موقعیت استراتژیک و نزدیکی به مرکز استان، نبود معضلات اجتماعی، قابلیت های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان از جمله قابلیت های این شهرستان است که حکایت از فرصت های سرمایه گذاری  و مستعد بودخوسف برای پیشرفت دارد.

«خوسف» در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی و معدنی خراسان‌جنوبی

قابلیت های فراوان خوسف در زمینه های مختلف به ویژه معادن غنی این شهرستان را در آینده ای نزدیک به قطب صنعتی و معدنی خراسان‌جنوبی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، اگر بخواهی قابلیت‌های دیار گل های نرگس خراسان‌جنوبی یا مرواریدهای سرخ این استان را فهرست کنی شاید در این سیاهه نگنجد اما قابلیت ها و توانمندی های بی نظیر این شهرستان همسایه مرکز خراسان‌جنوبی آن را به مرکز سرمایه گذاری این استان مبدل کرده است.

 غنای معدنی بسیار از جمله معادن طلا، جذب سرمایه گذاران خارجی، آثار و بناهای تاریخی بسیار و کهن، زیست بومی با قابلیت های بی نظیری چون کویر عقیق خور، نرگس زارهای بسیار، عنابستان های گسترده، زیست بوم متنوع، شهرک صنعتی شماره دو بیرجند، نزدیکی به مرکز استان، خوسف این دیار شعر و ادب خراسان جنوبی کلکسیونی از توانمندی و قابلیت هاست.

حال همه به دنبال مبدل کردن استعدادهای بالقوه این شهرستان دم دستی و سهل الوصول خراسان جنوبی به بالعفل هستند تا به قطب صنعتی و معدنی خراسان جنوبی مبدل شود.

معرفی توانمندی‌های خوسف

آن طور که سید علی حسینی، فرماندار خوسف، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان بر تمرکز ویژه قابلیت های بی نظیر خوسف و معرفی آن ها به طروق مختلف تاکید کرد و اظهارداشت: به هر نحوی از انحا از نشست با مدیران و سرمایه گذاران، برنامه ریزی در زمینه برگزاری همایش ها و ... در صدد معرفی توانمندی های بی نظیر این شهرستان در سطوح استانی، منطقه ای و ملی هستیم. 

وی با تأکید بر تبدیل خوسف به قطب صنعتی و معدنی منطقه در آینده نزدیک تصریح کرد: توانمندی ها و قابلیت‌های بی بدیل این شهرستان سرمایه گذاران را به خود جذب می کند.

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد کشاورزی خوسف، با محصولاتی نظیر گل نرگس و عناب که در استان و کشور بی نظیر است خاطرنشان کرد: موقعیت استراتژیک و نزدیکی به مرکز استان، نبود معضلات اجتماعی، قابلیت های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان از جمله قابلیت های این شهرستان است که حکایت از فرصت های سرمایه گذاری  و مستعد بودخوسف برای پیشرفت دارد.

دکتر حسینی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلاتی از جمله پروژه های نیمه تمام و سایر درخواست های به حق مردم شریف شهرستان و تلاش ها برای انجام آن اشاره کرد ادامه داد: با بیان پیگیری های انجام شده ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر خوسف الحاق و تنش آبی بخش ماژان در کمتر از یک ماه  حل شد.

به گفته مقام عالی دولت در خوسف ریشه برخی از دغدغه ها و نگرانی های مردم چند ساله است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید