رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که قانون راهبردی بر فعالیت ما در حوزه هسته‌ای حاکم است و ما طبق ضابطه آژانس کار می‌کنیم.

اسلامی: هر زمان که تحریم‌ها لغو شوند، مفاد برجام را اجرا می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، «محمد اسلامی»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیئت دولت تاکید کرد که با لغو تحریم‌ها علیه کشورمان، اجرای همه مفاد برجام از سوی ایران از سر گرفته می‌شود.

طرف‌های غربی برجام به ایران برای انجام یک‌طرفه تعهداتش فشار می‌آورند

اسلامی درباره ادعاهای اخیر «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره روند همکاری ایران با این نهاد گفت: گروسی گفته که همکاری ایران با آژانس مطابق با انتظار نیست، زیرا انتظاری که آن‌ها بیان می‌کنند، براساس برجام است؛ من از روز اول به آن‌ها گفتم که این قرائت شما از برجام «جِی‌سی‌پی‌اواِی» نیست بلکه «آی‌سی‌پی‌اواِی» است؛ بنابراین، چون شما نمی‌خواهید که تعهداتتان را به‌صورت مشترک انجام دهید، به ایران برای انجام یک‌طرفه تعهداتش فشار می‌آورید.

وی در ادامه تصریح کرد: همه خواسته‌های آن‌ها اجرای مطابق مفاد برجام به‌صورت یک‌طرفه است که این خلاف برجام است؛ در برجام موارد ادعایی و اتهامی که بسته شد، دیگر بسته شده است؛ برجام یک معامله است؛ طرفین متعاهد در آن تعهداتی دارند؛ یکی از خروجی‌های برجام بسته شدن پی ام دی و برداشتن تحریم‌ها بوده است؛ آن‌ها حالا دوباره آمده‌اند، از داخل آن مکان و اطلاعات را دربیاورند و به ایران فشار بیاورند، این همان جریان سیاسی فشار برای ایجاد مزاحمت و امتیاز گرفتن است.

زمانی که تحریم‌ها لغو شود، طبیعی است که ما همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این یک کار غیرقانونی و ظالمانه است، ما مسیر خودمان را طی می‌کنیم، طبق ضابطه آژانس کار می‌کنیم و آژانس بر فعالیت‌های ما نظارت دارد؛ ما در ایران هیج فعالیتی که دور از دسترس و اطلاعات آژانس باشد، انجام نمی‌دهیم؛ قانون اقدام راهبردی بر ما حاکم است؛ زمانی که تحریم‌ها لغو شود، طبیعی است که ما همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم.

بازرسان تبعه چند کشور اروپایی را که مرتب رفتار سیاسی تند علیه ایران دارند، از لیست حذف کردیم

اسلامی همچنین درباره موضوع لغو انتصاب برخی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بازرسان تبعه چند کشور اروپایی را که مرتب رفتار سیاسی تند علیه ایران دارند، از لیست حذف کردیم؛ سه یا چهار نفر این افراد چندین سال است که اصلا به ایران نیامدند.

وی با اشاره به اینکه آژانس ۱۲۷ بازرس تایید شده در ایران دارد، اظهار کرد: تعداد حذف شده در مقایسه با تعداد کل بازرس‌هایی که آژانس در ایران دارد، عددی محسوب نمی‌شود؛ بنابراین آن‌ها رفتار سیاسی و عملیات روانی انجام می‌دهند و فشارشان برای این است که ایران به‌صورت یک‌طرفه همه مفاد برجام را اجرا کند و آن‌ها هیچ یک از تعهدات خود را انجام ندهند.

به‌طور طبیعی برخی تحریم‌ها باید لغو شوند

اسلامی درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی در ماه اکتبر براساس متن برجام، گفت: صراحت متن برجام این است و این موضوع مشمول گذر زمان است؛ به‌طور طبیعی باید آن‌ها بپذیرند که تحریم‌ها نباید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید