قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش شدید روبرو بوده است.

سقوط آزاد قیمت طلا در بازار

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری فارس: قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و بیشترین کاهش ماهانه از ماه فوریه تاکنون را ثبت کرد.

سقوط آزاد طلا رقم خورد

به گزارش رویترز، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و بیشترین کاهش ماهانه از ماه فوریه تاکنون را ثبت کرد.

قیمت طلا به علت چشم‌انداز بالا ماندن نرخ بهره برای مدت بیشتر در آستانه انتشار نرخ تورم این کشور، در نزدیکی کمترین رقم ۶ ماه گذشته در نوسان بود.

هر اونس طلا با ۱۶ دلار و ۲۴ سنت کاهش ۱۸۴۸.۶۳ دلار فروخته شد. طلا طی ماه سپتامبر نزدیک به ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و دومین ماه متوالی کاهشی را ثبت کرد.

ارزش دلار در بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۱۶ سال گذشته بود که فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کردند.

سرعت رشد اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه دوم نسبتا ثابت بود و به نظر می‌رسد فعالیت (اقتصادی) در این سه‌ماهه سوم شتاب گرفته است.

توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند روز پنجشنبه گفت، مشخص نیست در ماه‌های آینده آیا تغییرات سیاست پولی بیشتری نیاز باشد یا نه.

هرچه نرخ بهره بالاتر باشد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است افزایش می‌یابد، زیرا طلا با دلار قیمت‌گذاری می‌شود و دارایی بدون بهره است.

پ
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید