وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دست هر سکوی بین‌المللی که بخواهد در جمهوری اسلامی ایران فعالیت مجاز داشته باشد به گرمی می‌فشاریم.

از هر سکوی بین‌المللی که قصد فعالیت مجاز در ایران را  داشته باشد به گرمی استقبال می‌کنیم / برخی محدودیت‌های اعمال شده که خلاف امنیت ملی نیست، قابلیت بازنگری دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، عیسی زارع‌پور در گفت و گویی درباره این از وی نقل شده که پیگیر رفع فیلتر توئیتر، یوتیوب و گوگل پلی است، گفت: تصمیم‌گیری در این موضوعات طبیعتاً باید در شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی گرفته شود. در حال حاضر هم در حکمی که رئیس جمهور محترم برای دبیرعالی شورای اواخر سال گذشته صادر کردند این ماموریت را بر عهده ایشان گذاشتند. باید در مصادیق و سیاست‌ها و محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته اعمال شده است، بازنگری شود.

وی یادآور شد: ما در صحن مجلس عنوان کردیم که اعتقاد داریم در مواردی که خلاف امنیت ملی کشور نیست بازنگری‌هایی باید صورت گیرد. ما در مورد پیام‌رسان‌های اجتماعی بارها اعلام کردیم و در حال حاضر هم اعلام می‌کنیم هر سکوی بین‌المللی بخواهد در جمهوری اسلامی ایران فعالیت مجاز داشته باشد، به گرمی دستش را می‌فشاریم مشروط به این که به قواعد جمهوری اسلامی و قوانین کشورمان پای‌بند باشند و در مقابل اتفاقاتی در پلتفرم و سکو می‌افتد، پاسخگو باشند و این یک قاعده کلی است.

زارع‌پور گفت: اما بالاخره یکسری از محدودیت‌هایی که در گذشته اعمال شده به نظر من قابلیت بازنگری دارد. اجازه بدهید وارد مصادیق نشویم یک مثالش همان گوگل پلی است که بارها عرض کردم. بحث‌هایی وجود دارد اجازه دهید مرجع آن که دبیر شورای عالی فضای مجازی است و ماموریت مکتوب به ایشان داده شده جزئیات را اعلام کند از ایشان سوال کنید که برنامه چیست.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید