در این مطلب به بررسی قیمت روز سکه، طلا و ... در بازار امروز جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

قیمت طلا و سکه افزایش می‌یابد؟ + سکه و طلا چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار روز گذشته در معاملات بازار آزاد تا محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم رسید و حالا گزارش‌های فردایی هم نرخ دلار را ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان پیش‌بینی کرده است. با وجود افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه چه تغییری کرد؟

قیمت طلا و سکه از رشد قیمت دلار جا ماند و علی‌رغم افزایش قیمت دلار در روز گذشته، قیمت طلا و سکه تغییر چندانی نداشت.

امروز ۱۴ مهر ماه قیمت هر گرم طلا دو میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان است و قیمت سکه بهار آزادی تمام هم۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله شد و قیمت ربع سکه هم ۹ میلیون و ۹۴۰ تومان بود. قیمت سکه گرمی هم ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود.

مساله این است که با وجود افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه رشد نکرده است. یکی از این دلایل را می‌توان بلاتکلیفی بازار دانست. چون قیمت دلار در دو هفته گذشته از پله بالای کانال ۴۹ هزار تومان به پایین‌ترین پله رسیده اما نه وارد کانال پایین‌تر شده و نه کانال بالاتری را فتح کرده است. برای همین به نظر می‌رسد بازار طلا هنوز بازار دلار را بلاتکلیف می‌داند و منتظر است که روند حرکت این بازار مشخص شود و پس از آن قدم بعدی را بردارد.

البته افت قابل توجه قیمت طلا در بازار جهانی هم در قیمت کنونی بازار طلا و سکه بی‌تاثیر نیست. قیمت طلای جهانی در چند روز گذشته رکورد زد و قیمت این فلز زرد رنگ در کمترین سطح قیمتی هفت‌ماهه خود قرار گرفته است. این کاهش، قیمت‌ها در بازار داخل را هم تحت تاثیر قرار داده است.

پیش بینی‌ها می‌گوید اگر کاهش قیمت طلای جهانی ادامه‌دار باشد، باید در بازار داخل هم منتظر روند کاهشی قیمت‌ها باشیم و طلا و ارز ممکن است تغییر کانال بدهند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید