جاذبه‌های گردشگری مازندران فراوان است در این میان با ما همراه باشید و درباره دریاچه ممرز نوشهر؛ دریاچه ای عجیب و حیرت انگیز بدانید.

دریاچه ممرز نوشهر؛ دریاچه ای عجیب و حیرت انگیز

سلام نو _ سرویس گردشگری: این دریاچه بسیار زیباست؛ اما هیچ گونه امکاناتی در اطراف آن وجود ندارد و هنوز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

البته این نبود امکانات یکی از دلایل بکر ماندن این طبیعت تماشایی است و برای برخی از افراد یکی از جذاب ترین ویژگی ها به شمار می شود.

دیدن جاذبه های بکر و ناشناخته یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر برای کسانی است که همیشه به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند.

اگر از این دسته افراد هستید، بازدید از دریاچه ممرز را در برنامه های سفر خود بگنجانید.

آشنایی با دریاچه ممرز نوشهر

در نقطه ای بکر از شهرستان نوشهر و در میان جنگل انبوه پهن برگ، دیاچه ای قرار دارد که با فضای وهم انگیز و پرسکوتش از شما میزبانی می کند. نامش دریاچه مَمرَز است اما به سبب قرار گیری در منطقه ملا کلا، به این نام نیز خوانده می شود.

فضای بکر اطراف دریاچه در اکثر روزهای سال آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی است که در هر لحظه به گوش می رسد. این مسئله با حضور درختان خشکیده در میان دریاچه در هم می آمیزد و باعث شده تا به آن لقب دریاچه ارواح را نیز بدهند.

طول این دریاچه ۷۰۰ متر است و عرض آن به ۳۰۰ متر می رسد و با جلوه ای دیدنی انتظار شما را می کشد. چهره منحصر به فرد این دریاچه و زیبایی کم نظیر آن نیز باعث شده تا نامش در فهرست میراث ملی طبیعی قرار گیرد.

دریاچه ممرز نوشهر؛ دریاچه ای عجیب و حیرت انگیز

برای رسیدن به دریاچه ممرز باید راهی نوشهر شویم و با ورود به یک جاده فرعی به روستای صلاح الدین کلای سفلی برسیم. آنچه در ادامه انتظارمان را می کشد یک جاده فرعی در میان جنگل است که گذر از آن حسابی حال تان را جا می آورد.

در اینجا یک تجربه متفاوت از آفرود برای مسافران این دریاچه زیبا رقم می خورد و به خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن شان تبدیل می شود. البته گذر از این جاده با انواع ماشین ها ممکن است و با خودروهای آفرود قدری هیجانش بیشتر می شود.

دریاچه ممرز کجاست

دریاچه ارواح نوشهر در مسیر نور به نوشهر، ۴۷ کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای «صلاح الدین کلا» قرار دارد.

اگر از نور به‌سمت نوشهر می‌روید، می‌توانید از چند مسیر مختلف خود را به جاده اصلی دریاچه ارواح برسانید.

جاده رویان به‌سمت روستای «بلده» با وصل شدن به جاده دریا بیشه و مسیر جاده ونوش شما را به ابتدای جنگل‌های حفاظت شده ممرز و جاده دریاچه ارواح می‌رسانند.

در مسیر جاده ونوش که از روستاهای صلاح الدین کلا و ونوش می‌گذرد، به نگهبانی ورودی منطقه حفاظت‌شده اطراف دریاچه می‌رسید. برای عبور از نگهبانی نیاز به مجوز عبور دارید؛ البته اجازه ورود به عموم گردشگران داده می‌شود؛ به‌جز مواقع خاص که شرایط آب‌وهوایی مناسب نباشد.

پس از پیمودن مسافت ۱۵ کیلومتری در جاده خاکی، به تابلوی راهنمای دریاچه ارواح خواهید رسید. ادامه مسیر را می‌توانید پیاده یا با ماشین‌های آفرود در کنید.

پیاده روی در این مسیر در حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت طول خواهد کشید. مسیر خاکی دریاچه ارواح از میان جنگل‌های مرتفع می‌گذرد و شما را به دریاچه ممرز می‌رساند. اگر دروازه ورودی نگهبانی بسته بود، می‌توانید نگهبان‌ها را صدا کنید و از آن‌ها بخواهید تا دروازه را باز کنند.

برای ورود به این منطقه، ورودیه‌های دلخواهی از ماشین‌ها دریافت می‌کنند که نظارتی بر آن وجود ندارد. برای تردد با ماشین آفرود در این منطقه نیز نیاز به دریافت مجوز از محیط بانی دارید.

دریاچه ممرز نوشهر؛ دریاچه ای عجیب و حیرت انگیز

  • آدرس دریاچه ارواح: استان مازندران، نوشهر، روستای صلاح الدین کلا، دریاچه ممرز یا ارواح

یکی از بهترین تفریح‌ها در اطراف دریاچه ارواح نوشهر، قدم زدن و پیاده روی در جنگل‌های زیبا و بکر پیرامون این دریاچه است. در میان درختان سر به فلک کشیده این منطقه می‌توانید از طبیعت بکر و دلپذیر لذت ببرید و تصاویری به‌یادماندنی از خود ثبت کنید.

جنگل‌های اطراف، جاده‌های خاکی و پیچ در پیچی دارند که اگر از علاقه‌مندان به آفرود باشید، می‌توانید با ماشین‌های مجهز به گشت‌وگذار در این مناطق بروید؛ البته به یاد داشته باشید برای ورود به مناطق حفاظت‌شده با ماشین آفرود نیاز به کسب مجوز از اداره جنگلداری منطقه دارید.

عکاسی از مناظر مختلف در دریاچه ارواح نیز برای بسیاری از گردشگران سرگرم کننده است. در زمان‌های پر مه و کم شدن آب که درختان پوسیده سر از دریاچه بیرون می‌آورند، مناظری جالب توجه و وهم‌آلود پیش روی شما قرار می‌گیرد.

اگر به ماجراجویی درنقاط بکر و دست نخورده طبیعی علاقه دارید، می‌توانید برای پیک‌نیک در اطراف دریاچه ارواح برنامه‌ریزی یا یک شب در نزدیکی این منطقه کمپ کنید.

جنگل‌های اطراف این دریاچه برای علاقه‌مندان به اتراق در طبیعت بکر می‌تواند خاطره‌ای مانا بسازد.

برای اتراق در اطراف این دریاچه به خاطر داشته باشید از وضعیت آب و هوای منطقه استعلام کنید و در صورت مناسب بودن شرایط، تمام وسایل مورد نیاز خود را همراه ببرید؛ زیرا در این منطقه هیچ امکاناتی وجود ندارد.

دریاچه ممرز نوشهر؛ دریاچه ای عجیب و حیرت انگیز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید