عصر امروز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲سکه امامی با افزایش قیمت بیش از ۲ میلیون تومانی به قیمت ۳۰ میلیون تومان رسید.

افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت سکه | سکه وارد کانال ۳۰ میلیونی شد
به گزارش سلام نو، قیمت سکه امامی (طرح جدید) امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون تومان رسیده تا نسبت به قیمت در روز ۹ مهر ماه افزایش قیمت ۳ میلیون تومانی را نشان دهد. همچنین حباب این سکه روی رقم ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا به این لحظه ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان معامله شده است.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۳۰.۳۵۰.۰۰۰ ۷.۵۰۰.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۵.۷۹۶.۰۰۰ ۳.۲۵۰.۰۰۰
نیم سکه ۱۵.۷۹۰.۰۰۰ ۴.۵۱۶.۰۰۰
ربع سکه ۱۰.۷۹۳.۰۰۰ ۵.۱۵۵.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۲۰۰.۰۰۰ ۳.۴۲۵.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۴۱۳.۷۰۰
۲۴ عیار ۳.۲۱۸.۰۰۰
طلای دست دوم ۲.۳۸۱.۰۰۰
مثقال طلا ۱۰.۴۴۵.۰۰۰
انس طلا ۱۸۳۲ دلار و ۵۹ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۸۳۲ دلار و ۵۹ سنت است.

سیگنال جنگ به بازار سکه و طلا

به دنبال افزایش قیمت دلار در بازار و نیز جهش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار ایران تکان خورد.

بررسی روند بازار نشان می‌دهد که دیروز قیمت دلار در بازار با افزایش ۳۲۰ تومانی، به ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان رسید. قیمت اونس طلا در بازار جهانی نیز رشدی در حدود ۱۳ دلار را تجربه کرد و در نهایت روی قیمت یک هزار و ۸۳۲ دلار ایستاد.

تحلیل‌گران بر این باورند که تشدید مناقشات نظامی در نوار غزه، عامل مهمی در جهت تغییر مسیر دلار تهران بوده است.

بر همین اساس، افزایش قیمت دلار و اونس جهانی طلا را دیروز در شرایطی شاهد بودیم که هم راستان با این نوسان قیمت‌ها، قیمت طلا و سکه در بازار ایران نیز تکان خورد؛ به طوری که هر قطعه سکه امامی کانال عوض کرد و ۲۸ میلیون و ۹۱ هزار تومان شد. طلا نیز روی عدد ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان ایستاد.

به این ترتیب، تغییرات قیمت‌ها از افزایش ۵۶ هزار تومانی قیمت طلا و ۷۵۰ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بنا به این گزارش، نیم‌سکه در بازار تهران ۱۵ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

حباب سکه امامی هم به ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ مهر

اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی شنبه‌شب عده‌ای از تحلیلگران باور داشتند که قیمت سکه در دومین روز هفته به مسیر صعودی روز شنبه ادامه خواهد داد.با این‌ حال دسته‌ای دیگر نظر متفاوت‌تری داشتند.

قیمت سکه امامی روز گذشته جهش قابل‌توجهی را ثبت کرد. فلز گران‌بهای داخلی که در واپسین ساعات معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته گذشته با ۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود، در اولین روز هفته جاری نه‌تنها وارد کانال ۲۸ میلیون تومان شد، بلکه تا ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت. البته دیروز قیمت‌ها در بازار سکه متنوع بود و حتی برخی از معامله‌گران مدعی بودند که قیمت سکه امامی کانال ۲۹ میلیون تومان را هم لمس کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در معاملات پشت خطی شنبه‌ شب هم سکه در محدوده ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. شب گذشته برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گفتند بازار سکه در دومین روز هفته احتمالاً شاهد تداوم روند صعودی قیمت سکه باشد. با این‌ حال عده‌ای دیگر باور داشتند که قیمت سکه امروز یکشنبه ۱۶ مهرماه اصلاح خواهد شد.سلام نو

دسته اول یا همان جناح افزایشی بازار، دو دلیل را برای احتمال رشد مجدد نرخ سکه امامی مطرح کردند. آنها می‌گفتند به نظر می‌رسد نخستین محرکه‌ای که ممکن است در روز یکشنبه جهت انتظارات را بالا ببرد تداوم جنگ اخیر حماس و اسرائیل است. این تنش خونین که از روز گذشته آغاز شده، هر لحظه‌ای که می‌گذرد شدت بیشتری می‌گیرد.

بنابر باور تحلیلگران سیاسی در شرایطی که ایالات متحده به دنبال کاهش تنش با ایران بود، همزمان سیاست عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان را هم دنبال کرد و حال، جنگی خونین به وقع پیوسته که احتمالاً هزینه هر نوع عادی‌سازی عبری - عربی و توافق بر سر عادی‌سازی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

دلیل دومی که معامله‌گران افزایشی به آن توجه کرده‌اند، تداوم رشد قیمت دلار در پشت خط شنبه‌شب بود. شب گذشته قیمت دلار تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت و این در حالی بود که عصر شنبه نزدیک ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود. به باور آنها اگر امروز نرخ دلار در تهران به مسیر صعودی خود ادامه دهد، خریداران جدیدی وارد بازار سکه خواهند شد.

از نگاه پیشکسوت‌های بازار، فلز گران‌بهای داخلی در شرایط کنونی مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد، سکه بازان در گام بعدی به‌ سوی مرز مقاومت مهم‌تر یعنی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهند کرد.

اما اگر در روز جاری قیمت‌ها اصلاح شود احتمالاً مرز ۲۸ میلیون تومان از دست خواهد رفت و مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای بازار سکه از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید