صلیب سرخ جهانی: مسئولیت شرایط غزه متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن است

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با میریانا اسپولیاریک ایگر، رئیس صلیب سرخ جهانی درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی با محکومیت شدید رژیم صهیونیستی برای تشدید محاصره انسانی غزه، گفت: هم اکنون شاهد تداوم و گسترش جنایت‌های جنگی در غزه هستیم و تل‌آویو اماکن مسکونی، بیمارستان‌ها و مدارس را هدف قرار داده، آب و برق را قطع کرده و مانع ارسال سوخت و مواد غذایی شده است که همه این‌ها مصداق مجازات دسته‌جمعی و جنایت سیستماتیک جنگی علیه بشریت است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: تداوم این وضعیت شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد و طبعا مسئولیت آن متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وزیر امور خارجه با اشاره به تعداد بالای شهدا و مجروحان فلسطینی و کمبود غذا و دارو در غزه، از آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه با هماهنگی صلیب سرخ جهانی خبر داد.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواسته است تا کمک‌های انسانی خود را به غزه ارسال کنند.

اسپولیاریک نیز اظهار کرد: ما با شما هم‌رای و هم‌نظر هستیم و شرایط انسانی در غزه را فاجعه بار می‌دانیم؛ همچنین اوضاع را رصد می‌کنیم، اما متاسفانه به دلایل امنیتی اکنون امکان تحرک برای کارکنان ما در نوار غزه وجود ندارد.

رئیس صلیب سرخ جهانی گفت: از همه طرف‌ها و دولت‌هایی که ذی‌نفوذ هستند، می‌خواهیم کمک کنند تا صلیب سرخ جهانی بتواند نقش بی‌طرف و انسانی خود را حفظ و در هماهنگی کامل وظایفش را انجام دهد.

وی همچنین تاکید کرد: با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در تماس هستیم و در صورت بهبود شرایط، کمک‌های ایران را دریافت خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید