معافیت مالیاتی دستگاه‌ها، کارخانه ها و کارگاه هایی که در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای با وزارت آموزش و پرورش مشارکت می‌کنند نیز از دیگر احکام برنامه هفتم است که انشالله به تصویب نهایی در صحن مجلس برسد.

استخدام ۳۰۰۰ معلم برای هنرستان‌ها

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۳۰۰۰ هنرآموز از طریق آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی در هنرستان‌ها خبرداد و ابراز امیدواری کرد که فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان و اعلام نتایج نهایی این آزمون تا یک ماه آینده به پایان برسد.

به گزارش سلام نو عباس بیات در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه اگر شرایط استاندارد را در نظر بگیریم باید گفت در هنرستان‌ها حدودا ۱۰ هزار نیرو کمبود داریم، اظهارکرد: از طریق آزمون دبیری و هنرآموزی ۳۰۰۰ هنرآموز جذب هنرستان‌ها می‌شوند که فرآیند آن در مراحل نهایی است و امیدواریم تا یک ماه دیگر با اتمام ارزیابی تکمیلی داوطلبان، نتایج نهایی اعلام شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تمام ۳۰۰۰ نفر جذب خواهند شد یا ظرفیت خالی نیز خواهید داشت؟، اظهارکرد: به احتمال زیاد و به ویژه در برخی رشته محل‌ها ظرفیت خالی می‌ماند و حتی اگر همه این ۳۰۰۰ نفر جذب شوند باز هم حتما کمبود نیرو داریم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سطح کشور ۷۰۰۰ هنرستان داریم، گفت: برای مهر امسال شاهد توسعه خوبی در خصوص آموزش فنی و حرفه ای بوده‌ایم.

بیات درباره بودجه‌ای که امسال برای تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده نیز توضیح داد: پیگیر هستیم تا ۳۰۰ میلیاردی که برای تجهیز هنرستان‌ها درنظر گرفته شده بود، محقق شده و  تخصیص پیدا کند. همچنین قرار است منابعی از محل دو درصد از عوارض گاز برای تجهیز هنرستان‌ها داده شود که نامه نگاری آن با رئیس جمهوری شده است تا دستور تسریع برای این تخصیص دهند.

وی با اشاره به احکامی که در برنامه هفتم توسعه در خصوص توسعه و تجهیز هنرستان‌ها درج شده نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه چندین حکم درباره هنرستان‌ها آمده است. از جمله اینکه تعداد هنرجویان هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد. کمیسیون تلفیق برنامه هفتم نیز مصوب کرد که ۵۰ درصد از دانش آموزانی که می‌خواهند وارد متوسطه دوم شوند به هنرستان‌ها هدایت شوند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، افزود: معافیت مالیاتی دستگاه‌ها، کارخانه ها و کارگاه هایی که در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای با وزارت آموزش و پرورش مشارکت می‌کنند نیز از دیگر احکام برنامه هفتم است که انشالله به تصویب نهایی در صحن مجلس برسد.
 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید